شنبه 29 اردیبهشت 1403

رد پای «دانش‌بنیان» در پیشرفت‌های پزشکی ایران

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
رد پای «دانش‌بنیان» در پیشرفت‌های پزشکی ایران

عضو اسبق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ایران در تولید داروها و تجهیزات پزشکی ذیل دانش‌بنیان موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن تامینی لیچایی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با اشاره به چشم‌انداز 1404 ود دستاوردهای کشور در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان بسته واحد در افق 1404 دیده شده و در مواقعی موفقیت حاصل شد و زمان‌هایی نیز موفقیت‌های خوبی نصیب کشور نشده است.

وی با بیان اینکه در حوزه پزشکی نیاز به بازنگری برای دستیابی به ایده‌آل مقام معظم رهبری در افق 1404 داریم، اضافه کرد: به عنوان مثال در حوزه آموزش پزشکی ایران اسلامی به پیشرفت‌های خوبی رسیده و این پیشرفت‌ها بیش از این نیز می‌توان رخ دهد. عضو اسبق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در حوزه‌های پزشکی، پیراپزشکی، پرستاری، داروسازی، آزمایشگاهی و... بسیاری از کشورهای منطقه به ایران نیاز دارند و از متخصصان ایران در این حوزه کمک لازم را دریافت می‌کنند. تامینی لیچایی تأکید کرد: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی کمبود پزشک داشتیم، اما اکنون به جایی رسیده‌ایم که از نقاط مختلف دنیا به پزشکان ایرانی مراجعه و نیازمندی‌های خود را در حوزه پزشکی از ایران مطالبه می‌کنند. وی با بیان اینکه زیرساخت لازم برای پیشرفت پزشکی در کشور داریم، متذکر شد: بیمارستان‌ها، مراکز درمان و بهداشتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی و... به پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای دست یافته‌اند. نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: اما در حوزه درمان دو بخش داریم؛ نخست دارو و تجهیزات پزشکی و دوم نیروهای تخصصی درمانی که تا حدودی موفقیت حاصل کردیم، البته در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی نیاز به حمایت بیشتری داریم تا به چشم‌انداز 1404 دست پیدا کنیم. عضو اسبق کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی از داروها و تجهیزات پزشکی در حوزه دانش‌بنیان تعریف می‌شود و در این راستا موفقیت‌های چشمگیری داشتیم و معتقدم در آینده می‌توانیم رشد زیادی در این زمینه داشته باشیم. تامینی لیچایی افزود: در حوزه تخصصی درمان استادان بسیار متبحری داریم که می‌توانند با مهیاسازی زیرساخت کشور را در این حوزه به پیشرفت‌های زیادی برسانند و تجربه شیوع کووید 19 نشان داد که باید آینده‌نگری کرد و متخصصان حوزه پزشکی در این زمینه پیشتاز خواهند بود. وی در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگار «تهران‌نیوز» با برشمردن مشکلات حوزه پزشکی گفت: ایران جزء کشورهایی است که با بیمه خصوصی از شهروندان خود حمایت می‌کند، چراکه بیمه‌های نیمه خصوصی و دولتی نیز پاشخگوی جامعه نیست. انتهای پیام /*