چهارشنبه 4 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

خبرگزاری فارس

وب‌گاه فرارو

در حالی که همه مواد غذایی در حد اعتدال می‌توانند در رژیم غذایی جایگاهی داشته باشند، مصرف بیش از حد غذا‌های کمتر مغذی می‌تواند بر سلامت تأثیر بگذارند. در یک رژیم غذایی سالم یا باید مصرف این غذا‌های کمتر مغذی را کاهش داد یا آن‌ها را حذف کرد.

وب‌گاه فرارو

گزارش‌ها حاکی از این است که برخی از بیماران دیابتی با کنترل و اقدام به رژیم غذایی و ورزش و پیاده‌روی، ده‌ها سال بدون هیچ گونه مشکلی به زندگی عادی خود ادامه داده‌اند.

وب‌گاه فرارو

بچه بلال یا بیبی کورن مانند آنتی اکسیدان عمل کرده و با رادیکال‌های آزاد در بدن انسان مبارزه می‌کند بنابراین گنجاندن بچه بلال در رژیم غذایی می‌تواند خطر سرطان را کاهش دهد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نتایج برخی از تحقیقات نشان دادند که استفاده از امولسیفایرها می‌تواند باکتری روده را مختل کند که به نوبه خود باعث افزایش التهاب می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: چغندر یک غذای مفید دیگر برای پاکسازی و بهبود عملکرد کبد است؛ به دلیل اینکه سرشار از فلانوئید گیاهی و بتا کاروتن است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: متخصصان در تحقیقات جدید خود به این نتیجه رسیدند که روغن نارگیل در ایجاد چاقی و بیماری های مرتبط با آن دخیل است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: انواع خاصی از افزودنی‌های غذایی که معمولا در شیرینی‌ها، کیک‌ها، دسرها، شکلات، نان، مارگارین و غذاهای آماده استفاده می‌شود، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اگر با افزایش وزن روبرو شده اید، هنوز کارهای زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید تا وزن خود را پایین بیاورید.

وب‌گاه فرارو

دوزهای روزانه روغن نارگیل از نظر کالری مشابه چیزی بود که معادل 13 گرم چربی اشباع شده یا 5 درصد کالری چربی اشباع شده برای یک انسان بالغ سالم است. محققان دریافتند که روغن نارگیل باعث ایجاد استرس در شبکه آندوپلاسمی می‌شود. این بخش ناحیه‌ای از سلول است که در آن پروتئین‌ها ساخته و پردازش می‌شوند.

وب‌گاه عصر ایران

هزاران برنامه غذایی و برنامه تمرینی وجود دارد که همگی ادعا می کنند بهترین راه برای رسیدن به اهداف کاهش وزن شما هستند. سر و صدای اضافی این تبلیغات را نادیده بگیرید. غذاهای سالم و برنامه غذایی مناسبی را انتخاب کنید. شما، مراقب زمان مورد نیاز برای تمرین و آماده کردن غذا باشید، سپس همین روتین را برای روزهای بعد خود نیز تکرار کنید.

وب‌گاه عصر ایران

نشانه‌های اولیه پیر شدن زودرس قلب گاهی آن قدر ظریف و نامحسوس است که حتی ممکن است از دید متخصصان قلب هم پنهان بماند. اما هوش مصنوعی قادر است این کار را انجام دهد، چون تصاویر اسکن‌های 40 هزار نفر در شرایط مختلف از نظر سلامت قلبی را همراه با وضعیت سلامت خودشان برای رجوع و مقایسه در اختیار دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

هویج با داشتن مواد مقوی و ویتامین ها منبع مهمی برای درمان بسیاری از بیماری ها می باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با این عادات ساده که به راحتی می توانید آنها را به روتین زندگی خود اضافه کنید، چربی های مزاحم بدن را آب کنید.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف غذاهای ناسالم مملو از قند، چربی اشباع شده و غذاهای فرآوری شده منجر به اختلالات خواب می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دمنوش رزماری می‌تواند نقش مثبتی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش داشته باشد زیرا به افزایش ترشح آنزیم‌های گوارشی کمک می‌کند