چهارشنبه 4 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: التهاب معده با درد شکم و نفخ شدید بروز می‌کند؛ این عارضه بر اثر استرس بیش از حد، مصرف غلط مواد غذایی، مشکلات گوارشی، یبوست و... خود را نشان می‌دهد.

وب‌گاه خبر آنلاین

بهداشت‌نیوز نوشت: آنفلوانزا و سرماخوردگی هر دو بیماری‌های مربوط به سیستم تنفسی هستند و توسط ویروس‌های مختلفی ایجاد می‌شوند که واگیردار نیز هستند اما چگونه می‌توان از ابتلا به این بیماری‌ها که در فصل سرما بیشتر سبب بیماری‌زایی می‌شوند، جلوگیری کرد؟

وب‌گاه فرارو

قروت یک غذای فوق‌العاده خوشمزه و محلی خراسان جنوبی (بیرجند) است که با خوراک بادمجان یا پوره سیب‌زمینی یا مخلوطی از عدس و کدو و سیب‌زمینی آب‌پز هم نوش جان می‌کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رژیم غذایی علاوه بر سلامت جسم بر سلامت روانی افراد هم تاثیرگذار است. پژوهشگران دریافتند بین استفاده از غذاهای تخمیری و اضطراب اجتماعی رابطه ای مستقیم وجود دارد، یعنی افرادی که مقدار بیشتری از این خوراکی ها می خورند، علایم کمتری از اضطراب اجتماعی دارند

وب‌گاه فرارو

این تکنیک، کاهش وزن بدون رژیم را دو برابر می‌کند و هیچ ورزش یا تغییر عمده‌ای در رژیم غذایی در این روش ساده کاهش وزن وجود ندارد.

خبرگزاری تسنیم

فوق‌تخصص بیماری‌های گوارش و کبد بزرگسالان با اشاره به شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه گوارش گفت: حدود 40 درصد مردم علائم سندروم روده تحریک‌پذیر را تجربه می‌کنند.

وب‌گاه فرارو

حدود 20 درصد از زنان و سه درصد از مردان آهن کافی در بدن خود ندارند؛ راه حل در بسیاری از موارد، مصرف بیشتر غذا‌های سرشار از آهن است.

وب‌گاه فرارو

بسیاری از مردم تصور می‌کنند با قرارگیری در معرض هوای سرد بیرون از خانه دچار بیماری می‌شوند و این در حالی است که صرف زمان زیاد در خانه، خاصیت بیمار کنندگی بیشتری دارد. انجام ورزش‌های کوتاه و حتی پیاده‌روی 15 دقیقه‌ای در طول روز خود راهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بیمار شدن است.

وب‌گاه فرارو

محققان گزارش کردند که عوامل سبک زندگی سالم می‌تواند مهمتر از عوامل خطر ژنتیکی برای افسردگی باشد. محققان هفت عامل سبک زندگی را شناسایی کردند که می‌گویند خطر ابتلاء به افسردگی را کاهش می‌دهد.

وب‌گاه فرارو

از تکه‌های چرب گوشت صرف نظر کنید و برش‌های بدون چربی مرغ و بوقلمون یا حتی تخم مرغ را انتخاب کنید. منابع کم پروتئین مانند مرغ، تکه‌های بدون چربی گوشت، تخم مرغ و پروتئین‌های گیاهی (پنیر سویا، حبوبات، عدس) برای حفظ عضلات، عملکرد سیستم ایمنی و بهبود زخم ضروری هستند.

وب‌گاه فرارو

دمنوش رزماری می‌تواند نقش مثبتی در بهبود عملکرد دستگاه گوارش داشته باشد، زیرا به افزایش ترشح آنزیم‌های گوارشی کمک می‌کند

وب‌گاه فرارو

بعضی روزها صبحانه غیرممکن به نظر می رسد مثل هدفی که دور از دسترس است. با این وجود، تهیه یک صبحانه مقوی آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

وب‌گاه گسترش

آیا احساس می کنید هر روز اخلاقتان بد وبدتر می شود، زودرنج شده اید؟ شاید زمان آن رسیده که به رژیم غذایی تان نگاهی بیندازید و به غذاها و نوشیدنی های داخل یخچالتان بیشتر توجه کنید. محققان می گویند این شش غذا احساس بهتری به شما می دهند و خلق و خوی شما را بهتر می کنند. متخصصان تغذیه معتقدند انتخاب درست غذاها به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید. از سوی دیگر اشتباهات رایج در مصرف مواد...

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: حدود 20 درصد زنان و 3 درصد مردان، از فقر آهن رنج می برند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر به نقل از مدیکال نیوز نوشت: هفت عامل سبک زندگی سالم توسط محققان به عنوان کاهش دهنده خطر افسردگی شناسایی شده است.

خبرگزاری مهر

ابن سینا از موفق ترین فلاسفه اسلامی بوده؛ در عین آنکه از فلسفه حکمای یونان به ویژه ارسطو تأثیر پذیرفته، اما می کوشد بر آن بیفزاید و نکات مبهم در اندیشه و نوشته‌های ارسطو را روشن سازد.