جمعه 30 شهریور 1403

روانشناسی

روانشناسی

وب‌گاه عصر ایران

دو غول دنیای روانشناسی یعنی کارل یونگ و زیگموند فروید که زمانی نیز با هم همکار بودند، راه‌های متفاوتی برای درک ذهن انسان در پیش گرفته بودند. در اینجا به مهم‌ترین تفاوت‌ها بین رویکردهای این دو اندیشمند حوزه روانشناسی اشاره خواهیم کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

تصویر بدنی منفی یکی از پیشایندهای افراد جهت گرایش به انجام جراحی زیبایی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نخستین بیانیه بخش بین‌الملل دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با عنوان «رویداد مد موقر شیراز» منتشر شد.

خبرگزاری میزان

دبیر هیئت مقررات‌زدایی در نامه‌ای به رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اعلام کرد: از تاریخ لازم الاجراشدن احکام قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها (1403/03/01) ثبت درخواست «مجوز مشاوره روانشناسی» برای متقاضیان باز خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: چگونگی تبدیل نظریه علوم انسانی به فناوری نیاز امروز جامعه است. باید از نظریه‌های فرهنگی به الگوی حکمرانی فرهنگی برسیم.

وب‌گاه عرشه آنلاین

محققان کشور در یک مطالعه تحقیقاتی، به بررسی یکی از مهمترین اختلال‌های زندگی زنان که گاه موجبات از هم پاشیده شدن کانون خانواده را فراهم می‌کند پرداخته و عوامل موثر بر آن را معرفی کرده‌اند. محققان کشور در یک مطالعه تحقیقاتی، به بررسی یکی از مهمترین اختلال‌های زندگی زنان که گاه موجبات از هم پاشیده شدن کانون خانواده را فراهم می‌کند پرداخته و عوامل موثر بر آن را معرفی کرده‌اند. حمل رنج ناشی...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر هیات مقررات‌زدایی در نامه‌ای به رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اعلام کرد: از تاریخ لازم الاجراشدن احکام قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها، ثبت درخواست «مجوز مشاوره روانشناسی» برای متقاضیان باز خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - اگر می‌خواهید در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با خلاصه و چکیده‌ای از تازه‌های نشر با محوریت تولید کتاب در یک‌سال گذشته آشنا شوید، حتما سری به «سالن یاس» بزنید؛ در این سالن آمار و اطلاعات مفید از فعالیت ناشران و نویسندگان در 12 سال گذشته را مشاهده خواهیدکرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تصویر بدنی منفی یکی از پیشایندهای افراد جهت گرایش به انجام جراحی زیبایی است. عدم تغییر در تصویر بدنی منجر به اضطراب شدید، اجتناب از رویارویی با افراد و نشخوار ذهنی (over thinking) می‌شود که از مولفه‌های تنظیم شناختی هیجانی است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه مشرق نیوز

حافظه قسمتی از ذهن محسوب می‌شود که رمزگذاری، طبقه‌بندی و بازخوانی کد اطلاعات بر عهده آن است. براساس یافته‌های دانشمندان، ظرفیت حافظه انسان حدود 2.5میلیون گیگابایت است.

وب‌گاه مشرق نیوز

به گفته محمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، حدود چهارهزار و 500 نفر در فضای مجازی خدمات روان‌شناسی و مشاوره به‌صورت فعال ارائه می‌دهند که بیش از نیمی از این افراد مجوز ندارند.

وب‌گاه عصر ایران

با توجه به این که در سال‌های اخیر، تست های روانشناسی بی‌پایه در اینترنت رواج یافته‌اند؛ تنها هدف استفاده این تست‌ها سرگرم شدن نوجوانان نبود بلکه این تست‌ها که به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت ها منتشر می‌شوند و به طور نامحدود در دسترس عموم قرار دارند. اما آیا همه این تست‌ها بی‌خطر هستند؟

خبرگزاری تسنیم

معاون پژوهشی مؤسسه حکمت و فلسفه با بیان اینکه قبول کردن واقع‌گروی آسیب زدن به اصلی‌ترین رکن مدرنیته و رقابت با سوبژکتیویسم است، تصریح کرد: سوبژکتیویسم واقعیت را تابع فاعل شناسا می‌کند. این تابعیت هستی‌شناختی نیست بلکه معرفت‌شناختی است.

وب‌گاه 55 آنلاین

کتاب گندزدایی از مغز عنوان عجیب و سوال‌برانگیزی دارد؛ عنوانی که شاید موافق طبع بسیاری نباشد؛ اما منظور نویسنده از این عنوان چیست؟ قبل از هرچیز باید دانست هنگامی که در روان‌شناسی صحبت از مغز باشد، علم فیزیولوژی میدان‌داری می‌کند. فیزیولوژی مغز از پایه‌های مهم روان‌شناسی است. نه‌تنها اعمال حیاتی ما وابسته به مغز است، بلکه اعمال روانی ما نیز از مغز سرچشمه می‌گیرد؛ اما باید توجه داشته باشید...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مسئول سالن یاس در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب با اشاره به اینکه در این سالن فعالیت «کارنامه نشر» به شکل ملموس‌تر و کاربردی‌تر ارائه می‌شود، گفت: کتاب‌ها را به شکل جزئی‌تر در گروه‌های موضوعی کودک، نوجوان، هنر، ادبیات، شعر، فلسفه، دین، تاریخ، روان‌شناسی و علوم اجتماعی دسته‌بندی کردیم.