یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

دیدار پدر روح‌الله زم با آیت‌الله / علت مشاجره نمایندگان مجلس با کیهان چه بود؟ / بازخوانی تاریخ در خاطرات هاشمی رفسنجانی

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
دیدار پدر روح‌الله زم با آیت‌الله / علت مشاجره نمایندگان مجلس با کیهان چه بود؟ / بازخوانی تاریخ در خاطرات هاشمی رفسنجانی

آیت الله هاشمی رفسنجانی یکم اسفند سال 79 در مورد دیدار با محمد علی زم و ماجرای مالکیت پرسپولیس و همچنین دیدار با نماینده ایران در یونسکو نوشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

آقای احمد جلالی [سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو)] آمد. از وضع مدیریت کشور انتقاد نمود و گفت، توجهی به کار نمی‌شود و فضای مدیریت کشور، سیاست‌زده است و توجهی به افکار عمومی جهانی هم نمی‌شود. در کنفرانس رؤسای دانشگاه‌ها در کرمان، سخنانی در مورد چگونگی انتقال تجارب علمی و فنی دنیا، ایراد کرده ولی رؤسای دانشگاه، توجهی نکرده‌اند. یکی گفته است، اول باید تکلیف آزادی روشن شود و دیگری با ارسال شعری گفته که آقای جلالی، حقوق مفتی می‌گیرد و کاری و مسئولیتی ندارد و صدایش از جای گرم درمی‌آید. اگر رئیس دانشگاه می‌شد، مشکلات به او اجازه این صحبت‌ها را نمی‌داد. از من خواست فکری بشود. گفتم، راهی جز ادامه همان سیاست سازندگی و اولویت کار و تولید نمی‌بینم.

آقای محسن امینی [از اقوام] آمد. گفت مرغداری‌اش، ورشکسته شده و با توضیح مشکلاتی که شیمیایی شدن فرزندش برایشان پیش آورده، خواست که کاری به ایشان محول شود و در آخر گفت که فعلاً محسن [مدیرعامل شرکت متروی تهران]، در مترو به او کاری داده است.

آقای [محمدعلی] زم [رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی] آمد. شرح مفصلی از شریک شدن حوزه هنری در مالکیت باشگاه پرسپولیس و بروز اختلاف با آقای [حسین] محلوجی [رئیس مؤسسه فرهنگی ورزشی پرسپولیس] و مراجعه به دادگاه و جلو افتادن آقای محلوجی، داد. شنیده بود که آقای محلوجی، از نفوذ من و دخالت دفتر رئیس قوه قضائیه و نامه آقای [عباسعلی] علیزاده [رئیس‌کل دادگستری استان تهران]، استفاده کرده. گفتم، اصلاً از اختلاف شما و ایشان مطلع نبوده‌ام و آقای محلوجی با من در میان نگذاشته است.

عقد ازدواج فرزند یکی از پرسنل حفاظت را بستم. مصاحبه‌ای با صداوسیما در مورد ناگفته‌های جنگ انجام دادم. مشاجره بعضی نمایندگان مجلس با [روزنامه] کیهان، بر سرمقاله تند و توهین‌آمیز کیهان، نسبت به مجلس و انتقاد صداوسیما و بعضی روزنامه‌های راست از دولت آلمان و هیئت پارلمانی آلمان که اکنون در ایران است، به خاطر دخالت در امور داخلی ایران و بیانیه تند و اهانت‌آمیز دانشجویان [دفتر] تحکیم وحدت، علیه قوه قضائیه، مورد توجه است. مشاجره [آقای بولنت اجویت] نخست‌وزیر و [آقای احمد نجدت سزر] رئیس‌جمهور ترکیه، در جلسه شورای امنیت ملی ترکیه و ترک جلسه توسط بولنت اجویت، مهم است.

219215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1875298