شنبه 14 مهر 1403

رییس اتاق اصناف: همراهی با سیاست‌های اقتصادی دولت اولویت تشکل‌های صنفی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
رییس اتاق اصناف: همراهی با سیاست‌های اقتصادی دولت اولویت تشکل‌های صنفی است

اهواز - ایرنا - رییس اتاق اصناف ایران گفت: اولویت تشکل‌های صنفی کشور همراهی با سیاست‌های کلان اقتصادی دولت برای کنترل ارزاق عمومی و کالاهای اساسی مصرف کنندگان است.

به گزارش ایرنا، سعید ممبینی روز چهارشنبه در حاشیه آیین توزیع یک هزار بسته معیشتی در اهواز در محل سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: اتاق اصناف کشور همواره در راستای مسوولیت اجتماعی خود در طول سال و به ویژه پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از اقشار نیازمند جامعه در زمینه توزیع بسته‌های معیشتی و کمک مومنانه، وارد شد و تاکنون هزاران بسته معیشتی بین نیازمندان سطح کشور توزیع شده است. وی افزود: تهیه جهیزیه برای خانواده های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از دیگر اقدامات اتاق اصناف کشور بوده و در سال‌های اخیر نیز تعداد زیادی جهیزیه به زوج‌های جوان اعطا شده است.

رییس اتاق اصناف کشور بیان کرد: امروز نیز در اهواز یک هزار بسته معیشتی به مناسبت فرا رسیدن ماه رمضان به همت اتاق اصناف اهواز و سازمان بسیج اصناف خوزستان با مشارکت خیران استان تهیه و در روزهای آینده بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی گفت: نهضت تهیه بسته‌های معیشتی و کالاهای مورد نیاز برای ازدواج آسان جوانان همچنان ادامه دارد و در ماه‌های آینده نیز تعداد بیشتری از این بسته‌های حمایتی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

ممبینی ادامه داد: این بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن. شکر، روغن، چای و خرما بوده که هر یک به ارزش سه میلیون ریال است.

وی افزود: حضور اصناف در صحنه‌های مختلف به ویژه در بحران‌های خوزستان از جمله سیل، زلزله و نیز همراهی با سیاست‌های بهداشتی دولت در رعایت محدودیت‌های کرونایی پررنگ است.

رییس اتاق اصناف کشور بیان کرد: برخی از مشاغل بیس از 2 سال به دلیل محدودیت کرونایی تعطیل بودند که این نشان از همراهی این مجموعه با وزارت بهداشت و دولت است.

توزیع 120 هزار بسته معیشتی در خوزستان 

جانشین فرماندهی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: شیوع کرونا آسیب جدی به خانواده‌های کم برخوردار وارد کرد اما کمک مومنانه از اقدامات حسنه برای حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب دیده جامعه بود.

سرتیپ دوم پاسدار نعمت اله باقری افزود: مجموعه بازار و اصناف در این مدت به دلیل محدودیت کرونایی بیشترین آسیب را متحمل شدند اما با این وجود در زمینه کمک‌های مومنانه پیش‌قدم بود.

وی گفت: هم اکنون یکی از موارد ضروری جامعه بحث کنترل و نظارت بر بازار است که این یک کمک مومنانه وسیع‌تر برای حمایت از مردم است.

جانشین فرماندهی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: جلوگیری از احتکار و گران فروشی می‌تواند در اعتماد سازی جامعه و کمک به اقشار آسیب پذیر کمک شایانی باشد.

وی گفت: در 2 سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار بسته به کمک خیران و مجموعه‌های مختلف تهیه و بین نیازمندان در خوزستان توزیع شد و امسال نیز یکی از اولویت های سپاه خوزستان است.

سرتیپ دوم پاسدار باقری افزود: همچنین به مناسبت سالروز میلاد امام حسن (ع) و عید فطر بیش از 120 هزار بسته معیشتی در مجموعه سپاه و بسیج خوزستان آماده شده و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

خیران برای حمایت از نیازمندان پای کار آیند

مسوول سازمان بسیج اصناف و بازاریان خوزستان نیز گفت: این بسته‌های معیشتی تهیه شده به همت اتاق اصناف اهواز و روسای اتحادیه‌های صنفی تهیه شده و امید است این روند در طول سال ادامه داشته باشد.

سرهنگ پاسدار حمید رحیمی افزود: اولویت توزیع این بسته‌های مومنانه، افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و مناطق محروم است.

وی گفت: بسیج اصناف خوزستان در سال های اخیر در بحران‌هایی چون کرونا، سیل و زلزله در اندیکا و مسجدسلیمان کمک مومنانه ارایه داده و همواره در هر نقطه‌ای که مردم نیاز به کمک داشته باشند حضور می‌یابد.

مسوول سازمان بسیج اصناف و بازاریان خوزستان ادامه داد: اکنون در شرایط سخت اقتصادی انتظار می‌رود نه تنها خیران اصناف و بازار، بلکه تمامی خیران خوزستان برای حمایت از نیازمندان پای کار آیند.

برچسب‌ها

پرونده خبری