سه‌شنبه 3 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پوست سبزیجات اغلب سرشار از آنتی اکسیدان، فیبر و سایر مواد مغذی ضروری است و ما بدون فکر کردن به آن، آنها را پوست می گیریم. با این حال، دور انداختن پوست برخی از سبزیجات می تواند شما را از محتوای غذایی کلی سبزیجات محروم کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

صد آنلاین نوشت: درست مانند برخی از میوه هایی که هرگز نباید آنها را پوست بگیرید، چند سبزی نیز وجود دارد که نباید پوست آن ها را جدا کنید. در غیر این صورت، مزایای فوق العاده آنها را از دست خواهید داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: مدلوله منهل محمد که مسن‌ترین فرد عراقی محسوب می‌شد در سن 136 سالگی درگذشت

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد آنلاین نوشت: مدلوله منهل محمد که مسن‌ترین فرد عراقی محسوب می‌شد در سن 136 سالگی درگذشت.

وب‌گاه فرارو

اگر می‌بینید بیشتر اوقات احساس گرسنگی می‌کنید؛ لازم است عادت‌های سبک زندگی خود را بازبینی و مشکل را پیدا کنید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

برخی از غذاها می‌توانند به تقویت عضلات کمک کنند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند مانع رشد آن شوند.

وب‌گاه فرارو

چشمان انسان با افزایش سن دستخوش تغییراتی می‌شود که می‌تواند وی را مستعد ابتلا به برخی بیماری‌های چشم کند. آب مروارید، گلوکوم، دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن، پیرچشمی (مشکل در خواندن، دیدن چیز‌ها از نزدیک) برخی از بیماری‌های مرتبط با سن هستند که می‌توانند بر چشم شما تأثیر بگذارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سکته مغزی، مرگ ناگهانی بافت مغز است و یک اورژانس پزشکی محسوب می‌شود که می‌تواند باعث از دست رفتن عملکرد مغز شود؛ این عارضه به دو علت کلی ایجاد تنگی و انسداد در رگ‌های خون رساننده به مغز و بروز خونریزی در اثر آسیب عروقی در مغز بروز می‌کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

راهکارهایی برای رفع یبوست وجود دارد که می‌تواند کمک‌کننده باشد. ما اغلب یبوست را جدی نمی‌گیریم، اما این موضوع خنده‌دار و بی‌اهمیت نیست. وقتی روزها متوالی نمی‌توانید به دستشویی بروید، احساس نفخ و بدحالی می‌کنید. زور زدن روزانه و زیاد هم می‌تواند منجر به مشکلات جدی‌تری مانند هموروئید یا حتی افتادگی (برآمدگی) بافت رکتوم (بخش پایانی روده بزرگ) شود. به گزارش عرشه آنلاین، تخمین زده می‌شود...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یکی از بزرگترین عوامل ایجاد یبوست رژیم غذایی است. خوردن غذاهای پرفیبر، مانند میوه‌ها و سبزیجات خام و غلات کامل، به منظم نگه داشتن شما کمک می‌کند.

وب‌گاه فرارو

غذا‌های ناسالمی وجود دارند که نه‌تن‌ها هیچ کمکی به تقویت توده عضلانی بدن نمی‌کنند، بلکه با ایجاد تحریک التهابی می‌توانند ریکاوری و رشد عضلات را مختل کنند، ضروری است این موارد را بشناسید و تا حد ممکن از مصرف آن‌ها اجتناب کنید.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ایجاد و تقویت ایمنی فرآیندی پیچیده و طولانی است که در آن بافت‌ها، سلول‌ها و اندام‌ها در کنار یکدیگر کار می‌کنند تا از بدن ما در برابر عفونت‌های وارد شده به بدن محافظت کنند. بسیاری از عوامل ناسالم سبک زندگی قبل از کرونا ما را در معرض ضعف سیستم ایمنی قرار داده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مطالعات نشان داده‌اند که هم خواب بیش از حد و هم کمبود خواب با خطر ابتلا به سکته مغزی رابطه دارند.

وب‌گاه خبر آنلاین

غذاهای ناسالمی وجود دارند که نه‌تنها هیچ کمکی به تقویت توده عضلانی بدن نمی‌کنند، بلکه با ایجاد تحریک التهابی می‌توانند ریکاوری و رشد عضلات را مختل کنند، ضروری است این موارد را بشناسید و تا حد ممکن از مصرف آنها اجتناب کنید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

فشار خون بالا و دیابت عوامل اصلی بیماری های کلیوی هستند بر اساس آمار بیشتر از نصف موارد ابتلا به نارسایی کلیوی را این دو عامل شامل میشوند اما می‌توان با مصرف برخی مواد غذایی از بروز بیماری‌های کلیوی دوری کرد.