یک‌شنبه 8 مهر 1403

ساخت 7 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت آغاز شد + جزئیات

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
ساخت 7 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت آغاز شد + جزئیات

اقتصادنیوز: روزنامه اطلاعات در ششم مهرماه 1374 در گزارشی از آغاز ساخت هفت هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت در کشور با مشارکت وزارت مسکن و مجتمع بین‌المللی مهندسی ایران خبر داده بود.

به گزارش اقتصادنیوز، فرزانه صادق مالواجرد، وزیر راه و شهرسازی دولت چهاردهم که تازه‌نفس است، اخیرا اظهاراتی داشته که نشان می‌دهد که او با عددسازی مسکن مخالفت و به دنبال راهکار عملیاتی است.

صادق البته پیش تر برنامه خود را در بخش مسکن اعلام کرده بود؛ «تسریع در اجرای ماده یک قانون جهش تولید مسکن با تهیه و تصویب مطالعات طرح جامع مسکن کشور» و «تدقیق آن در قالب طرح‌های جامع مسکن استان‌ها»، «تعهد به تکلیف دولت در قبال متقاضیان مؤثر طرح‌های تولید مسکن»، «اجرای طرح مسکن حمایتی» و «کنترل مستمر بازار اجاره و فروش مسکن» از طریق تدوین سازوکارهای قانونی، نهادی و هدایت منابع از جمله این برنامه‌هاست.

ساخت واحدهای ارزان‌قیمت در گذشته هم توسط دولت‌ها دنبال شده است، مانند حدود 29 سال پیش که مطلبی در همین باره در روزنامه اطلاعات منتشر شد. این روزنامه در ششم مهرماه سال 74 در گزارشی از ساخت هفت هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت خبر داد و نوشت: «عملیات ساخت 7 هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در کشور آغاز شد. به گزارش خبرنگار ما همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، کلنگ احداث مجتمع مسکونی 210 واحدی استاد محمود حسابی در حومه شهر کرج با حضور معاونین وزیران مسکن و پست و تلگراف و تلفن و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مهندس حسابی به زمین زده شد. در مراسمی که به این منظور برگزار شد آقای مهندس «غلامرضا مهرعبدالهی مدیر عامل مجتمع بین المللی مهندسی ایران طی سخنانی با تشریح اهداف این سازمان به عنوان مجری و شریک وزارت مسکن در احداث مجتمع های مسکونی ارزان قیمت گفت: مجتمع مسکونی استاد محمود حسابی دارای 210 واحد آپارتمانی 75 متری و 85 متری با تمام امکانات رفاهی است که فاز اول آن تا 3 ماه دیگر آماده بهره برداری خواهد شد و فاز دوم و سوم آن نیز حداکثر تا یکسال آینده ساخته می شود. وی گفت: با توجه به سیاست دولت در ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت و اسکان اقشار مستضعف هر واحد از این مجتمع با قیمت حداکثر متری 400 تا 420 هزار ریال و با وام بانکی و اقساط طولانی مدت و بهره بانکی 7 درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.»

در ادامه روزنامه اطلاعات آورده است: «وی ادامه داد: در چند روز آینده عملیات ساخت یک مجموعه 35 واحدی در منطقه ولنجک یک مجموعه 340 واحدی در منطقه لویزان یک مجموعه 230 واحدی و دو مجموعه 170 واحدی در منطقه یافت آباد، یک مجتمع بزرگ تجاری در منطقه 18 تهران یک مجتمع مسکونی 100 واحدی در منطقه آستار، یک مجتمع عظیم 3000 واحدی در استان همدان مختص تعاونی فرهنگیان بک مجتمع 100 واحدی در منطقه حسن آباد کرج، یک مجموعه 900 واحدی در شهرک نازدهکده ویلایی فردیس و یک شهرک بزرگ 10000 واحدی در کنار شهرک لاله تبریز آغاز خواهد شد که نمونه هایی از مشارکت وزارت مسکن و شهرسازی و این مجتمع مهندسی در ساخت واحدهای مسکونی پیش ساخته و ارزان قیمت برای اقشار آسیب پذیر است.

وی در تشریح مختصات مجتمع مسکونی استاد محمود حسابی گفت: این شهرک با توجه به پیشرفته ترین اصول مهندسی و رعایت استانداردها و ضوابط بین المللی شهرسازی در منطقه «کلاک» کرج ساخته می شود و به متقاضیان خرید این واحدها از سوی سیستم بانکی کشور حدود 1.5 تا 2 میلیون تومان وام پرداخت میشود و مابقی قیمت هر واحد بصورت اقساط 3 ساله دریافت خواهد شد.».

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
ساخت 7 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت آغاز شد + جزئیات 2
ساخت 7 هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت آغاز شد + جزئیات 3