دوشنبه 16 مهر 1403

زنجان در هفته‌ای که گذشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
زنجان در هفته‌ای که گذشت

زنجان - ایرنا - سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو به زنجان از مهمترین رویدادهای خبری این استان در هفته گذشته بود.

** معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور روز دوشنبه / 6 مرداد / برای بازدید، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی به زنجان سفر کرد که حاصل این سفر، عایدی 425 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استان بود که تاکید بر بهره‌برداری از بخش زیادی از این طرح‌ها تا پایان سال جاری است.

** رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با وجود کاهش شدید منابع مالی دولت، در شرایط کنونی 2 میلیون نفر در طرح‌های عمرانی کشور مشغول به کار هستند و هیچ یک مجبور به اخراج نشده اند.

** استاندار زنجان گفت: با سفر معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به این استان در مجموع 425 میلیارد تومان اعتبار عاید زنجان شد که بیش از 300 میلیارد تومان از این مبلغ در جریان سفر، ابلاغ شد و بقیه نیز در آینده نزدیک ابلاغ می‌شود.

** نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود به مناسبت آغاز به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس، منشور تذکراتی داشتند که امیدواریم نمایندگان، سرلوحه رفتار و کردار خود قرار دهند.

** رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از 56 هزار واحد مسکونی برای محرومان در مناطق روستایی، 20 هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

علیرضا تابش در جمع خبرنگاران در زنجان افزود: ساخت 14 هزار و 500 واحد مسکونی برای محرومان در سه شهر بزرگ، حاشیه زاهدان، حاشیه چابهار و حاشیه مشهد نیز در دست انجام است.

** استاندار زنجان گفت: طرح توسعه 144 تختخوابی بیمارستان ولیعصر (عج) یکی از پروژه‌های مهم این استان است که طبق برنامه و با اعتبار تخصیص یافته مقرر شد، تا مهر امسال به بهره برداری برسد که با تحقق این مهم بسیاری از مشکلات کنونی این حوزه برطرف خواهد شد.

** معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ظرفیت فرآوری مواد معدنی در کشور جوابگو است و از این رو 100درصد مواد استخراجی از معدن زیرزمینی سولفوره انگوران وارد چرخه فرآوری شده و تبدیل به ارزش افزوده می‌شود.

** فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: بخشی از نیاز کشور به خاک روی، وارد شده و سبب خروج ارز از کشور می‌شود که با افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران خوشبختانه واردات نخواهیم داشت و به جلوگیری از خروج ارز از کشور، کمک می‌کند.

** نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: 36 نوع ماده معدنی و در مجموع سالانه 11 میلیون تن از معادن این استان استخراج می‌شود و زنجان، دومین استان در تولید سنگ‌های تزئینی است.

** مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: طی سه ماهه نخست امسال جاری 112 مورد اخطاریه برای واحدهای صنعتی آلاینده استان از سوی این اداره کل صادر شد.

** عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگرچه فساد در کشور اتقاق می‌افتد و تعداد آن هم قابل ملاحظه است، ولی این به معنای وجود فساد سیستماتیک و نهادینه شده نیست.

** رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق پیش بینی ها تا سه ماه آینده 272 تخت بیمارستانی و 90 تخت آی‌سی‌یو و بخش اطفال در بیمارستان های استان افزوده خواهد شد تا بتوان موج سوم بیماری کرونا را سپری کرد.

** فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: تیر ماه امسال 374 تن گندم قاچاق از سوی ماموران انتظامی این استان کشف و ضبط شد.

*س_برچسب‌ها_س*