یک‌شنبه 22 مهر 1403

روز قدس روز حمایت از مظلوم و قیام بر ضد ظالم است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روز قدس روز حمایت از مظلوم و قیام بر ضد ظالم است

تهران - ایرنا - مسئولان و مردم مومن و انقلابی شهرستان دماوند نیز همچون دیگر نقاط کشور به رغم برگزار نشدن راهپیمایی روز قدس بر حمایت از فلسطین مظلوم تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی بنیانگذار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) با هدف زنده نگاه داشتن آرمان فلسطین که با خیانت های سران سرسپرده برخی کشورهای اسلامی رو به فراموشی می رفت نامگذاری شد و هرسال نیز بر اهمیت این روز در تمامی جهان اسلام نزد افکار عمومی مسلمانان افزوده می شود.

امسال اگرچه راهپیمایی روز قدس به علت شیوع بیماری کرونا و ممنوع بودن تجمعات برگزار نمی شود اما حمایت از مظلومان جهان بویژه مردم مظلوم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در صورت های دیگر ادامه دارد.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه همزمان با روز جهانی قدس در گفت و گو با ایرنا این روز را روز اسلام دانست و اظهار داشت: امام امت روز قدس را رو متعلق به اسلام و مسلمانان و همه آزادگان جهان دانستند و امروز وظیفه داریم نسبت به این روز تبیین و روشنگری داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این روز باید یک پویش گسترده ای در جهان نسبت به مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف شکل گیرد و بدانید که موضع ایران اسلامی نسبت به این مهم یک موضع جهانی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امسال روز قدس بدون حضور فیزیکی شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود ولی دشمنان بدانند که روحیه شهید سلیمانی در بین ما و تمامی آزادگان اسلام وجود داشته و حاضر و ناظر است و شهید سلیمانی شهید قدس، شهید آزادگی و انسانیت و شهید راه اسلام و همواره مدافع انسانیت و بشریت بوده است.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه امسال در روز قدس شهید حاج قاسم سلیمانی در پوشش حمایت از قدس شریف در سراسر جهان تکثیر شده و حضور و بروز یافته است، بیان داشت: شهید سلیمانی دارای لشکری عظیم است که به سوی قدس حرکت خواهد کرد و آرمانش که چیزی جزو آزادی قدس و آزادی همه انسان های در بند اسارت ظلم بود، امروز به سراسر جهان مخابره شده و سلیمانی های دیگر راه این شهید بزرگوار را ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی خاطرنشان کرد: شهرستان دماوند به دلیل خطر شیوع ویروس کرونا آیین راهپیمایی روز قدس نخواهد داشت ولی یاد و نام قدس و پویشی که در فضای مجازی است، جایگزین آن شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون مسابقات فرهنگی و اجتماعی نسبت به روز قدس و مظلومیت مردم فلسطین در فضای مجازی در حال اجرا است، گفت: امروز وظیفه داریم نسل جدید انقلاب و جوانان و نوجوانان این مرز و بوم را نسبت به مسئله قدس آگاهی دهیم و علاوه بر پویش مردمی در فضای مجازی با فضاسازی محیط های شهری و روستایی این روز را گرامی داریم.

این مقام مسئول بیان داشت: امسال در شهرستان دماوند بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در ساعت 12، سرودهای حماسی در حمایت از قدس شریف از مساجد و بقاع متبرکه توسط پایگاه های بسیج و کانون فرهنگی مساجد پخش خواهد شد و حال و هوای شهرستان در این روز پررنگ تر از گذشته خواهد بود.

روز قدس تجلی مبارزه با استکبار و صهیونیسم در منطقه است

مهدی حیدری، فرماندار شهرستان دماوند در گفتگو با ایرنا با اشاره به اهمیت روز قدس اظهار داشت: اهمیت این روز برای مردم جمهوری اسلامی ایران هم به لحاظ دینی و مذهبی و هم به لحاظ مسائل منطقه‌ای بر کسی پوشیده نیست و قدس قبله اول و سرزمین مقدس مسلمانان است.

وی افزود: آنچه که مبرهن است ظلم هیچ‌گاه پابرجا نبوده و همواره پیروزی از آن کسی است که در مقابل ظلم ایستاده و مبارزه می‌کند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سرزمین قدس و آوارگی یک ملت از یاد نخواهد رفت ادامه داد: روز قدس که تجلی مبارزه با استکبار و صهیونیسم در منطقه است، ابتکار و نگاه جامع بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به آینده اسلام بود.

حیدری خاطر نشان کرد: مردم شهرستان دماوند هر ساله همچون دیگر مسلمانان در داخل و خارج از کشور با شرکت در راهپیمایی و سر دادن شعار" مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" خشم و انزجار خود را نسبت به جنایات، آدم‌کشی و غصب سرزمین مسلمانان که توسط رژیم صهیونیسم انجام می‌شد اعلام می‌کردند.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس در شهرستان دماوند در سال جاری گفت: با توجه به شرایط حاکم در نقاط مختلف کشور به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امکان تجمع و برگزاری مراسم راهپیمایی وجود نداشت و روز قدس 99 با دیگر سال‌ها متفاوت برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه عدم برگزاری راهپیمایی به منزله سکوت در مقابل دشمن غاصب نیست اضافه کرد: نباید وجود مسائلی از قبیل کرونا سبب کمرنگ شدن اهمیت روز قدس شود و باید از ظرفیت فضای مجازی به منظور زنده نگه‌داشتن این روز بهره‌مند شد.

حیدری با اشاره به نقش رسانه‌ها در شرایط کنونی تصریح کرد: باید به گونه‌ای در فضای مجازی و رسانه‌های سمعی و بصری مسئله فلسطین بیش از پیش مورد توجه جهانیان قرار گیرد که خلاء عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس احساس نشود.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
روز قدس روز حمایت از مظلوم و قیام بر ضد ظالم است 2
روز قدس روز حمایت از مظلوم و قیام بر ضد ظالم است 3