جمعه 13 مهر 1403

زمان آزمون المپیاد علمی استعدادهای درخشان البرز اعلام شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زمان آزمون المپیاد علمی استعدادهای درخشان البرز اعلام شد

کرج - ایرنا - رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان البرز، زمان آزمون المپیاد های علمی و مدارس استعدادهای درخشان در این استان را اعلام کرد.

ابوالفضل شاه بیگ روز سه شنبه درگفت وگو با ایرنا اظهارداشت: بیش از 10 هزار دانش آموز برای شرکت در آزمون مدارس استعدادهای درخشان استان البرزثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه این دانش آموزان برای ورود به پایه هفتم ودهم دوره متوسطه به رقابت می پردازند، خاطرنشان کرد: آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان 27 تیرماه 99 برگزار می شود.

شاه بیگ تصریح کرد: این آزمون درساعت 9 صبح روز 27 تیرماه برای دانش آموزان پایه ششم به هفتم و ساعت 14 برای دانش آموزان پایه نهم به دهم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برنامه ریزی و برگزارمی شود.

وی اضافه کرد: برای تمامی ثبت نام شدگان آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی 99-98 کارت های ورود به جلسه آزمون تهیه شده است زیرا به همراه داشتن کارت شناسایی الزامی است.

شاه بیگ ادامه داد: ازبین شرکت کنندگان 248 دانش آموز دختر و 198 دانش آموز پسردر پایه دهم برای ادامه تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان البرزپذیرش می شوند.

وی بیان داشت: درپایه دهم نیز 402 دانش آموزدختر و360 پسرپذیرفته می شوند.

رییس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان استان البرزبه آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی کشوراشاره وعنوان کرد: این آزمون ازبیستم تا 26 تیرماه 99 برگزارو نتایج قطعی آن نیز در 15 شهریورماه اعلام می شود.

شاه بیگ گفت: درمرحله اول المپیادهای علمی یک هزار و 719 نفر شرکت کردند که از این تعداد 356 نفر به مرحله دوم راه یافتند.

استان البرز 17 مدرسه استعدادهای درخشان دارد.

جمعیت کل دانش آموزی استان 500 هزار نفر است.

*س_برچسب‌ها_س*