پنج‌شنبه 19 مهر 1403

راه‌اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی محصولات آبزی در زنجان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
راه‌اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی محصولات آبزی در زنجان

مدیرکل شیلات استان زنجان گفت: کارخانه فراوری و بسته‌بندی محصولات آبزی در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارخانه بسته‌بندی و فرآوری محصولات آبزی استان زنجان تا سال آینده در شهرستان ماه‌نشان به بهره‌برداری خواهد رسید. این کارخانه در انتظار دریافت مجوز پروانه بهداشتی از دامپزشکی استان زنجان است، پس از صدور پروانه بهداشتی برای کارخانه مذکور، همه امور مرتبط با این واحد به اتمام و واحد یاد شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد امور مرتبط با کارخانه فراوری و بسته‌بندی محصولات شیلاتی ماه‌نشان به اتمام رسیده است، افزود: در راستای دریافت مجوز پروانه بهره‌برداری از دامپزشکی ضرورت جداگانه و مجزا شدن مسیر ورود ماهی و خروج محصول بسته‌بندی شده وجود داشت و این موضوع تنها مشکل باقی‌مانده در مسیر افتتاح این واحد تولیدی بود.

مدیرکل شیلات استان زنجان با بیان اینکه موضوع جداسازی مسیر ورود و خروج محصول کارخانه و محصول بسته‌بندی شده هم‌اینک در حال انجام است، تصریح کرد: پس از اتمام این مرحله، واحد مذکور در سه ماهه نخست سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. استقبال از ماهیان تولید شده در مزارع آبزی‌پروری این استان به دلیل نبود بیماری خاص در استخرها پرورش ماهی و استفاده از روش‌های نوین برای تولید مطلوب و باکیفیت بسیار زیاد بوده است، این موضوع موجب شده است که این محصول مجالی برای بسته‌بندی نداشته باشد.

حقی‌راد به انواع ماهیان گرمابی و سرمابی تولیدی در استان اشاره و بیان کرد: ماهیان تولیدی استان شامل انواع ماهیان گرم‌آبی اعم از کپور معمولی، سرگنده، نقره‌ای و علف‌خوار، ماهیان خاویاری، میگوی آب شور و آب شیرین، و شاه میگو است. ماهیان سردآبی تولیدی استان شامل قزل‌آلا و آزاد دریای خزر است، گفتنی است که استان زنجان در تولید انواع ماهیان گرم‌آبی و گونه قزل‌آلا از نوع سردآبی فعالیت دارد.

انتهای پیام