دوشنبه 16 مهر 1403

روند ابتلا به کرونا در تمام شهرستان های هرمزگان صعودی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روند ابتلا به کرونا در تمام شهرستان های هرمزگان صعودی است

بندرعباس - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن اعلام نگرانی از روند افزایشی ابتلا به کرونا در هرمزگان، گفت: متاسفانه روند ابتلا به این بیماری در تمام شهرستان های استان صعودی است.

دکتر محمود حسین پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون سه هزار و 381 نفر در استان مبتلا به کووید 19 شدند که از این شمار 44 نفر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه هرمزگان در کنار چند استان دیگر در وضعیت هشدار قرار دارد، افزود: بیشترین ابتلا مربوط به بندرعباس با دو هزار و 403 نفر و کمترین مربوط به سیریک با سه مورد است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون یک هزار و 287 نفر مبتلا به کرونا در هرمزگان تحت مراقبت خانگی هستند و 83 نیز در مراکز درمانی استان بستری می باشند.

حسین پور بیان داشت: براساس تحقیقات صورت گرفته از هر 110 نفر هرمزگانی، یک نفر به ویروس کرونا آلوده است که بیش از 80 درصد آنها بدون علامت هستند و این یک زنگ خطر جدی می باشد.

وی با بیان اینکه همه باید خود را مبتلا به ویروس کرونا فرض کنند، افزود: با این فرض باید از حضور در اماکن عمومی و مکان های شلوغ اجتناب و الزام ها و توصیه های بهداشتی را با جدیت رعایت کنیم.

حسین پور خواستار تشدید مراقبت‌های بهداشتی شد و گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و در صورت تدام این روند صعودی ممکن است برخی از محدودیت ها در استان مجدد اعمال شود.

حسین پور تصریح کرد: دوره نهفتگی بیماری دو هفته است که اگر در طول دو هفته انتقال صورت نگیرد، ویروس از بین می رود و از همین رو مساله قرنطینه به منظور پیشگیری از انتقال ویروس از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هشدار داد: بی توجهی به طرح فاصله گذاری اجتماعی و شیوه نامه های بهداشتی تنها به گسترش شیوع ویروس کرونا کمک می کند و سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

وی تاکید کرد: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کووید 19، شستشوی مکرر دستها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کادر درمانی و پزشکان استان از زمان شیوع ویروس، مسوولانه به درمان بیماران مشغول هستند و در روزهای گذشته یکی از پرستاران خوب هرمزگان را به دلیل این بیماری از دست دادیم و از مردم می‌خواهیم ما را برای حفظ سلامتی خود و مدافعان سلامت همراهی کنند و نسبت به رعایت الزام های بهداشتی حساسیت و توجه بیشتری داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*