یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری مهر

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: همراهی استادان، کارکنان و دانشجویان در برخورد با مصرف دخانیات به همراه افزایش قانون‌مداری و مشارکت برای فرهنگ‌سازی ضروری است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت فرودگاه امام گفت: موارد مشکوک بیماری مسافران خارجی به بهداشت مرزی فرودگاه امام خمینی گزارش می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - خشونت خانگی علیه کودکان ورای خشونت جسمی، شامل آسیب‌هایی می‌شود که والدین با تبدیل فرزندان به سلاح علیه همسر خود انجام می‌دهند؛ معضلی که افزون بر آسیب کودک و نیز بیگانگی با والدین، پیامدهای آن گریبان جامعه را نیز خواهد گرفت. به راستی راهکار چیست؟

وب‌گاه عرشه آنلاین

بر اساس پیش بینی های متخصصان تا سه ماه آینده موج جدیدی از کرونا و افزایش چشمگیری در ابتلا به این بیماری نداریم.

وب‌گاه عصر ایران

میزان مرگ و میر در سویه اُمیکرون و زیرسویه های آن، نسبت به واریانت های قبلی، بیشتر نبوده است بلکه قدرت انتقال اُمیکرون، بالا رفته است. باتوجه به افزایش اخیر کرونا در برخی کشورها، باید این وضعیت را تا یکی دو هفته آینده رصد کنیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های متخصصان به نظر می‌رسد که تا سه ماه آینده موج جدیدی از کرونا و افزایش چشمگیری در ابتلا به این بیماری نداشته باشیم.

وب‌گاه عصر ایران

فهرست داروهای مورد تایید کشور در دارونامه رسمی منتشر شده است.

خبرگزاری تسنیم

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های متخصصان به نظر می‌رسد که تا سه ماه آینده موج جدیدی از کرونا و افزایش چشمگیری در ابتلا به این بیماری نداشته باشیم و پیش‌بینی موج جدید کرونا در فصول سرد سال برای کشور، سخت و دشوار است.

وب‌گاه الف

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: داروهای جدید به سرعت وارد بازار می‌شوند بنابراین باید فهرست دارویی کشور بازنگری شود زیرا متاسفانه 6 سال از آخرین بازنگری دارونامه رسمی کشور می‌گذشت که با تلاش سازمان غذا و دارو، فهرست دارویی به روز و ویرایش هشتم آن رونمایی شد.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 6 سال از آخرین بازنگری دارونامه رسمی کشور می‌گذشت که با تلاش سازمان غذا و دارو، فهرست دارویی به روز و ویرایش هشتم آن رونمایی شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: داروهای جدید به سرعت وارد بازار می‌شوند بنابراین باید فهرست دارویی کشور بازنگری شود زیرا متاسفانه 6 سال از آخرین بازنگری دارونامه رسمی کشور می‌گذشت که با تلاش سازمان غذا و دارو، فهرست دارویی به روز و ویرایش هشتم آن رونمایی شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گوید گزارش‌هایی از 257 مورد تاییدشده و 120 مورد مشکوک آبله میمونی در 23 کشور جهان که این بیماری قبلا در آنها بوم‌گیر یا آندمیک نبوده است، دریافت کرده است.

وب‌گاه 55 آنلاین

موج جدیدی از کرونا تا سه ماه آینده نخواهیم داشت

وب‌گاه فرارو

دلیل دومی که باعث می‌شود ما در مورد آبله میمون نسبت به کرونا خوش‌بین‌تر باشیم، برمی گردد به نوع ویروس که یک نوع ویروس دی ان ای است. این درست برخلاف ویروس کرونا است که از نوع آر ان ای به حساب می‌آید. در واقع جهش ویروسی که در ویروس کرونا رخ می‌داد، ما دیگر انتظار جهش در این نوع ویروس را نداریم.

وب‌گاه گسترش

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: بر اساس اطلاعات و گزارش ها، ممکن است افراد دارای نقص سیستم ایمنی، کودکان و زنان باردار بیشتر در معرض آبله میمونی باشند و علائم این بیماری هم خفیف گزارش شده که جای نگرانی نیست. از سوی دیگر سرعت انتقال آبله میمونی بالا نیست.