جمعه 14 اردیبهشت 1403

دکتر مصدق

دکتر مصدق

وب‌گاه مشرق نیوز

علی باقری فعال سیاسی و عضو جبهه اصلاحات و امیرحسین ثابتی فعال رسانه در مناظره ای با موضوع رقابت های انتخاباتی و باید ها و نبایدهای انتخابات به مناظره پرداختند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: موسی غنی نژاد گفت: اساساً علم اقتصاد روی مفهوم آزادی انتخاب بنیان گذاشته شده و از نظر من این بزرگ‌ترین فضیلت علم اقتصاد و دلیل اصلی علاقه‌مندی من به این علم است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

موسی غنی‌نژاد گفت: در طول چهار سال آخر اقامت من در فرانسه تمام وقت من صرف مطالعه روی نظریه ارزش شد و در این مدت به این نتیجه رسیدم که نظریه ارزش ریکاردو و به‌تبع آن نظریه ارزش مارکس از نظر علمی قابل دفاع نیست.

وب‌گاه مشرق نیوز

فاز ترور و عملیات تروریستی آمریکا و اسرائیل هدفی جز تحریک عواطف مردم منطقه برای رو در رو قراردادن آنها در مقابل سیاست‌های جبهه مقاومت ندارد.

وب‌گاه فرارو

«فریدون سحابی، یوسف ثبوتی، مهدی زارع، محمد شکرچی‌زاده، میرعلیرضا مهنا و احمد نادرزاده» از اساتید زلزله‌شناسی، دور هم جمع شدند تا در ششمین سالگرد درگذشت علی‌اکبر معین‌فر از او بگویند و کتاب زلزله‌شناسی در ایران را که نتیجه آخرین گفت‌وگوی مهدی زارع با او بود را رونمایی کنند. مهدی زارع؛ زلزله‌شناس و استاد پژوهشکده زلزله‌شناسی است و معینی‌فر، نخستین مهندس زلزله در ایران

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، پیش از نمایش فیلم حسام اسلامی تهیه‌کننده فیلم با تشکر از عوامل فیلم و گروه سازنده گفت: ساخت این فیلم مانند یک سفر طولانی بود بیش از 3 سال ساخت این فیلم طول کشید. وی ادامه داد: در ساخت این فیلم اتفاقات خوبی رخ داد و یکی از آن‌ها دستیابی به بخشی از آرشیو و تصاویر دیده نشده از تاریخ معاصر بود که خود من هم ندیده بودم و توانستیم از این تصاویر در فیلم...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، این آغازی است از نویسنده‌ای بی‌پایان برای آغاز خودش: «در خانواده‌ای روحانی (مسلمان - شیعه) برآمده‌ام. پدر و برادر بزرگ و یکی از شوهر خواهرهایم در مسند روحانیت مردند و حالا برادرزاده‌ام و یک شوهر خواهر دیگر روحانی‌اند؛ و این تازه اول عشق است؛ که الباقی خانواده همه مذهبی‌اند. با تک و توک استثنایی. برگردان...

وب‌گاه خبر آنلاین

افکار نیوز نوشت: تیمور بختیار عموزاده شاپور بختیار پس از نشستن بر صندلی فرمانداری نظامی تهران بیدادها کرد و هر کس را که آمریکا و انگلیس و یا محمدرضا می‌خواست، از دم تیغ می‌گذراند، او دیگر آن جوان زن و بچه‌دوست ایلیاتی نبود و مست قدرت شده بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ژهمزمان با سالروز جشن ازدواج سوم محمدرضا پهلوی که با فرح دیبا بود، برخی رسانه‌ها در مروری تاریخی به یادآوری هزینه لباس فرح دیبا در این مراسم پرداختند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: عباس سپاسی میگوید: استاد تکمیل همایون می گفت که یک وقت ملاقاتی از آیت الله محمدی گیلانی گرفتم، رفتم و گفتم حضرت آیت الله من را دوباره زندانی کنید، ایشان در جواب گفت برای چه دوباره شما را زندانی کنیم، گفتم چون زمانی که زندان بودم، به خانواده من تحت عنوان خانواده زندانیان کمک می کردند، الآن که آزاد شده ام، دیگر آن کمک ها هم قطع شده...

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: شهید بهشتی همیشه می‌گفت دانشجویان حکم مؤذن‌های جامعه را دارند و هرگز نباید خواب بمانند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سربازان ارتش شاهنشاهی با تجاوز به حریم دانشگاه تهران و حمله به تجمع اعتراضی دانشجویان، مهدی شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی را با شلیک مستقیم گلوله و فرو کردن سرنیزه‌های تیز مسلسل‌های‌شان به سینه و شکم‌های‌شان به شهادت رساندند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: دوباره تقویم پر زخم تاریخ ایران را ورق می‌زنیم و به 70 سال قبل می‌رسیم. روزهایی که شاه پهلوی بعد از کودتای 28 مرداد 1332 به کمک آمریکایی‌ها به سلطنت بازگشته بود. کودتایی که سقوط دولت دکتر مصدق را در پی‌داشته بود. در آن روزها پس از به قدرت رسیدن ارتشبد زاهدی و ایجاد یک حکومت نظامی، سراسر خیابان‌ها، کوچه‌ها و مراکز علمی و آموزشی تهران را سکوت مرگباری فراگرفته بود.