دوشنبه 9 مهر 1403

رعایت پروتکل های بهداشتی درحوزه های امتحانی البرز

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رعایت پروتکل های بهداشتی درحوزه های امتحانی البرز

کرج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش البرزاعلام کرد: پروتکل های بهداشتی در 180 حوزه امتحانی مدارس این استان با رویکرد سلامت محوری رعایت شده است.

سالارقاسمی روزیکشنبه درحاشیه بازدید ازحوزه های امتحانی استان البرزبه ایرنا گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا ورعایت فاصله گذاری اجتماعی بین دانش آموزان تعداد حوزه های امتحان از 100 به 180 حوزه افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه همه حوزه های امتحانی البرزگندزدایی وضد عفونی شده اند، افزود: عملیات ضد عفونی به صورت روزانه برای پذیرش دانش آموزان درهرآزمون نیزدردستورکاری - اجرایی حوزه های امتحانی دانش آموزان قرار گرفته است.

وی بیان داشت: امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم دراستان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی از 17 خرداد آغاز شد و خانواده ها نگران وضعیت سلامت فرزندانشان درحوزه های امتحانی البرزنباشند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک برای دانش آموزان و فرهنگیان درتمام حوزه های امتحانی این استان ضروری است، اضافه کرد: براساس توصیه سازمان بهداشت جهانی، استفاده ازدستکش برای پیشگیری ازانتقال ویروس کورید 19 لازم نیست.

وی ازخانواده‌ها خواست به گونه ای برنامه ریزی کنند که دانش آموزان یک ساعت قبل در محل برگزاری آزمون حضور یابند و از تجمع در ورودی ها خودداری نمایند.

قاسمی تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا و با تصمیم ستاد ملی کرونا امتحانات نهایی پایه دوازدهم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تمامی پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری درحوزه های امتحانی البرزدرحال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه امتحانات نهایی برای گروه‌های ریاضی فیزیک و تجربی در یک روز و دانش آموزان گروه ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و بزرگسالان در روزی دیگر برنامه ریزی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزدرادامه به والدین توصیه کرد: مراقب رفتارهای استرس زا درایام امتحانات که به عنوان یک عامل مهم درعدم تمرکزدانش آموزان درجلسه امتحان تاثیرگذاراست، باشند.

وی یادآورشد: دلیل اصلی استرس و نگرانی همیشه مربوط به تنبلی یا درس نخواندن و نفهمیدن محتوای درس‌ها نیست بلکه این مهم نتیجه تاثیرات و تبعات دلهره و به هم ریختن روح و روان دانش آموزان است.

قاسمی عنوان کرد: داشتن کمی اضطراب و دلهره دراین ایام اگر چه امری طبیعی و معقول است ولی دلهره واسترس بیش از حد به دلیل تاثیرات نامطلوب روحی و روانی برآنان و درنهایت بر جامعه نیازمند بررسی و پیگیری جدی است.

وی با اشاره به اینکه ریشه وعامل استرس و اضطراب دردرجه نخست به رفتاروالدین وخانواده درهنگام برخورد با مسائل مهم زندگی برمی‌گردد، اضافه کرد: رفتارهای نسنجیده و توأم با نگرانی و اضطراب والدین و اعضای خانواده درانجام بسیاری از اموربه ویژه مواقع حساس موجب می‌شود که فرزندان به تقلید این رفتار ناشایست بپردازند.

وی افزود: تبعات این استرس علاوه برنگرانی وافت تحصیلی دانش آموزان ازسوی دیگرموجب ایجاد مشکلات و بیماری‌های روحی و روانی دربین دانش آموزان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزبا بیان اینکه بی توجهی به کاهش استرس دانش آموزان در زمان امتحانات می‌تواند درآینده برای آنها بسیار مشکل ساز شود، ادامه داد: دلهره و نگرانی‌های بیش از حد علاوه بر کاهش میزان درک و هوش، موجب گرایش به مصرف داروهای آرامبخش و یا روانگردان می‌شود.

وی گفت: علت تشویش و استرس بیش از اندازه برخی از دانش آموزان، استفاده نادرست آنها از نیروی ذهنی وهوش خودشان است.

قاسمی ادامه داد: درایام امتحانات باید به دانش آموزان با بکار بردن کلمات مثبت و تشویقی روحیه داد زیرا این رفتار موجب می‌شود که آنان آرامش خاطر داشته باشند و یادآوری مطالب درسی در جلسه امتحان برایشان راحت تر صورت می‌گیرد.

وی یادآورشد: وقتی اضطراب دانش آموز بیش از حد باشد وی نمی‌تواند تمرکز لازم را بر سوالات داشته باشد و بازدهی فرد به شدت کاهش پیدا می‌کند.

وی داشتن نظم و برنامه ریزی دردرس خواندن، تغذیه مناسب، استراحت و تفریح به اندازه کافی را ضروری دانست وتاکید کرد: دانش آموزان در زمان امتحان چند نفس عمیق بکشند تا احساس آرامش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: 22 هزار و 340 نفردر امتحانات نهایی پایه دوازدهم این استان شرکت می کنند که از این تعداد 18490 نفر دانش آموز پایه دوازدهمی و باقی افراد داوطلبان بزرگسال و آزاد هستند.

استان البرز500 هزاردانش آموز دارد.

*س_برچسب‌ها_س*