جمعه 20 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

اکثر رسانه‌های غربی دفاتر خود را در روسیه تعطیل کرده‌اند، زیرا برای خبرنگاران غربی خطرناک است که در مورد جنگ گزارش دهند.

روزنامه جوان در یادداشتی نوشت:‌چند هفته پس از آغاز اغتشاشات با رمز تروریستی ژینا و راه افتادن موج تحرکات محله محور، یکی از نهاد‌های امنیتی و انقلابی به یک سوژه جالب‌توجه برخورد کرده که لایه‌برداری از آن عمق تحرکات دشمن را به خوبی نشان می‌داد. در جریان این ماجرا یک خانه تیمی زیر ضرب می‌رود، البته دقایقی قبل از ورود ضابطین به داخل این خانه تیمی یکی از اعضا متوجه لو رفتن محفل شده و دستور...

در شرایطی که بیش از 40 درصد جمعیت بیکاران ایران، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، کار به جایی رسیده که فارغ‌التحصیلان علوم انسانی می‌توانند بدون کنکور در بهترین دانشگاه‌های ایران، کشاورزی و مهندسی بخوانند! ریشه این شلم‌شوربای تحصیلات عالی، یک طرفش در دبستان و ابتدایی است؛ آن طرف دیگر این وضعیت بغرنج هم در بازار کار رها شده‌است. نه استعداد‌های دانش‌آموزان‌مان را درست پرورش می‌دهیم، نه...

آمریکا و انگلیس از احتمال انتقال اطلاعات محرمانه هسته‌ای توسط روسیه به ایران ابراز نگرانی کردند.

ماه ژوئن زمانی که از روس‌ها پرسیده شد که درباره حمله نظامی روسیه به اوکراین چگونه نگاه می‌کنند، 48% احساس غرور کردند و فقط 33% مضطرب بودند و 10% خشمگین.

سفر رئیس‌جمهور به عراق و تجارت 12 میلیارد دلاری با این کشور در شرایطی است که جمهوری اسلامی ایران جایگاه مقتدرانه خود در محیط بین‌الملل به ویژه در غرب آسیا را استحکام بخشیده است و این موقعیت، میراث جاویدان شهید سردار سلیمانی و شهید آیت‌الله رئیسی است.

روزنامه وطن امروز در یادداشتی نوشت: 3-2 نفر از عقلای اصلاح‌طلب خواسته‌اند نامه افشاگرانه فائزه هاشمی علیه زندانیان امنیتی - سیاسی زن در اوین را مصادره به مطلوب کنند و از شجاعت او نوشته‌اند. شاید بی‌راه هم نباشد؛ فائزه هاشمی اغلب بی‌پرواست و در نقد حتی مرز گستاخی را هم درمی‌نوردد. اینجا اما بی‌پروایی‌اش بیشتر به چشم می‌آید، چون نه طیف مقابل را، بلکه تیغ را بر خودی کشیده و چنانکه از متن...

6 آگوست 2024، سربازان اوکراینی از مرز استان کورسک عبور کردند و بعد از جنگ جهانی دوم اولین حمله بی‌سابقه علیه روسیه را کلید زدند.

حزب الله لبنان شنبه شب از حملات موشکی خود به مواضع نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

الکساندر کامیشین مشاور رئیس جمهور اوکراین در امور استراتژیک از آغاز به کار خط تولید گلوله‌های 155 میلی‌متری توپخانه در اوکراین خبر داد.

رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در نظر دارد هفته آینده به آمریکا سفر کند و درباره تلاش برای آزادی اسرای دربند نزد حماس با مقامات کاخ سفید و دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه گفت‌وگو کند.

یک هیأت از انصارالله یمن برای بررسی بحران سیاسی در یمن به زودی به قاهره سفر می‌کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، طی تماس تلفنی با مدیرعامل انجمن صنفی مراکز توانبخشی، اعلام کرده است که مصوبه افزایش 40 درصدی حق پرستاری معلولان و یارانه مراکز توانبخشی را اجرا نخواهد کرد!

وزارت کشور ونزوئلا در بیانیه‌ای از دستگیری 6 تبعه خارجی از جمله 3 شهروند ایالات متحده، 2 شهروند اسپانیا و یک تبعه اهل جمهوری چک در این کشور و خنثی کردن طرح سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) برای ترور نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور خبر داد.

نرم افزار جدیدی که پراکندگی امواج پیچیده را برای طراحی فراماده شبیه‌سازی می‌کند، می‌تواند رویای داشتن شنل نامرئی را یک قدم به واقعیت نزدیک‌تر کند.