چهارشنبه 4 مهر 1403

رژیم غذایی

رژیم غذایی

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اگرچه برنج منبع خوبی از انرژی به شکل کربوهیدرات برای ما است، اما خوردن بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی داشته باشد.

وب‌گاه مشرق نیوز

در برخی موارد کمردرد یک‌طرفه، مثلاً در سمت چپ، می‌تواند علامتی از یک مشکل جدی‌تر باشد، مثلاً یک عفونت یا آسیب که نیاز به اقدام پزشکی دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس در مطالعه خود بر روی موش‌ها دریافتند که کیتین باعث پاسخ سیستم ایمنی در روده می‌شود و سرکوب آنزیم‌های بدن که با تجزیه کیتین مبارزه می‌کنند، می‌تواند راه جدیدی برای درمان چاقی ایجاد کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

قد کودکان به فاکتور‌های متفاوتی بستگی دارد که مهم‌ترین آن‌ها ژنتیک است. البته راه‌هایی برای افزایش قد وجود دارد که انجام دادن این موارد، می‌تواند در داشتن فرزندی قدبلند به شما کمک کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس در مطالعه خود بر روی موش‌ها دریافتند که کیتین باعث پاسخ سیستم ایمنی در روده می‌شود و سرکوب آنزیم‌های بدن که با تجزیه کیتین مبارزه می‌کنند، می‌تواند راه جدیدی برای درمان چاقی ایجاد کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

باشگاه خبرنگاران نوشت: پژوهشگران اعلام کردند که درمان جدیدی برای چاقی می‌تواند در اسکلت بیرونی خرچنگ‌ها و حشرات نهفته باشد.

وب‌گاه فرارو

اگر به اندازه کافی شاد نیستید، شاید با رعایت یک رژیم غذایی مناسب بتوانید فاصله‌تان را با غصه‌ها بیشتر کنید. درواقع، مصرف بعضی از این خوراکی‌ها می‌تواند حال شما را در روزهایی که اندوهگین هستید، بهتر کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

برنا نوشت: اختلال افسردگی اساسی یا به اصطلاح (افسردگی)، اختلالی روانی است که مشخصه اصلی آن داشتن حالت پریشانی در وضعیت‌ها و موقعیت های مختلف به مدت حداقل دو هفته است. افسردگی معمولا با علائمی مثل عدم اعتماد به نفس، بی‌علاقگی نسبت به انجام فعالیت لذت بخش، بی‌حالی و احساس درد بدون دلیل همراه است. اما می توان با تغذیه مناسب که در این مطلب برنا به شما ارایه می شود شاد بود و از افسردگی نجات...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حفظ یک شیوه زندگی سالم و چسبیدن به یک رژیم غذایی تنظیم شده می تواند به کند شدن روند پیری کمک کند.

وب‌گاه فرارو

شایع‌ترین علت درد در سمت چپ و پایین کمر، آسیب به عضلات و رباط‌ها و تاندون‌های حامی ستون فقرات است، مثلاً:. افتادن، ضربه یا تصادفی که باعث ترومای کمر شده. یک حرکت چرخشی ناگهانی. توزیع نامتعادل وزن مثلاً وقتی که یک کیف سنگین را روی یک شانه حمل می‌کنید. وضعیت نادرست بدن علائمی که نشان می‌دهند کمردردتان ناشی از کشش عضله است این هستند که احساس دردی ضربان‌دار و گرفتگی می‌کنید یا اسپاسم دارید.

وب‌گاه 55 آنلاین

نتایج برخی از تحقیقات نشان دادند که استفاده از امولسیفایرها می‌تواند باکتری روده را مختل کند که به نوبه خود باعث افزایش التهاب می‌شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

برخی از افزودنی‌های غذایی مورد استفاده در شکلات‌ها و کیک‌ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

وب‌گاه فرارو

محققان دریافتند که «عصاره زنجبیل در مهار رشد کاندیدا آلبیکانس نقش موثری دارد». در این مطالعه اثر بازدارندگی عصاره زنجبیل با نیستاتین قابل مقایسه بود.

وب‌گاه فرارو

مطالعات نشان می‌دهد که 9 بار از 10 مورد، عفونت‌های انگلی در واقع ناشی از سبک زندگی هستند، نه صرفاً ناشی از محیط زیست. این بدان معنی است که شما احتمالا آب ابتلا به انگلی خورده اید. بزرگ‌ترین عامل عفونت‌های انگلی، سیستم ایمنی ضعیف است.

وب‌گاه عصر ایران

محققان دریافتند که «عصاره زنجبیل در مهار رشد کاندیدا آلبیکانس نقش موثری دارد». در این مطالعه اثر بازدارندگی عصاره زنجبیل با نیستاتین قابل مقایسه بود.

خبرگزاری فارس