چهارشنبه 18 مهر 1403

رصد و مراقبت‌های مرزی برای مقابله با بیماری آبله میمونی انجام می‌شود

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
رصد و مراقبت‌های مرزی برای مقابله با بیماری آبله میمونی انجام می‌شود

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در تشخیص بیماری آبله میمونی مشکلی نداریم، گفت: جهت تشخیص آبله میمونی کارهای مطالعاتی خوبی انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

- اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، پدرام پاک آئین در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بیماری آبله در کشور اظهار داشت: همان گونه که چند روز پیش اعلام کردم اولین مورد آبله میمونی در اهواز مشاهده شد، یک بانوی 34 ساله بودند که با همکاری خودشان و خانواده شان این بیماری تشخیص داده شد و در حال حاضر در قرنطینه هستند و در حال طی دوره بیماری هستند.

وی با بیان اینکه این بیماری آبله میمونی کشندگی بالایی ندارد افزود: ابتلا به بیماری آبله میمونی سریع نیست و نباید آن را با کرونا مقایسه کرد، در همین راستا جای نگرانی نیست.

عین‌اللهی: بیماری آبله میمون مانند کرونا نیست / شرایط را با دقت رصد می‌کنیم روش‌های پیشگیری از ابتلا به آبله میمونی / افراد مشکوک به آبله میمون به کجا مراجعه کنند؟ جزئیات شناسایی نخستین مورد ابتلا به آبله میمونی / طراحی و توزیع کیت غربالگری ویروس در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اقدامات مقابله با بیماری آبله میمونی عنوان کرد: رصد و مراقبت‌های مرزی و همچنین در حوزه تحقیقاتی و علمی کارهای خیلی خوبی در انستیتو پاستور انجام شده است.

وی بیان کرد: جهت تشخیص آبله میمونی کارهای مطالعاتی خوبی انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

پاک آئین گفت: جهت درمان بیماری آبله میمونی داروهای مشخص وجود دارد و اقدامات تشخیصی و درمانی در مورد این مورد این بیماری صورت گرفته است.