سه‌شنبه 3 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا به نقل از «تودِی» نوشت: هورمون‌ها پیام‌رسان‌هایی شیمیایی هستند که وارد جریان خون می‌شوند و در انواع کارکردهای بدن مانند سوخت‌وساز، رشد و تولیدمثل نقش دارند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

یکی از راه‌های حفظ تعادل هورمون‌ها (به خصوص برای زنان) داشتن رژیم غذایی مناسب است. با مصرف برخی مواد غذایی شما می‌توانید تعادل هورمون‌های خود را حفظ و بهم‌ریختگی را به حداقل برسانید. یکی از راه‌های حفظ تعادل هورمون‌ها (به خصوص برای زنان) داشتن رژیم غذایی مناسب است. با مصرف برخی مواد غذایی شما می‌توانید تعادل هورمون‌های خود را حفظ و بهم‌ریختگی را به حداقل برسانید. به گزارش عرشه آنلاین،...

خبرگزاری فارس

وب‌گاه خبر آنلاین

مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته مغزی قرار دارند؛ که این موارد از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان به شمار می‌آید.

وب‌گاه مشرق نیوز

درباره خواص بسیاری از ویتامین‌ها تا به امروز صبحت شده اما کمتر از ویتامین B1 که می‌تواند نقش مهمی در سلامت قلب داشته باشد، سخن به میان رفته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

پس از شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا در سال گذشته در ادامه به کارهایی که باید در زمستان سال جاری انجام دهید تا از ابتلا به این بیماری‌ها جلوگیری کنید خواهیم پرداخت.

وب‌گاه مشرق نیوز

سیب زمینی یک منبع عالی از پتاسیم است و فواید زیادی مخصوصا برای آقایان دارد از این رو بهتر است آقایان بیشتر این ماده غذایی را مصرف کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

متخصصان معتقدند با ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و دریافت ویتامین‌های مفید می‌توانید سلامت و زیبایی پوست را بهبود دهید.

وب‌گاه مشرق نیوز

پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان‌ها نازک، ضعیف و احتمال شکستگی آنها بیشتر می‌شود و متأسفانه این بیماری مرموز در حال حاضر شیوع بالایی دارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مصرف مواد غذایی مغذی علاوه بر ارتقای سلامت کلی، به سالم نگه داشتن مغز کمک می‌کند و توانایی این عضو را برای انجام وظایف ذهنی خاص مانند حافظه و تمرکز بهبود می‌بخشد.

وب‌گاه فرارو

بر اساس پژوهشی که به تازگی در دانشگاه هاروارد انجام شده، دانشمندان اعلام کردند که هر وعده غذای روزانه حاوی گوشت قرمز فرآوری شده، 46 درصد و هر وعده غذای روزانه حاوی گوشت قرمز فرآوری نشده، 24 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: بر اساس پژوهشی که به تازگی در دانشگاه هاروارد انجام شده، دانشمندان اعلام کردند که هر وعده غذای روزانه حاوی گوشت قرمز فرآوری شده، 46 درصد و هر وعده غذای روزانه حاوی گوشت قرمز فرآوری نشده، 24 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد. به گفته محققان، جایگزینی یک وعده آجیل و حبوبات با 30 درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و جایگزینی یک وعده لبنیات به جای گوشت قرمز با 22...

وب‌گاه خبر آنلاین

همشهری آنلاین نوشت: نوروبیون در حالی به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین داروهای کشور مطرح است که مطالعات پزشکی آن را عامل بروز انواع سرطان‌ها و افزایش کبد چرب غیرالکلی در جامعه ایرانی می‌داند.

وب‌گاه فرارو

ویتامین‌های‌ای و سی آنتی اکسیدان‌هایی قوی هستند که به همراه موادی مانند سلنیوم و روی تاثیر بسیار خوبی روی نشاط و سلامت پوست دارند، اما چه خوراکی‌هایی این مواد را به بدن می‌رسانند؟

وب‌گاه فرارو

به گفته کلینیک کلیولند اگر چربی احشایی حدود ده درصد از کل توده چربی بدن شما باشد مقداری طبیعی و سالم است. با این وجود، چربی بیش از حد احشایی می‌تواند التهاب ایجاد کند و به بیماری مزمن دامن بزند. دکتر والتر ویلت محقق برجسته تغذیه و پروفسور اپیدمیولوژی و تغذیه در دانشگاه هاروارد می‌گوید:"این مطالعه تایید می‌کند که ما می‌توانیم وضعیت متابولیک خود را عمیقا تغییر دهیم".

وب‌گاه عرشه آنلاین

تحقیقات نشان داده‌اند که کاهش سطح التهاب در بدن به بهبود عملکرد سیستم ایمنی هم تا حدود زیادی کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده‌اند که کاهش سطح التهاب در بدن به بهبود عملکرد سیستم ایمنی هم تا حدود زیادی کمک می‌کند. زمانی که سیستم ایمنی در بهترین شرایط خود قرار داشته باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی فصلی مانند سرماخوردگی یا آنفلوآنزا کاهش می‌یابد. از این‌رو، بسیار ضروری است...