چهارشنبه 18 مهر 1403

زنجان بارانی می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان بارانی می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای این استان از امشب / سه شنبه 16 اردیبهشت ماه / با ورود سامانه بارشی به منطقه، بارانی می‌شود.

حسین سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده فعالیت این سامانه بارشی فردا / چهارشنبه / خواهد بود و مردم زنجان شاهد رگبار باران و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید و احتمال وقوع تگرگ خواهند بود.

وی با بیان اینکه با توجه به این بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی در برخی مناطق این استان وجود دارد، اظهار داشت: روز پنجشنبه نیز میزان بارندگی کم خواهد بود اما دمای هوا فردا / چهارشنبه / کمی کاهش یافته اما هفته آینده، گرمتر خواهد شد.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را هشت درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد افزایش نشان می دهد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: طی 24 ساعت گذشته زنجان به عنوان مرکز استان با دمای 7+ و آببر مرکز شهرستان طارم با دمای 28+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقطه این استان ثبت شدند.

در حال حاضر، استان زنجان از 57 ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور 12 ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

*س_برچسب‌ها_س*