شنبه 14 مهر 1403

رهبر انقلاب با منطقی‌ترین و دموکراتیک‌ترین شیوه انتخاب شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رهبر انقلاب با منطقی‌ترین و دموکراتیک‌ترین شیوه انتخاب شدند

تهران - ایرنا - رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، انتخاب رهبر معظم انقلاب به رهبری جمهوری اسلامی پس از رحلت امام (ره) را منطقی‌ترین و دموکراتیک‌ترین شیوه انتخاب دانست.

حجت الاسلام والمسلمین «روح الله حسینیان» روز دوشنبه در نشست تبیین تاریخی ابعاد انتخاب آیت الله خامنه‌ای به رهبری و رونمایی از کتاب «سند انتخاب» در محل کتابخانه عمومی پارک شهر، با اشاره به طرح برخی شبهات در بحث خاتمیت، گفت: می‌گویند آیا با رفتن پیامبر (ص) تشریع دین قطع می‌شود؟ شیعه به این موضوع اعتقادی ندارد. اگرچه باب وحی پس از پیامبر اکرم (ص) بسته شد اما باب الهام باز شد و با خاتمیت قانون‌گذاری دین به پایان نرسیده است.

حسینیان یکی از کارکردهای ولایت فقها را هم همین موضوع دانست و ادامه داد: انتخاب مقام معظم رهبری منطقی‌ترین و دموکراتیک ترین شیوه انتخاب بود.

وی افزود: رهبری از سوی خبرگانی انتخاب شد که منتخب مردم بودند. نمایندگان مجلس خبرگان رهبری دور هم نشستند و فردی دارای شرایط را به عنوان ولی فقیه انتخاب کردند.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اگر دنیا روزی به این نتیجه برسد که روسای جمهورش را از میان آگاهان و توسط خبرگان انتخاب کند مشکلات امروز جهان را شاهد نخواهیم بود.

حسینیان با بیان اینکه سطح رهبری در دنیا بسیار پایین آمده است، گفت: رهبری در دنیا بسیار سقوط کرده و پایین آمده اما رهبری در کشور ما با دیگر کشورها قابل مقایسه نیست. می‌بینیم رهبری در دنیای وحشتناک و پر از زور چگونه این نظام و انقلاب را هدایت می‌کند و هدایت کرده تا جایی که آمریکا و نیروهای نظامی و اقتدارش را به زانو درآورده است. وقتی کشتی‌های نفتکش ایران با وجود همه تهدیدات آمریکا به سوی ونزوئلا می رود و این کشور قدرت و جسارت هیچ برخوردی را ندارد وقتی موشک های ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق که در تاریخ بی سابقه است حمله می‌کند یعنی رهبر توانسته به بهترین شکل انقلاب و کشور را هدایت کند.

رییس مرکز اسناد انقلاب اسلامی یادآور شد: زمانی افرادی مانند دوگل و آیزنهاور در جهان و کشورهایشان رهبری می‌کردند اما امروز فردی مانند «ترامپ دیوانه» این کار را می‌کند و این یعنی ارزش رهبری در دنیا پایین آمده است، از دیگر سو کشورهایی که فاقد رهبری بودند را ببینید به کجا رسیده‌اند؟ اما امروز ایران با شکوه‌تر و مقتدرتر به پیش می‌رود.

*س_برچسب‌ها_س*