دوشنبه 18 تیر 1403

رسانه ها افکار عمومی را در اجرای مصوبات ستاد کرونا اقناع کنند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رسانه ها افکار عمومی را در اجرای مصوبات ستاد کرونا اقناع کنند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به تاثیرگذاری رسانه ها در هدایت جامعه گفت: رسانه ها باید افکار عمومی را در اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا اقناع کنند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی شامگاه دوشنبه در نشست با جمعی از اصحاب رسانه استان ایلام افزود: رسانه ها می توانند با تولید محتوا در اقناع افکار عمومی برای مجاب کردن مردم در اجرای دستورالعمل نقش آفرینی حائز اهمیتی داشته باشند.

وی به نقش اثر گذار رسانه ها در کنترل موج اول کرونا در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در اوایل گفتیم کمپین نه به اجتماعات، نه به پنجشنبه و جمعه آخر سال و نه به سفر رفتن تشکیل شود و در برهه ای دیگر کمپین محدودیت های تردد شکل گرفت و در هر دو مورد خوب عمل شد، اما امروز رسالت مهم رسانه تولید محتوا در جهت مشارکت بیشتر مردم در همکاری با ستاد کرونا برای اجرای مصوبات و پروتکل‌های بهداشتی است.

رییس ستاد استانی مبارزه با کرونا با تاکید بر اینکه رسانه ها و صدا و سیما باید آموزش زندگی با کرونا را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: باید بتوانیم مردم را مجاب کنیم که هم خطر کرونا را درک کنند و هم با اجرای پروتکل‌های های بهداشتی بتوانند از خود محافظت کنند.

وی گفت: باید تولید محتوا شود که مردم در این شرایط مراسمات شادی و عزا را به تعویق بیاندازند، ماسک بزنند، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و در اجتماعات حضور پیدا نکنند.

استاندار ایلام خواستار همراهی و همکاری بیشتر رسانه ها با ستاد کرونا شد و افزود: ما هم معصوم نیستیم و در کارمان اشکال هست اما در مبارزه با کرونا شب و روز نداریم و در این شرایط سخت و خطرناک مدام درگیر کار و در صف مقدم هستیم تا مادامیکه تعداد زیادی از همکاران مبتلا شده اند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه اگر جایی مشکلی هست در راستای حل مسئله همه به هم کمک کنیم، تاکید کرد: همه باید در جهت اقناع افکار عمومی برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی بشویم در این شرایط سخت با حفظ روحیه همدیگر را علیه کرونا تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: امروز شرایط سختی بر جهان، کشور و استان در خصوص کرونا حاکم شده است و راه برون رفت از این بحران جز با هم فکری، همدلی و همبستگی در اجرای دستورالعمل ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست.

وی نقش رسانه ها را در بعد نظارتی و تولید محتوا مهم دانست و اظهار داشت: اینجا رسانه ها می توانند بازوی ستاد کرونا در نظارت بر اجرای مصوبات باشند.

استاندار ایلام گفت: همیشه رسانه ها مشاوران امینی برای ما بوده اند، حرف آنها را به‌دقت گوش کرده ایم، در ستاد کرونا مادامی که برخی از رسانه ها خواستار اختصاص بیماران مصطفی به کرونا و جداسازی بیماران داخلی و قلبی شدند ما این بحث را در شورای تامین مطرح، مصوب و اجرا کردیم.

وی تاکید کرد: همچنین در این راستا بیمارستان زاگرس را به پذیرش بیماران داخلی و قلب و عروق با تعرفه و بیمه دولتی اختصاص دادیم.

استاندار ایلام اضافه کرد: البته این دستورالعمل وزارت بهداشت است که با توجه به افزایش بیماران کرونا در کشور در تمامی بیمارستان ها بخش مجزایی به کرونا اختصاص یابد.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به رایزنی های فراوان برای تجهیزات بیمارستان های استان در مبارزه با بیماری کرونا گفت: برخی مسائل و مشکلاتی که در بحث اکسیژن ساز بود با تهیه و نصب چهار دستگاه اکسیژن ساز و توافق حاصله از طریق استان خوزستان در خصوص ذخیره اکسیژن حل شد.

وی با اشاره به اینکه در آغاز 200 سیلندر اکسیژن بیشتر نداشتیم، گفت: در ادامه 300 سیلندر دیگر خریداری شد و خرید 200 دستگاه دیگر نیز انجام شده و در حال ارسال به استان است، همچنین تعدادی ونتیلاتور از وزارت نفت و تعدادی بای پپ از وزارت بهداشت برای استان ارسال شده است.

استاندار ایلام گفت: امروز در دیدار با معاون درمان وزیر بهداشت و رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر کشور قول دادند هم سیلندر و هم دستگاه اکسیژن ساز به استان کمک کنند.

سلیمانی دشتکی افزود: با توجه به افزایش بیماران کرونایی با همکاری سپاه دو نقاهتگاه استاندارد را مجهز کرده ایم که به گفته معاون وزیر بهداشت در کشور بی نظیر است.

استاندار ایلام به آمار بالای فوتی های کرونا در استان اشاره کرد و گفت: اینجا لازم است با خانواده 509 نفری که تا امروز بر اثر کرونا در استان جان خود را از دست داده اند ابراز همدردی کنیم.

وی اظهار داشت: با توجه به تشدید کرونا و بالا رفتن آمار مبتلایان و فوتی ها محدودیت هایی را در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق سیاه و قرمز اجرا کردیم اما در برخی مناطق این محدودیت‌ها به خوبی اجرا نشد.

وی افزود: بطور مثال درخصوص تعطیلی پاساژها برخی همکاری نکردند و مجبور شدیم 6 پاساژ را پلمب کنیم.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه برای نظارت بر اجرای مصوبات ستاد، قرارگاه کرونا را در استان تشکیل داده ایم، گفت: اگرچه این قرارگاه تازه شروع بکار کرده است اما اقدامات خوبی در دستور کار دارد بطور مثال ما شهر ایلام را به چهار منطقه برای نظارت بر اجرایی شدن مصوبات تقسیم کرده ایم.

وی مصوبات ستاد کرونا را لازم الاجرا عنوان کرد و گفت: تصمیمات ستاد استانی کرونا در چارچوب ستاد ملی است و اینکه برخی انتظار دارند در جهت اعمال محدودیت های بیشتر خلاف ستاد ملی عمل شود باید گفت این کار خلاف قانون است و در این زمینه سه استان مرتکب اشتباه شدند که بعدا حرف خود را پس گرفتند و رویه را در تطابق با ستاد ملی اصلاح کردند.

سلیمانی‌دشتکی از آغاز طرح جامع مدیریت کرونا از روز شنبه خبر داد و تاکید کرد: پس از کار کارشناسی این طرح برای مدیریت و بهبود اوضاع حاصل از کرونا شکل گرفته است که از روز شنبه اجرایی می شود که در این زمینه نقش رسانه ها و صدا و سیما در تبین و تبلیغ آن مهم و حائز اهمیت است.

گفتنی است در این نشست که با حضور تعدادی از اصحاب رسانه و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، خبرنگاران مسائل و نقطه نطرات خود را در حوزه های مختلف با استاندار ایلام درمیان گذاشتند.

*س_برچسب‌ها_س*