شنبه 14 مهر 1403

رکورد مصرف آب تهران در 50 سال اخیر زده شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رکورد مصرف آب تهران در 50 سال اخیر زده شد

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طی سه روز گذشته با افزایش دما، رکورد مصرف آب در 50 سال اخیر زده شد و این امر بی سابقه بوده است.

محمدرضا بختیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روز یازدهم خرداد مصرف آب تهران به سه میلیون و 685 هزار متر مکعب رسید که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که سه میلیون متر مکعب بوده است، رشد 21.5 درصدی را به ثبت رساند.

وی افزود: همچنین در روز دهم خرداد (شنبه) نیز سه میلیون و 613 متر مکعب آب مصرف شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 11 درصدی را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: مصرف آب در روز جمعه 9 خردادماه 99 سه میلیون و 560هزار مترمکعب بوده است یعنی در هر ثانیه 41 هزار و 200 لیتر در تهران آب مصرف شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزدیک به 13درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه شهروندان مدیریت مصرف آب را جدی بگیرند گفت: استفاده از سایه بان برای کلرهای آبی، بستن آب هنگام شستشوی دست ها و مسواک زدن، جلوگیری از هدر رفت آب و نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب از جمله مواردی است که به کاهش مصرف آب کمک می کنند.

بختیاری اضافه کرد: در هر شست و شوی 30 ثانیه ای دست، 15 لیتر آب مصرف می شود از این رو اگر در روز هر فردی 10 مرتبه شست و شوی دست داشته باشد 150 لیتر آب مصرف می شود.

وی تاکید کرد: درست و بهینه مصرف کردن آب باید فرهنگسازی شود تا در روزهای گرم و با افزایش دمای تهران با مشکل کم آبی روبرو نشویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطر نشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان تهران از زمان شیوع ویروس کرونا برای خدمت رسانی به مردم و کمک در رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی، قطعی آب نداشته است از این رو متقابلا از تهرانی ها درخواست می کنیم که نسبت به مصرف آب مدیریت داشته باشند.

*س_برچسب‌ها_س*