جمعه 31 فروردین 1403

دکتر مصدق

دکتر مصدق

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وب‌گاه خبر آنلاین

اظهارات اخیر علیرضا پناهیان درباره سالگرد 15خرداد با واکنش‌هایی همراه بوده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

جمعیت به امجدیه آمده بود تا بعد از نماز عید برای استقبال از مصدق هم آماده شوند چرا که نخست‌وزیر از سفری خارجی برمی‌گشت. اما نه سفری تشریفاتی یا به قصد استراحت یا شرکت در کنفرانس های جهانی. هفتم خرداد به لاهه رفته بود تا از حق ملت ایران در صنعت نفت دفاع کند و سر خود هم نرفته بود.

وب‌گاه خبر آنلاین

مصدق منابع درآمد ما را خشکاند و در اثر سیاست اقتصادی غلط و عوام‌فریبی خود ملت را به پرتگاه فقر و بدبختی کشاند. پلیس ما را فاسد ساخت و مبانی اخلاقی ارتش ما را سست کرد و سازمان‌های اداری ما را از هم پاشید و داشت ایران را آگاهانه به دامن کمونیسم می‌انداخت... اگر مصدق هم نبود ما نفت را ملی می‌کردیم و برای انجام این کار منتظر او نبودیم.

وب‌گاه فرارو

استاد شفیعی کدکنی می‌گوید تمام دنیا حریف دشمنان «دکتر مصدق» نمی‌شدند؛ دشمنان اصلی خود را دست‌کم می‌گرفت. او فردی شریف، وطن پرست و متدین بود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

استاد یک سوال داشتم: می‌خواستم ببینم شخصیت دکتر مصدق برای ایران ضرر داشت یا مفید بود؟ پاسخ استاد دکتر شفیعی کدکنی را ببینید استاد شفیعی کدکنی به سوال یک کودک درباره دکتر مصدق پاسخ داد یک نوجوان از دکتر شفیعی کدکنی پرسید استاد یک سوال داشتم: می‌خواستم ببینم شخصیت دکتر مصدق برای ایران ضرر داشت یا مفید بود؟ پاسخ استاد دکتر شفیعی کدکنی را ببینید

وب‌گاه خبر آنلاین

با وجودی که آیت الله بروجردی دین را از سیاست جدا نمی‌دانستند اما فتاوای مذهبی و موضع‌گیری‌های سیاسی ایشان در عصر پهلوی پسر موجب شد عده ای ایشان را مرجع تقلیدی محافظه کار و دسته ای دیگر مرجع تقلیدی فعال در حوزه سیاسی بدانند.

وب‌گاه فرارو

نامه تبریک سال نو پروانه فروهر به دکتر مصدق و جواب دکتر مصدق به او را را بخوانید.

وب‌گاه خبر آنلاین

نامه تبریک سال نو پروانه فروهر به دکتر مصدق و جواب دکتر مصدق به او را را بخوانید.

وب‌گاه عصر ایران

نامه شادباش سال نو بانو پروانه فروهر و پاسخ دکتر مصدق به او

وب‌گاه فرارو

محمد علی (همایون) کاتوزیان از ایران به عنوان «جامعه کوتاه مدت» یاد کرده و برخی تعبیر «کلنگی» و موقت را هم به کار می‌برند که به معنی انباشته نشدن تجربه‌ها و مدام تکرار تجربه‌های آزموده به جای طی یک مسیر است.

وب‌گاه خبر آنلاین

محمد علی (همایون) کاتوزیان از ایران به عنوان «جامعه کوتاه مدت» یاد کرده و برخی تعبیر «کلنگی» و موقت را هم به کار می‌برند که به معنی انباشته نشدن تجربه ها و مدام تکرار تجربه های آزموده به جای طی یک مسیر است.

وب‌گاه فرارو

تهران بزرگ‌ترین شهر و پایتخت ایران و مرکز استان تهران و شهرستان تهران است. جمعیت آن در حدود 10 میلیون نفر است و بیست و پنجمین شهر پرجمعیت جهان به شمار می‌آید.

وب‌گاه مشرق نیوز

در سال‌های پس از 1342ش که مصادف با دستگیری، حصر و تبعید امام خمینی بود کارت تبریک‌های متعدد و متنوعی با طرح عکس امام خمینی به همراه نوشته‌ها یا شعارهای دینی و انقلابی توسط مبارزان چاپ و منتشر می‌شد.

وب‌گاه فرارو

نگاهی به انجام و فرجام کار و زیست چهار پادشاه آخر ایران زمین محل درنگ و تامل است. تمام این چهار پادشاه کمی پس از زکف دادن سریر سلطانی بدرود حیات گفتند. محمد علیشاه پس از تلاش نافرجامش برای برهم زدن اساس مشروطه و ستاندن عنان سلطنت به رسم ناصری به سال 1304 در حالیکه تنها پنجاه و سه بهار را پس پشت نهاده بود بدرود حیات گفت. انگار محمد علی میرزا تنها شانزده سال پس از برافتادنش از تختت سلطنت...

وب‌گاه خبر آنلاین

شایعه تبعید مصدق و برخی آگهی دوری جستن از حزب توده را به نقل از روزنامه اطلاعات 23 اسفند 1332 بخوانید و عکس‌هایی از محاکمه مصدق تماشا کنید.