جمعه 31 فروردین 1403

دیدار وزیر جهاد کشاورزی با مراجع تقلید و حمایت از طرح های کشاورزی قم

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
دیدار وزیر جهاد کشاورزی با مراجع تقلید و حمایت از طرح های کشاورزی قم

قم - ایرنا - وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در سفر غیررسمی خود به قم ضمن دیدار با چند تن از مراجع تقلید نسبت به توسعه واحدهای گلخانه ای، سیستم های آبیاری تحت فشار و طرح های جهش تولید در بخش کشاورزی استان قم قول مساعد داد.

به گزارش ایرنا، وزیر کشاورزی دراین سفر با آیات عظام نوری همدانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید و حجج الاسلام علی رضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) دیدار و گفت و گو کرد.

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با تشکر از خدمات انجام شده تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید دست واسطه ها را قطع کند تا هم تولید کننده و هم مصرف کننده سود ببرد.

وی ادامه داد: خدمت به مردم بالاترین عبادت است و امروز وظیفه اول مسئولان خدمت به مردم است.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی نیز دردیدار کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی با ابراز خرسندی از خودکفایی کشور در برخی زمینه های مربوط به کشاورزی افزود: امیدواریم دربخش‌های باقی مانده نیز به خودکفایی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشاورزی از وزارت‌خانه هایی است که با زندگی مردم ارتباط بسیاری دارد و هر گونه تغییری در آن، در زندگی مردم تأثیر ایجاد می کند؛ این وزارت خانه باید قوی باشد، دست دلال ها را از واسطه گری قطع کند و متخلفان را شناسایی و به قوه قضاییه تحویل دهد.

این مرجع تقلید بخشی از گرانی‌های افسارگسیخته را نتیجه بی‌انصافی برخی از کسبه دانست و افزود: برخی کسبه اجناس خود را با نرخ دلار بالا می برند، اما نرخ ارز که پایین آمد، جنس خود را ارزان نمی‌کنند؛ تا زمانی که جلوی این افراد گرفته نشود اوضاع تغییری نخواهد کرد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد نیازمند فرهنگ‌سازی است، ابراز داشت: در این زمینه صدا و سیما موظف است با وزارت جهاد کشاورزی نهایت همکاری را داشته باشد.

وی در ادامه با انتقاد از گرانی‌های اخیر، خواستار ساماندهی وضعیت نابسامان کنونی شده و بر لزوم تدبیر و برنامه ریزی مسؤولان در این راستا تاکید کرد.

این مرجع تقلید تقلید همچنین خواستار بررسی کارشناسانه مساله محصولات تراریخته در کشور به منظور تبیین مضرات آن شد و در این راستا دستوراتی را خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد.

حمایت وزارت کشاورزی از طرح های توسعه ای کشاورزی قم

رییس جهاد کشاورزی قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در تشریح سفر وزیر کشاورزی به قم، عنوان کرد: سفر امروز وزیر کشاورزی به قم یک سفر غیررسمی بود و ماموریت کاری محسوب نمی شد.

عباس پورمیدانی اضافه کرد: وزیر کشاورزی در سفر خود به قم با آیات نوری همدانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید و حجج الاسلام علی رضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) دیدار کرد.

وی افزود: وزیر جهادکشاورزی در این دیدارها گزارشی از آخرین وضعیت کشور در بخش کشاورزی ارائه کرد.

به گفته پورمیدانی، زیارت حرم مطهر حضرت معصومه (س) آخرین برنامه وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه خود به قم بود.

رییس جهاد کشاورزی قم در ادامه بیان کرد: در این دیدار وزیر جهاد کشاورزی، با درخواست افزایش اعتبارات برای توسعه گلخانه ها، حمایت از طرح های جهش تولید در حوزه کشاورزی و توسعه و گسترش سیستم های نوین تحت فشار در قم موافقت کرد.

وی یادآور شد: همچنین گزارشی از نحوه مدیریت تنظیم بازار و توزیع گوشت مرغ گرم و منجمد به وزیر جهاد کشاورزی در این سفر ارائه شد.

سفر وزیر جهاد کشاورزی بدون اطلاع قبلی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد. وزیر جهاد کشاورزی در برنامه پایانی خود طبق برنامه ریزی قبلی قرار بود در جلسه ستاد تنظیم بازار در سالن کرامت استانداری حضور پیدا کند که با بازگشت وزیر به شهر تهران این جلسه با حضور مسئولان استانی ترتیب یافت.

*س_برچسب‌ها_س*