شنبه 14 مهر 1403

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

گوناگون وب‌گاه دنیای اقتصاد

سینمای ایران از ابتدای امسال تا دوم مهرماه، به فروش 935میلیارد تومان رسیده و آمارها نشان می‌دهد که 75درصد از این فروش، معادل 697میلیارد تومان، از اکران فیلم‌های کمدی به دست آمده است. بازار سینما سال‌هاست که در تسخیر فیلم‌های کمدی قرار گرفته و سینماها تمایلی به اکران ژانرهای دیگر ندارند.

شهادت 4 نفر در حادثه تروریستی بنت: فرماندار نیکشهر گفت: در پی وقوع حادثه تروریستی در منطقه بنت این شهرستان، تعداد شهدای حادثه تروریستی بنت به 4 نفر رسید. مجیب حسنی افزود: این حمله پس از برگزاری مراسم جشن عاطفه‌ها در مدرسه محسنین شیخان بنت رخ داد که پرویز کدخدایی فرمانده سپاه بنت، یوسف شیرانی رئیس شورای شهر بنت و دو سرباز وظیفه سپاه به نام جواد ساداتی و مجیب بلوچی در این حمله تروریستی...

پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی، شهادت سردار رشید و اندیشمند، سردار سرلشکر عباس نیلفروشان رحمه‌الله‌علیه در حملات رژیم خبیث صهیونی به ضاحیه بیروت را تبریک و تسلیت گفتند. متن کامل پیام به شرح زیر است.

سفر نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب به طبس: آیت‌الله مروی، نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب به طبس گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همان ساعات اولیه حادثه معدن به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه تسلیت گفتند، اما به این تسلیت راضی نشدند، دل‌شان آرام نگرفت و اینجانب را برای دلجویی حضوری از خانواده‌های متوفیان حادثه معدنجو و بررسی آخرین رسیدگی‌ها به این خانواده‌ها به شهرستان طبس فرستادند که...

روزنامه فرهیختگان در گزارشی با عنوان «بازی بلاگرهای سیاسی با امنیت ملی» نوشت: در روزهای اخیر، به‌دنبال شهادت سیدحسن نصرالله، فرمانده برجسته حزب‌الله لبنان واکنش‌های گوناگونی از سوی چهره‌ها و گروه‌های مختلف در ایران و دیگر کشورهای منطقه به چشم می‌خورد. این واکنش‌ها عمدتا با محوریت مطالبه‌ای مشترک ابراز شده‌اند؛ ورود نظامی ایران به صحنه و هدف قرار دادن اسرائیل به عنوان پاسخ به این حادثه...

علی لاریجانی در توئیتی به حمله موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت خارجه درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل تاکید شده است: جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم برای اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود و دفاع از کیان سرزمینی و حاکمیتی ایران در برابر هرگونه اقدام تجاوزکارانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، آمادگی کامل دارد و در این زمینه تردیدی به خود راه نخواهد داد.

بلینکن که کشورش حامی تمام قد جنایات رژیم صهیونیستی بوده است، با انتقاد از پاسخ اخیر ایران به این رژیم مدعی شد که «کل جهان باید این حمله را محکوم کند.»

ظریف بیان کرد: اسرائیل و متحدانش به تنهایی مسئول تمام عواقب تحریکات و تشدید مداوم اسرائیل هستند.

در بیانیه ارتش اردن آمده است: فرماندهی ارتش تحولات منطقه را به دقت رصد می کند و اقدامات پیشگیرانه لازم را برای پشتیبانی از یگان های نظامی در مرزها جهت حفاظت از کشور اتخاذ کرده است.

انتشار نخستین تصاویر از شلیک موشک‌های سپاه پاسداران را می‌بینید.

نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به سوال رسانه‌های آمریکایی پیرامون این‌که آیا ایران پیش از پاسخ، آمریکا را از اقدام خود آگاه کرده است یا خیر تصریح کرد: آمریکا هیچ اطلاعی پیش از پاسخ ما دریافت نکرده؛ اما پس از آن، هشدار جدی داده شده است.

پایگاه اطلاع رسانی رهبری پیامی شبانه به زبان عبری منتشر کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای از پاسخ موشکی ایران به جنایت‌های صهیونیست‌ها استقبال کرد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که به کمک ایالات متحده شمار زیادی از موشک‌های ایرانی را رهگیری کردیم.