پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

دکتر مصدق

دکتر مصدق

وب‌گاه خبر آنلاین

یک خصوصیت مهم جمهوری اسلامی این است که در اسلام همان‌طور که یک فرد نمی‌تواند بر دیگران سلطه داشته باشد و برای هیچ‌کس حتی انبیا هم این حق وجود ندارد / اسلام چه با دیکتاتوری‌ها و سلطنت فردی و چه با نظام سرمایه‌داری که گروهی سرمایه‌دار در آن سلطه پیدا می‌کنند، و چه با نظام کمونیستی که یک حزب در آن سلطه دارد متفاوت است و این یک فرق اساسی است میان نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام‌ها.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی فکر می‌کنند ما از وضعیت زندگی و معیشت مردم، گرانی‌ها و تورم هیچ اطلاع نداریم، در حالی که در این باره بیکار ننشسته‌ایم و برای رفع مشکلات فکر می‌کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

مخالفان با شرکت در انتخابات باید بگویند تا کنون در چند مرحله که مشارکت انتخاباتی کاهش یافته، نتیجه عدم مشارکت چه بوده است؟ مردم تهران به دلیل رخدادهای شورای شهر اول، در انتخابات شورای شهر دوم شرکت نکردند. با پیروزی اصولگرایان محمود احمدی نژاد ابتدا شهردار تهران شد و بعد رئیس جمهور شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

تصویری دیده نشده از دکتر مصدق در حال سخنرانی در ساختمان قدیم مجلس منتشر شده است که در ادامه می بینید.

وب‌گاه خبر آنلاین

در یک دوره طولانی، بزنگاه‌هایی وجود داشت که شاه می‌توانست بعد از سال 32، ارتباط و علاقه مشترک سیاسی ایجاد کند، به‌خصوص در سال 42 و 50 تا 52، عملاً با بی‌اعتنایی و غرور و بی‌توجهی به نظرات مشفقان اطراف خودش، راه سازش را بست. به مخالفان نشان داد که راه سازشی، راه میانه و اصلاح وجود ندارد؛ یا همینی که هست و یا سرنگونی. به همین دلیل می‌توان گفت رهبر انقلاب ایران و عامل شکست حکومت سلطنتی...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هم‌میهن باجواد خادم، وزیر مسکن و شهرسازی دولت شاپور بختیار گفت‌وگویی انجام داده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

راز فروپاشی اتحاد شوروی رسانه و مک دونالد نبود. بی توجهی به جهان معنا بود و حق انتخاب و آزادی انسان‌ها و ترجیح ایدیولوژی بر علایق فرهنگی. حداقل پوتین و محبوبیت او به رغم تجاوز روسیه به اوکراین را بستایید موجه تر است تا برای اتحاد شوروی دل تنگی کنید!

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، لانا راوندی (با نام کامل لانا مجیدوونا راوندی فدایی) ایران‌شناس روسی درباره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: در روسیه و در محافل آکادمیک درباره جایزه «کتاب سال جمهوری اسلامی ایران» به نیکی سخن گفته‌اند؛ این جایزه در واقع موجبات آشنایی ایرانیان را با دستاورد‌های محققان روس در حوزه ایران‌شناسی فراهم...

وب‌گاه خبر آنلاین

سیاستمداران و نخبگان جامعه باید از خود بپرسند که چرا پیروزی های فوتبالی چنین بسامد پررنگی در زندگی مردم ما دارد. آیا نمی توان بخشی از این توجه فراوان به فوتبال را نتیجه عمق رنج ها و انبوه دردهایی دانست که جامعه خسته ایرانی با آن دست به گریبان است؟ گویی که بسیاری از هم وطنان ما، به واسطه پیروزی های ورزشی، به دنبال مرهم نهادن بر زخم های ناسور خود هستند!

وب‌گاه خبر آنلاین

بازرگان اما برای ختم جنگ به هر دری زد... هم برای آیت‌الله منتظری پیغام می‌فرستاد تا هاشمی رفسنجانی جانشین فرمانده کل قوا را تحت تاثیر قرار دهد (‌چندان که در مصاحبه‌ی بعد از قبول قطعنامه دو بار گفت «با توجه به نظر آیت‌الله العظمی منتظری پذیرفتیم» تا مومنان را به لحاظ شرعی قانع کند و مشخصا رزمندگان اصفهانی را) و هم نزد پسرعمه خود - آیت‌الله مرعشی‌نجفی - رفت و گفته می‌شود نامه‌ی او به...

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: درخواست فرجام‌خواهی رییس و اعضای جمعیت فدائیان اسلام به دستور محمدرضا پهلوی رد شد. طبق دستور شاه حکم اعدام نواب صفوی و فداییان سلام به موقع اجرا شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

رهبر انقلاب فرمودند: کاری که مرحوم نواب در مقابل کسروی انجام دادند یک کار فرهنگی فقط نبود، اتفاقاً کار سیاسی، نظامی، فرهنگی بود. نظامی بود برای اینکه خب کسروی را مضروب کرد و بعد هم یکی از یاران ایشان کسروی را کشت یعنی دو مرتبه از طرف نواب، کسروی مورد حرکت به‌اصطلاح نظامی قرار گرفت.

وب‌گاه خبر آنلاین

پس از تأسیس جمعیت فدائیان اسلام و اعدام انقلابی احمد کسروی (مورخ ضد دین)، نواب صفوی و یارانش به منظور جذب جوانان مذهبی و اجرای تبلیغات دینی همواره به نقاط مختلف ایران سفر می‌کردند. این سفرها تا آخرین روزهای زندگی نواب ادامه داشت.

وب‌گاه خبر آنلاین

مبلغ نوشت: بعد از کودتای 28 مرداد 1332 و سقوط دولت قانونی و حصر دکتر محمد مصدق در احمد آباد مستوفی، هاشمی رفسنجانی که در جریان مسایل کلی و جزئی جامعه قرار گرفته بود، به خوبی درک کرد که درمان بسیاری از دردها، آگاهی عمومی جامعه، از برنامه‌های استعمار برای بسط جهل و خرافات است. و در روزگاری که مطالعه روزنامه و نشریه، به عنوان سوغات غرب، برای طلبه‌ها، مانند بسیاری از مظاهر تجدد، چون بلندگو...