سه‌شنبه 29 خرداد 1403

روسیه: پول ملی آمریکا «سمی» است

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
روسیه: پول ملی آمریکا «سمی» است

ویچسلاو والودین روز جمعه در کانال تلگرامی خود نوشت: سرقت ذخایر طلا و ارز و محدودیت های اعمال شده در پرداخت ها باید سایر کشورها را به اندیشیدن درباره قابلیت اطمینان ذخیره وجوه به دلار ترغیب کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس دومای دولتی (مجلس سفلی) فدراسیون روسیه با بیان اینکه پول ملی آمریکا «سمی» است، تأکید کرد: نه تنها روسیه، بلکه سایر کشورها از جمله کشورهای عضو گروه بریکس نیز دلار را کنار می‌گذارند.

رئیس دومای دولتی روسیه معتقد است: کشورهای جهان پیش از این متوجه شده‌اند که مقام‌های آمریکایی از پول ملی خود به عنوان ابزار فشار سیاسی بر دیگر کشورها استفاده می‌کنند. وی در واکنش به تحریم‌های واشنگتن علیه مسکو افزود: آمریکا با اعمال تحریم ها علیه موسسات مالی روسیه، اعتماد به دلار را به عنوان یک ارز ذخیره جهانی تضعیف کرده است. وی خاطرنشان کرد که این محدودیت ها،‌اثر مورد نظر را برای ایالات متحده نخواهد داشت.

خبر مرتبط فوری / پوتین تصمیم مهم را گرفت / شرط صلح روسیه با اوکراین اعلام شد + جزئیات مهم

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری روسیه امروز طی سخنانی شرایط کشورش برای صلح با اوکراین را اعلام کرد.

رئیس‌جمهوری روسیه پیش از این در سخنانی در مجمع عمومی بیست و هفتمین مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ یادآور شد: ایالات متحده آمریکا 54.3 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی بدهکار است که حاصل انتشار اسکناس دلار بدون پشتوانه است. ولادیمیر پوتین افزود: ایالات متحده از موقعیت انحصاری خود در بازار مالی جهانی سوء استفاده می کند. وی خاطرنشان کرد: امروز هیچ تضمین دیگری برای اعتماد به اقتصاد آمریکا وجود ندارد، ایالات متحده به طور جدی از این موضوع درآمد کسب می‌کند.

وزیران امور خارجه گروه بریکس نیز در پایان نشست 21 خردادماه خود در نیژنی نووگورود روسیه بر اهمیت دلارزدایی و گسترش استفاده از پول ملی در مبادلات تجاری و مالی بین کشورهای عضو تاکید کردند.

آنها به بند 45 بیانیه دوم ژوهانسبورگ گروه بریکس اشاره کردند که به وزرای دارایی و روسای بانک های مرکزی کشورهای عضو این گروه مأموریت داد استفاده از ارزهای ملی، ابزارهای پرداخت و پلتفرم ها را بررسی کنند و یافته ها را به سران دولت ها و دولت های بریکس گزارش دهند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این نشست اعلام کرد: کشورهای عضو گروه بریکس فعالانه برای ایجاد بستری برای تسویه حساب با ارزهای ملی در تجارت متقابل کار می کنند. جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین، برزیل، هند، آفریقای جنوبی، مصر، اتیوپی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی 10 عضو گروه اقتصادهای نوظهور موسوم به بریکس را تشکیل می‌دهند.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
روسیه: پول ملی آمریکا «سمی» است 2