پنج‌شنبه 19 مهر 1403

روزهای بارانی در انتظار زنجانی‌ها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روزهای بارانی در انتظار زنجانی‌ها

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: از اواخر هفته جاری بارندگی‌ها در سطح استان آغاز می‌شود و این بارش‌ها تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آسمان استان زنجان طی امروز صاف تا قسمتی ابری توأم با وزش باد خواهد بود و وقوع بارش های پراکنده در مناطق جنوبی استان از جمله در شهرستان خدابنده پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بارش باران طی فردا در مناطق جنوبی استان ادامه خواهد داشت و این موج بارشی به تدریج از اواخر هفته جاری تا روز دوشنبه هفته آینده همه استان را در برمی گیرد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، در چند روز آینده شاهد بارش های بهاری نسبتا خوبی در استان خواهیم بود.

وی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته شهر سجاس با منفی 4 درجه سردترین و و چورزق طارم با 16 درجه گرمترین مناطق استان بودند و دمای کمینه و بیشینه شهر زنجان نیز در مدت یاد شده بین منفی 3 و 10 درجه بالای صفر بود.

هم اکنون استان زنجان 57 ایستگاه هواشناسی دارد که چهار مورد از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته فعال است و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شوند.

*س_برچسب‌ها_س*