دوشنبه 16 مهر 1403

رعایت پروتکل‌های عزاداری ماه محرم، نیازمند اقناع سازی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رعایت پروتکل‌های عزاداری ماه محرم، نیازمند اقناع سازی است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: باید با عمل میدانی و پرهیز از کلی‌گویی، شهروندان را برای اجرای پروتکل‌های ابلاغی عزاداری ماه محرم، اقناع کنیم.

فتح الله حقیقی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد ماه محرم استان با بیان اینکه سفید و یا قرمز اعلام شدن شهرها و مناطق مختلف از جهت شیوع کرونا بر اساس نسبت بیماران و اشغال تخت های بیمارستانی است، افزود: وضعیت سفید به معنای نبود کرونا نیست چرا که با شرایط پیش آمده نمی شود گفت در جایی اصلا کرونا نیست.

وی با بیان اینکه باید در خصوص پروتکلهای ابلاغی عزاداری ماه محرم از کلی گویی، عدم قاطعیت و عدم میدانی کردن پرهیز کنیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با سخنان خود تکلیف همه ما را در خصوص عزاداری ماه محرم روشن کردند.

حقیقی گفت: از چهارم تا نیمه تیرماه امسال که رعایت پروتکلهای بهداشتی و حفاظت فردی در استان کم رنگ شد و با برگزاری عروسی ها و ترحیم ها تجمع ها شکل گرفت، بدترین وضعیت را از حیث شیوع کرونا در استان داشتیم به طوری که شمار فوتی ها 30 درصد و تعداد بستری ها در این مدت، بیش از 50 درصد افزایش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در خصوص اجرای پروتکل های بهداشتی، شفاف، قاطع و هوشمند عمل نکنیم، دچار مشکل خواهیم شد.

استاندار زنجان از تعریف و اجرای ضمانت رعایت پروتکل های بهداشتی از هفته آینده در کشور و استان خبر داد و گفت: در خصوص تولید و تامین ماسک و مواد ضد عفونی کننده در استان با مشکلی مواجه نیستیم و توان افزایش میزان تولید در این زمینه در استان وجود دارد.

حقیقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان زنجان در ایام ماه محرم پذیرای مهمانان از سایر استان های کشور نخواهد بود، افزود: تلاش ما این است تا در ماه محرم ضامن سلامت مردم باشیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: امسال با قمه زنی نیز با قاطعیت برخورد می شود چرا که این کار علاوه بر صحیح نبودن، سرایت کرونا را نیز شدت می دهد.

*س_برچسب‌ها_س*