سه‌شنبه 3 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه عصر ایران

طبق گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO)، همان رژیم غذایی که برای قلب و سایر اعضای بدن شما مفید است به سلامت چشمان شما نیز کمک می کند.

وب‌گاه فرارو

کلسیم یکی از مهم‌ترین مواد مغذی برای محافظت از سلامت استخوان‌ها است. این ماده‌ی معدنی در تقویت و استحکام استخوان‌ها نقش دارد و به ترمیم آن‌ها کمک می‌کند. تقریبا تمام کلسیم بدن شما در استخوان‌هایتان ذخیره می‌شود. به همین دلیل، دریافت روزانه‌ی کلسیم از طریق خوردن غذا‌های سالم یا مصرف مکمل‌های غذایی اهمیت زیادی دارد.

وب‌گاه فرارو

فشار خون بالا زنگ خطری برای بیماری‌های قلبی و عروقی است. طبق آمار علت 70 درصد از سکته‌های مغزی، حملات قلبی و نارسایی مزمن قلبی، فشارخون بالاست. بنابراین کنترل و پیشگیری از فشار خون برای ادامه حیات بسیار مهم است. سیر یکی از خوراکی‌هایی است که در درمان و کنترل فشار خون بالا بسیار مؤثر است.

وب‌گاه فرارو

سودا که به آن نوشابه نیز گفته می‌شود، نام هر نوشیدنی حاوی آب گازدار، شکر اضافه شده یا شیرین کننده‌های دیگری مانند شربت ذرت با فروکتوز بالا و همچنین طعم دهنده‌های طبیعی یا مصنوعی است که نوشیدن آن‌ها می‌توانند مشکلات زیادی به دنبال داشته باشند.

وب‌گاه فرارو

اُمگا 3 برای عملکرد اشک مفید است، بنابراین خوردن ماهی ممکن است به افراد مبتلا به خشکی چشم کمک کند.

وب‌گاه فرارو

محصولات لبنی کم چرب یا بدون چربی همچنین نان و غلات سبوس‌دار تهیه کنید تا بچه‌ها فیبر بیشتری دریافت کنند.

وب‌گاه فرارو

اگر رژیم غذایی به درستی انتخاب شود، می‌توان روزانه از همه منابع آنتی اکسیدان‌ها بهره برد.

وب‌گاه فرارو

اگر بدن تان به طور خاص برای چیپس فریاد می‌زند، کم آبی نیز می‌تواند مقصر باشد. مایعات بدن تان مواد معدنی و الکترولیت‌های حیاتی از جمله سدیم (که در نمک موجود است) را حمل می‌کنند و ممکن است به دلیل کم آبی بدن نامتعادل شوند. زمانی که این اتفاق رخ دهد احتمال هوس کردن خوردن مواد غذایی شور وجود خواهد داشت.

وب‌گاه فرارو

شیوع دیابت خصوصا دیابت نوع 2 به طور گسترده‌ای در دنیا رو به افزایش است و بنا بر پیش‌بینی سازمان جهانی بهداشت، تا سال 2030 هفتمین علت مرگ و میر در دنیا، دیابت خواهد بود.

وب‌گاه فرارو

مردم مناطق آبی سالم‌ترین افراد هستند و بیشترین میزان طول عمر را نسبت به سایر مردم دنیا دارند. مردم این مناطق نسبت به دیگران، بیماری‌های مزمن مربوط به تحرک کم، دیابت و بیماری‌های قلبی را کمتر ثبت می‌کنند و اکثر آنان ورزش‌های زیاد و باشگاهی ندارند.

وب‌گاه فرارو

در این مطلب نوعی دمنوش معرفی شده است که می‌تواند به پاکسازی ریه‌ها، محافظت از آن‌ها در برابر آلودگی هوا و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند

وب‌گاه فرارو

حضور طلایی زردچوبه هم در آشپزخانه و هم در دنیای سلامتی و تندرستی غیرقابل‌انکار است. خواص زردچوبه برای لاغری سریع شکم و پهلو‌ها به‌علت محتوای قوی کورکومین آن خواهد بود که طیف گسترده‌ای از فواید را ارائه می‌دهد. از مبارزه با التهاب و استرس اکسیداتیو گرفته تا حمایت از سلامت قلب و عملکرد شناختی را شامل خواهد شد.

وب‌گاه فرارو

سیب زمینی منبع عالی ویتامین C و پتاسیم است که می‌تواند به سلامت قلب شما کمک کند. سیب زمینی همچنین دارای مواد معدنی ضروری است، به این معنی که منبع خوبی از آهن و سایر مواد مغذی است.

خبرگزاری دانشجو

فاطمه حاجی، ولی زاده رئیس اداره کنترل بیماری‌های عضلانی و اسکلتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو گفت: بیماری پوکی استخوان بیشتر در بین سالمندان بیشتر بروز پیدا می‌کند و این عارضه در میان زنان به دلیل مسئله یائسگی از شیوع بیشتری نسبت به مردان دارد. به گفته وی بیماری پوکی استخوان یک عارضه خاموشی است و هیچ علامتی ندارد و هنگامی که فردی دچار شکستگی استخوان شده...

وب‌گاه فرارو

در مطالعه‌ای که اخیرا در نشریه Nature Mental Health منتشر شده است، تیمی از محققان بین‌المللی از دانشگاه‌های کمبریج و فودان به ترکیب عوامل مداخله‌گر مانند سبک زندگی، ژنتیک، ساختار مغز و سیستم‌های متابولیک و ایمنی پرداخته‌اند تا مکانیزم‌های زمینه‌ای مرتبط با افسردگی را توضیح دهند.

وب‌گاه فرارو

مصرف کالری بیشتر از آنچه که بدن شما سوزانده می‌تواند برای افزایش وزن مفید باشد. برای این منظور می‌توانید به رژیم غذایی خود غذا‌های پرکالری، مانند مواد چرب، پروتئین‌های سنگین، محصولات لبنی، غلات و میوه‌ها با مصرف پوست آنها، اضافه کنید.