پنج‌شنبه 19 مهر 1403

دینار عراق در مارپیچ شانس؛ تغییر فاز قیمت درهم و لیر ترکیه / نقش آفرینی ترکیه و مالزی در اقتصاد گردشگری جهان

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
دینار عراق در مارپیچ شانس؛ تغییر فاز قیمت درهم و لیر ترکیه / نقش آفرینی ترکیه و مالزی در اقتصاد گردشگری جهان

اقتصادنیوز: بازار ارز امروز شاهد نوسان مثبت قیمت‌ها نسبت به روز گذشته است و درهم امارات هم در محدوده 17262 تومان قرار گرفت تا افزایش 114 تومانی داشته باشد.

به گزارش اقتصادنیوز، آخرین گزارش سازمان جهانی گردشگری نشان می‌دهد، پس از ایالات متحده، «چین» به عنوان دومین بازار قدرتمند جهان با سهم تولید ناخالص داخلی 1.3 تریلیون دلاری در سال 2023 بوده که با وجود بازگشایی دیرهنگام مرزهایش به دلیل سیاست های سختگیرانه کرونا، بازگشت چشمگیر سفر و گردشگری به این کشور افزایش یافته است.

«آلمان» با سهم اقتصادی 487.6 میلیارد دلاری جایگاه سوم را به دست آورد و در حالی که ژاپن که در سال 2022 در جایگاه پنجم قرار داشت، با کسب 297 میلیارد دلار از درآمدهای سفر و گردشگری، به رتبه چهارم صعود کرد. به گزارش دنیای اقتصاد، تحلیل این نهاد بین‌المللی نشان می‌دهد که هند در دهه آینده، صعود قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد و به مقام چهارم بالقوه خواهد رسید و در رقابت تنگاتنگی با چین قرار خواهد گرفت. چینی که تمام تلاش خود را می‌کند تا خود را به مقصدی قدرتمند تبدیل کند و برای طیف وسیعی از بازدیدکنندگان جذاب باشد.

شورای جهانی سفر و گردشگری در این گزارش، همچنین کشورهایی را که بالاترین نرخ رشد سالانه را در سهم سفر و گردشگری خود در تولید ناخالص داخلی دارند، نشان می‌دهد. در سال 2023، بخش گردشگری چین با رشد خیره‌کننده سالانه توانست رشد 135.8 درصدی را تجربه کند، و علاوه بر چین، سایر کشورهای آسیایی نیز مانند هنگ‌کنگ، مالزی و فیلیپین بلافاصله پس از رفع محدودیت‌های سفر بهبود یافتند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از مقاصد کلیدی، امسال از افزایش هزینه های بین‌المللی در مقایسه با سطوح قبل از همه‌گیری سود خواهند برد. سهم عربستان سعودی حدود 91.3‌درصد نسبت به سال 2019 افزایش یافته است. همچنین کشورهایی همچون ترکیه (رشد 38.2درصد)، کنیا (رشد 33.3درصد)، کلمبیا (رشد 29.1درصد) و مصر (رشد 22.9درصد) پیشتاز هستند.

در سطح جهانی، هزینه های بازدیدکنندگان بین‌المللی نزدیک به 16‌درصد افزایش می یابد و به 1.9تریلیون دلار آمریکا می رسد، در حالی که پیش‌بینی می‌شود گردشگران داخلی بیش از هر زمان دیگری هزینه کنند و به 5.4 تریلیون دلار برسد که افزایشی 10.3 درصدی نسبت به سطوح سال 2019 دارد. سرمایه گذاری در سفر و گردشگری در سال 2023 با رشد 13درصدی به بیش از یک تریلیون دلار رسید و برآورد می‌شود تا سال 2025 به سطح قبل از همه‌گیری بازگردد.

حال که از آخرین مقاصد پرطرفدار گردشگری در جهان با خبر شده ایم، نگاهی هم به آخرین قیمت ارز رسمی کشورهای یاد شده در بازار تهران بیندازیم.

نرخ امروز لیر ترکیه امروز 18 مهر 1403

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات امروز بازار افزایش قیمت را تجربه کرد و 1850 تومان قیمت خورد تا در مرز مهم و حساس حمایتی قرار بگیرد. هر لیر رشد قیمت 10 تومانی داشته است.

قیمت درهم امارات امروز

قیمت درهم امارات در جریان خرید و فروش‌های بازار تهران شیب صعودی را تجربه کرده است و در محدوده 17262 تومان قرار گرفت تا افزایش 114 تومانی داشته باشد.

نرخ امروز ریال عمان در بازار

ریال عمان هم امروز در بازار ارز تهران بر مدار افزایش قیمت حرکت کرد و 1140 تومان گران شد. ارزش هر ریال در پایان امروز به 165320 تومان رسید.

نرخ برابری ریال عمان و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 2،6 رسیده است.

قیمت دینار عراق امروز

دینار عراق هم خلاف عادت همیشگی خود در جریان معاملات امروز نوسان داد و با رشد یک تومانی نسبت به روز گذشته 48 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

امروز منات آذربایجان هم بازار را با روند صعودی آغاز کرد و به پایان رساند. ارزش منات امروز به 37290 تومان رسید که در مقایسه با روز گذشته رشد 240 تومانی داشته است.

آخرین قیمت درام ارمنستان

کم نوسان‌ترین ارز مورد معامله در بازار تهران هم امروز اسیر جو افزایشی حاکم بر بازار تهران شد و در پایان معاملات امروز رشد یک تومانی را تجربه کرد و 164 تومان خرید و فروش شد.

قیمت امروز لاری گرجستان

امروز در آخرین مقصد اروپایی دور دنیا یعنی گرجستان شاهد رشد قیمت لاری بودیم. ارزش هر لاری عصر امروز 160 تومان بالا رفت تا با نرخ 23530 تومان به کار خود پایان دهد.

نرخ امروز بات تایلند

بات تایلند هم امروز را در حالی سپری کرد و به پایان رساند که نسبت به روز گذشته 12 تومان رشد ارزش داشت و 1889 تومان قیمت گذاری شد.

قیمت رینگیت مالزی

امروز قیمت رینگیت مالزی هم در بازار ارز تهران بر مدار افزایش آغاز به کار کرد و پیش رفت تا در مقایسه با روز پیش 14810 تومان خرید و فروش شود. ارزش هر رینگیت 110 تومان افزایش داشته است.

خلاصه معاملات امروز بازار ارز تهران از نوسان افزایشی قیمت‌ها در محدوده رنج حکایت دارد؛ نوسانی که در سایه تحرکات دلار اتفاق افتاده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
دینار عراق در مارپیچ شانس؛ تغییر فاز قیمت درهم و لیر ترکیه / نقش آفرینی ترکیه و مالزی در اقتصاد گردشگری جهان 2
دینار عراق در مارپیچ شانس؛ تغییر فاز قیمت درهم و لیر ترکیه / نقش آفرینی ترکیه و مالزی در اقتصاد گردشگری جهان 3
دینار عراق در مارپیچ شانس؛ تغییر فاز قیمت درهم و لیر ترکیه / نقش آفرینی ترکیه و مالزی در اقتصاد گردشگری جهان 4
دینار عراق در مارپیچ شانس؛ تغییر فاز قیمت درهم و لیر ترکیه / نقش آفرینی ترکیه و مالزی در اقتصاد گردشگری جهان 5