چهارشنبه 4 مهر 1403

روی خط شهر؛ احداث آتش‌بر در باغات و بوستان‌های منطقه 2 تهران

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
روی خط شهر؛ احداث آتش‌بر در باغات و بوستان‌های منطقه 2 تهران

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 2 تهران اعلام کرد: احداث آتش‌بر و تشکیل تیم‌های اطفای حریق در نقاط پرخطر از جمله باغات و بوستان‌های این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه شهرداری منطقه 2، جعفر میرزایی، با اشاره به اولویت برنامه های منطقه در صیانت از فضای سبز گفت: منطقه 2 به لحاظ وجود 1908 هکتار فضای سبز از مناطق برخوردار ومطلوب شهر تهران در بحث سرانه فضای سبز است، برهمین اساس در آستانه فصل گرما برنامه ریزی منسجم جهت جمع آوری علف های هرز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بازدید مستمر از سطوح فضای سبز، شناسایی نقاط پر خطر از لحاظ تراکم علف های هرز، علف تراشی به موقع دردستور کار اداره فضای سبز قرار دارد، گفت: عملیات حذف و جمع آوری علف‌های هرز در باغات، زمین های غیر محصور، لچکی ها و رفیوژهای بزرگراهی به صورت برنامه مستمر با فعالیت روزانه 900 کارگر در حال انجام است.

میرزایی با اشاره به گستردگی و پراکندگی پوشش گیاهی در سطح منطقه و وجود باغات که منجر به افزایش احتمال آتش سوزی در سطح منطقه می شود گفت: به منظور حفظ و صیانت از درختان و فضای سبز و جلوگیری از آتش سوزی‌های ناشی از علف های خشک در سطح منطقه نسبت به جمع آوری به موقع و مستمر علف‌های هرز اقدام کرد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 2، فعال کردن گشت های حفاظتی در سطح فضای سبز منطقه وهمچنین تهیه وسایل و ادوات و تجهیزات اطفاء حریق را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

وی با اشاره به اهمیت زیاد اطلاع رسانی‌ها در کاهش حریق گفت: از مهمترین اقدامات علاوه بر احداث آتش بر، اطلاع رسانی و اشاعه فرهنگ جلوگیری از حریق با توزیع اطلاعیه های هشدار دهنده در مناطق بحرانی انجام شد.

طرح شهروند حامی سلامت در جنوب شهر اجرا می شود

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 19 اعلام کرد: طرح سلامت محور «شهروند حامی سلامت» در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا در جنوب شهر اجرا می شود.

مهدی بصیری با اشاره به فعالیت های سلامت محور این منطقه برای کاهش تبعات ناشی از موج چهارم شیوع کرونا بیان کرد: کاهش چشمگیر رعایت پروتکل های بهداشتی و افزایش آمار فوتی ها، ضرورت تشدید فعالیت های سلامت محور را در دو محور پیشگیری و شناسایی می طلبدکه در همین راستا نیز طرح «شهروند حامی سلامت» در قالب تولید محتوای آموزشی، برگزاری کلاس های آموزش مجازی، توزیع ماسک، تب سنجی از مراجعین به شهرداری منطقه و پیمایش میدانی اجرا می شود.

وی ادامه داد: در بخش میدانی این طرح، با همکاری مسئولین خانه های سلامت و اعضای داوطلب کانون ها اصنافی که توجهی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی ندارند شناسایی و علاوه بر تذکر شفاهی، گزارشی نیز به مرکز بهداشت جنوب تهران جهت پیگیری ارسال خواهد شد.

بصیری همچنین از دیگر فعالیت های سلامت محور این شهرداری برای مقابله با کرونا خبر داد و افزود: تولید و انتشار مطالب آموزشی درخصوص نحوه پیشگیری از شیوع کرونا، علائم این بیماری، نکات لازم برای درمان کرونا و انتشار در 50 گروه و صفحه مجازی، برگزاری 15 کلاس آموزشی تخصصی و توزیع ده ها پوستر از جمله این اقدامات طی هفته اخیر محسوب می شود.

پروژه های خرد محلی شهر را زیست پذیرتر می کند

شهردار منطقه 5 در جریان بازدید میدانی و معبر به معبر از پروژه های توسعه محلی در نواحی مختلف این منطقه گفت: شهرداری در کنار کارهای عمرانی بزرگ، توجه ویژه ای به اجرای دقیق پروژه های کوچک مقیاس دارد چرا که این پروژه ها ارتباط مستقیمی با مردم داشته و با نظر آنها و شورایاران به شهرداری مطرح می شوند و اجرای آنها رضایت شهروندان را در پی دارد.

محمود کلهری با حضور در نواحی دو، چهار و پنج از این منطقه و بر روند پروژه های توسعه محلی نظارت کرد که در جریان این بازدید های میدانی و معبر به معبر از پروژه های سطح نواحی، کلهری با دبیران شورایاری محلات نیز جلسه ای برگزار و تاکید کرد: موانع موجود در راه پروژه های توسعه محلی به سرعت برداشته شود تا این پروژه های کوچک مقیاس که رضایت شهروندان را در پی دارد در اسرع وقت به بهره برداری برسد.

شهردار منطقه 5، سرعت و دقت را دو اصل مهم در اجرای پروژه های توسعه محلی بر شمرد و تاکید کرد: تا پایان اردیبهشت پروژه های توسعه محلی سال 99 باید به بهره برداری برسد و در این راستا هر مانع و مشکلی هست باید برطرف شود.

وی از جلسه با دبیران شورایاری هر نواحی برای بررسی پروژه های کوچک مقیاس خبر داد و افزود: در جریان بازدید از نواحی، جلساتی نیز با دبیران شورایاری هر ناحیه برگزار می شود تا در مورد پروژه های کوچک مقیاس محلی در سال 1400 برای هر ناحیه بحث و تبادل نظر شود.

گفتنی است کلهری در روزهای آتی از سایر نواحی هفت گانه منطقه نیز بازدید کرده و بر روند اجرای پروژه های توسعه محلی آنها نظارت خواهد کرد.

شهردار منطقه 5 خادم حرم امام رضا (ع) شد

نشست شهردار منطقه 5 با خادمان آستان قدس رضوی برگزار شد که محمود کلهری به خادمی آستان امام هشتم (ع) نائل آمد.

در این نشست شهردار منطقه 5 ضمن ابراز ارادت به امام هشتم شیعیان به بیان خاطراتی از زیارت این حرم شریف پرداخت و گفت: بدون اغراق و زیاده گویی هر زمان گره ای در کاری احساس کردم به مشهد رفته و وقتی برمی‌گشتم گره باز می‌شد.

کلهری به بیان حدیثی از امام حسین با این مضمون که «مراجعات مردم به شما نعمت است این نعمت ها را از خود دریغ نکنید» اشاره کرد و افزود: اگر در مجموعه شهرداری منطقه 5 بتوانیم کاری برای کمک به آستان قدس رضوی انجام دهیم با کمال افتخار صورت خواهد پذیرفت.

وی به بیان خاطره ای اشاره کرد و افزود: در دوران شیوع کرونا در اسفند 98 پرچم متبرک به آستان امام رضا (ع) را در بیمارستان ضیائیان به اهتزاز درآوردیم و چقدر برای بیماران و کادر درمان که نگرانی عجیبی از این بیماری وجود داشت دلگرم کننده بود و چقدر به بالا رفتن روحیه مردم و نیروهای درمانی کمک کرد. در پایان این نشست خادمان حرم امام رضا (ع) ضمن تقدیم قابی منقش به صلوات خاصه امام هشتم شیعیان و پرچمی متبرک به بارگاه ملکوتی آن امام همام به شهردار منطقه 5، محمود کلهری را به افتخار خادمی حرم امام رضا (ع) نائل آوردند.

اهدای تجهیزات ایمنی به شهروندان دوچرخه‌سوار

مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اهدای تجهیزات ایمنی به شهروندان دوچرخه‌سوار همزمان با هفتم اردیبهشت، روز ایمنی حمل و نقل خبر داد.

یعقوب آزاده‌دل، گفت: در رویدادی نمادین با همراهی مسئولان آموزش پلیس راهور، به‌منظور ترویج استفاده از حمل و نقل پاک و ارتقای فرهنگ ایمنی در میان دوچرخه‌سواران، به تعدادی از شهروندان که با دوچرخه از بلوار کشاورز گذر می‌کردند، بسته‌های ایمنی دوچرخه‌سوار شامل کلاه ایمنی، دستکش و کوله اهدا و رعایت مقررات و امنیت و ایمنی در خیابان‌های شهر را به آنان یادآوری کردیم.

آزاده‌دل با اشاره به اینکه استفاده از دوچرخه بعنوان مد حمل و نقلی در شهر نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی گسترده در میان مردم است، افزود: بسیاری از دوچرخه‌سواران و رانندگان خودرو، نمی‌توانند رفتارهای ترافیکی همدیگر را به‌درستی تشخیص دهند و گاهی حرکت کند دوچرخه‌سواران در گذرگاه‌ها و سرعت و عجله رانندگان خودرو، موجب اختلال در حرکت، ایجاد ناامنی، بوق‌زدن و... می‌شود.

وی ادامه داد: در اجرای طرح اهدای تجهیزات ایمنی به دوچرخه‌سواران شهری، افزون بر ترغیب آن‌ها به استفاده از کلاه ایمنی و دستکش، نحوه تردد ایمن رکاب‌زنان در شهر، لزوم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی در هنگام دوچرخه‌سواری و تردد در خیابان‌ها یادآوری شد تا از وقوع تصادفات و تلفات پیشگیری شود.

هوای ما را داشته باشید

از سوی دیگر، گروهی از دوچرخه‌سواران در گردهمایی روز ملی ایمنی حمل و نقل از رانندگان وسایل نقلیه بخصوص خودرونشین‌ها و راکبان موتورسیکلت درخواست کردند که موقع حرکت در خیابان‌های شهر با رعایت نکات ایمنی به دوچرخه‌سواران توجه بیشتری بکنند و هوای آن‌ها را داشته باشند.

دوچرخه سواران با تاکید بر کسب مهارت‌های دوچرخه‌سواری از سوی شهروندان دوچرخه‌سوار، خواستار رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از رفتارهای پرخطر رانندگان سایر وسایل نقلیه، بویژه حرکت در خلاف جهت موتورسیکلت‌ها و تردد موتورسواران و عابران پیاده در مسیر ویژه دوچرخه شدند.

تست pcr رایگان کرونا ویژه کارمندان شهرداری منطقه 17

شهردار منطقه 17 از تست کرونا pcr برای نخستین بار در شهر تهران به شکل رایگان در درمانگاه شهرداری منطقه 17 ویژه کارکنان شهرداری تهران خبرداد.

داود لطفی در خصوص این خبر گفت: درمانگاه شهرداری منطقه 17 به عنوان نخستین درمانگاه شهرداری مناطق شهر تهران تست pcr کرونا به عنوان تخصصی ترین تست کرونا از لحاظ پزشکی را ویژه کارکنان شهرداری تهران به شکل رایگان انجام خواهد داد.

وی افزود: فرایند تست کووید 19 به روش PCR در این درمانگاه همه روزه از ساعت 8 تا16 انجام می شود که مراجعه کنندگان باید با تجویز پزشک معالج این تست را انجام دهند.

لطفی در خصوص سایر نیروهای شهرداری و شهروندان که از دفترچه تامین اجتماعی برخودار هستند، گفت: برای نیروهای دیگر شهرداری و شهروندان که از دفترچه درمانی تامین اجتماعی برخودار هستند نیز تست pcr با تجویز پزشک معالج انجام می شود که هزینه این تست برای این گروه براساس تعرفه اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است...

درمانگاه شهرداری منطقه 17 واقع در خیابان 20متری ابوذر (فلاح سابق)، نرسیده به میدان ابوذر، خیابان شهید فیروزی، روبروی پارک شهدای گمنام و شماره تماس این مرکز 55738180- 55711213- 55718889 است.

*س_برچسب‌ها_س*
روی خط شهر؛ احداث آتش‌بر در باغات و بوستان‌های منطقه 2 تهران 2
روی خط شهر؛ احداث آتش‌بر در باغات و بوستان‌های منطقه 2 تهران 3
روی خط شهر؛ احداث آتش‌بر در باغات و بوستان‌های منطقه 2 تهران 4