جمعه 13 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - روند کاهشی مثبت شدن تست‌های پی سی آر ابتلا به کرونا و افزایش 2 برابری اعتبارات عمران روستایی از جمله مهمترین رویدادها و عناوین خبری مهم استان زنجان طی هفته گذشته بود.

** استاندار زنجان گفت: طبق ساز و کارهای فراهم شده برای واکسیناسیون گسترده 30 مرکز تجمعی در این استان راه اندازی می شود که از این تعداد 6 مرکز مهیا شده و مابقی نیز به محض دریافت واکسنهای بیشتر ایجاد خواهد شد، تا مشکلی در خدمت رسانی به وجود نیاید.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: روند مثبت شدن تست‌های پی سی آر کاهشی شده بطوریکه طی هفته های گذشته این میزان 60 تا 70 درصد بود که اکنون به حدود 30 تا 40 درصد رسیده است.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: در فاز سوم کارآزمایی واکسن پاستور و کوبا 9 هزار دوز واکسن به ظرفیت استان اضافه شده و انتخاب دیگری برای مردم ایجاد شده بطوریکه در 2 شهر زنجان و یزد سه دوز واکسن تزریق می شود که یک دوز آن یادآور است.

** مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با پیگیری انجام شده میزان اعتبارات مصوب بخش عمران روستایی این بنیاد در سال جاری با افزایش 2 برابری نسبت به سال قبل به 640 میلیارد ریال رسید.

** مدیر نمایندگی ستاد دیه استان زنجان گفت: با مشارکت مردم سخاوتمند و خیر استان زنجان در قالب "پویش زنجان همدل" مبلغ چهار میلیارد و 430 میلیون تومان به حساب ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان نیازمند واریز شد.

** مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان گفت: کبد و نسوج بیمار مرگ مغزی در این استان به بیماران نیازمند اهدا شد تا سومین ایثار ماندگار استان در سال 1400 به ثبت برسد.

** مسوؤل دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: طرح شهید سلیمانی که با هدف کنترل و مهار شیوع ویروس کرونا به اجرا درآمد، کمبود کادر درمان در این استان را پوشش داد.

** مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: این استان سال گذشته 270 میلیون دلار صادرات را ثبت کرد که این میزان نسبت به سال ماقبل آن 21 درصد رشد را نشان می‌دهد.

** فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: 2 نفر حفار غیرمجاز در شهرستان خدابنده که در پی یافتن آثار تاریخی بودند دستگیر شدند.

** مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: اگر ضوابط، خرید و فروش، نگهداری و حمل و نقل دام زنده از ناحیه خریداران و فروشندگان و دامداران رعایت نشود، این موارد از سوی مراجع نظارتی و قضایی از جمله مصادیق قاچاق محسوب می‌شود.

** معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: بیش از 217 هزار تن انواع نهاده‌های دامی سال گذشته بین مرغداران، دامداران، زنجیره‌های تولید و کارخانجات خوراک دام و طیور استان توزیع شد.

*س_برچسب‌ها_س*