شنبه 14 مهر 1403

راه‌اندازی 3 بازار گل و گیاه در پایتخت

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
راه‌اندازی 3 بازار گل و گیاه در پایتخت

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از راه‌اندازی 3 بازار گل و گیاه فاخر در سطح و پهنه‌های تهران خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست مشترک مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با رئیس اتحادیه گل و‌گیاه برای ساماندهی بازارهای گل در سطح شهر برگزار شد.

اکبر شاهرخی؛ رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در این نشست با تشریح مسائل و چالش‌های صنف گفت: تعامل اصناف با شهرداری در جهت ساماندهی و رفع معضلات این صنف می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود را حل کند و در این راستا اتحادیه گل و‌گیاه برای برقراری این تعامل آمادگی کامل دارد.

سعید بیگی؛ مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران در این نشست به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه فعالیت‌های اتحادیه گل و گیاه و اجرای ساماندهی گلفروشان به‌ویژه محور شهید هاشمی در این نشست پرداخت.

وی تصریح کرد‌: بازارهای گل فعال در سطح شهر باید با دقت شناسایی و اقدامات لازم برای رفع مشکلات آنها انجام شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر لزوم شکل‌گیری تعامل سازنده برای حل چالش‌های بازارهای گل و گیاه در سطح شهر گفت: تعامل هر چه بیشتر شرکت و اتحادیه برای دریافت جواز کسب واحدهای فعال در بازارهای ثابت گل و گیاه از جمله بازار شهید ستاری بسیار مفید خواهد بود.

بیگی در پایان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی 3 بازار گل و گیاه فاخر در سطح و پهنه‌های شهر تهران نیز از اقدامات دیگری است که شرکت مایل است با همکاری اتحادیه مربوطه محقق کند.

به گزارش تسنیم، همچنین نشست ساماندهی واحدهای فروش و تولید طلا و جواهر در خیابان سنگلج با حضور سعید بیگی، مدیر عامل، معاونین و مدیران شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر و نادر بذرافشان رئیس و جمعی از نمایندگان اتحادیه این صنف برگزار شد.

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه فروش و تولید طلا و جواهر در این نشست گفت: در سال‌های اخیر شیوع کرونا و در پی آن کاهش قدرت خرید و تعاملات بین‌المللی سختی‌هایی برای صنف ایجاد کرده است اما با این حال اتحادیه برای انتقال واحدهای صنفی کاملا آمادگی دارد.

ساماندهی دستفروشان پارک دانشجو به تعویق افتاد!

وی ادامه داد: به‌زودی جلسات تخصصی مشترک با شرکت ساماندهی تشکیل خواهیم داد تا علاوه بر زمین‌های پیشنهادی برای انتقال، سایر الزامات نیز بررسی شود.

بیگی در این نشست تصریح کرد: ساماندهی اصناف با هدف بهبود شرایط محیطی برای شاغلان در آن واحدها و شهروندان انجام می‌شود، هدف شرکت ساماندهی حفظ مشاغل در کنار تامین سلامت و محیط زیست شهری است و در مسیر اجرای پروژه ساماندهی یا انتقال به شهرک‌های تخصصی و ارتباط با نهادها مرتبط تسهیلگری می‌کند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با تاکید بر لزوم توجه به ملاحظات امنیتی و اقتصادی در ساماندهی صنف فروش و تولید طلا و جواهر گفت: باید برنامه مشترک کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت طراحی شود و با حضور یک تیم تخصصی مشترک الزامات و فرایندهای شهری و صنفی تامین شود.