یک‌شنبه 1 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: با شیوع بیماری آبله میمونی خطر جدی متوجه سلامت عمومی نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

مهر نوشت: دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: بر اساس پیش بینی های متخصصان به نظر می رسد که تا سه ماه آینده موج جدیدی از کرونا و افزایش چشمگیری در ابتلا به این بیماری نداشته باشیم.

وب‌گاه مشرق نیوز

این روزها صحبت از دیده شدن سرو کله ویروسی با نام ویروس آبله میمون در جهان می‌شود و تاکنون 200 نفر بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت در نقاط مختلف جهان شناسایی شده‌اند.

وب‌گاه فرارو

جماعتی با بیان اینکه در ایران زیرسویه BA 2، غالب است، اظهار داشت: زیرسویه‌های دیگر اُمیکرون مانند BA 4 و BA 5 و BA.X که در آمریکا و کشور‌های آفریقایی غالب است، در کشور ما شیوع پیدا نکرده است.

وب‌گاه الف

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های متخصصان بنظر می‌رسد که تا سه ماه آینده موج جدیدی از کرونا و افزایش چشمگیری در ابتلا به این بیماری نداشته باشیم و پیش بینی موج جدید کرونا در فصول سرد سال برای کشور، سخت و دشوار است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر حمیدرضا جماعتی در حاشیه شصت و نهمین جلسه کمیته علمی کشوری کرونا افزود: در حال حاضر در آسیا و اروپا، موارد ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، ثابت و رو به کاهش است در حالیکه در برخی کشور‌های آفریقایی و آمریکایی، شاهد افزایش ابتلا به زیرسویه‌های اُمیکرون مانند BA 4 و BA 5 هستیم. وی اظهار داشت: میزان مرگ و میر در سویه اُمیکرون و زیرسویه‌های...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های متخصصان بنظر می‌رسد که تا سه ماه آینده موج جدیدی از کرونا و افزایش چشمگیری در ابتلا به این بیماری نداشته باشیم و پیش بینی موج جدید کرونا در فصول سرد سال برای کشور، سخت و دشوار است.

خبرگزاری تسنیم

طبق داده‌های منتشره توسط سازمان جهانی بهداشت تاکنون 257 نفر به طور قطعی در 23 کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه نظارت و کنترل واحد بهداشت مستقر در فرودگاه‌ها افزیش یافته است، گفت: به تمام ایستگاه‌های پروازی اعلام و ابلاغ شده است که مسافران دارای علائم فیزیکی آبله میمونی را پذیرش نکنند.

خبرگزاری دانا

کارشناس بهداشت، هوا و دخانیات معاونت بهداشت مرکز استان اصفهان گفت: وضعیت کلی کشور در مصرف دخانیات همانند سایر کشورها است میانگین کشوری 15 درصد خواهد بود، اما در استان اصفهان 21 درصد آقایان و 5 درصد خانم‌ها مصرف کننده دخانیات هستند که در معرض عوارض پس از مصرف دخانیات قرار دارند.

وب‌گاه عصر ایران

فقط اسلحه از هر نوعی نیست که می تواند حیات را از انسانی بگیرد بلکه "کاغذپاره" های سازمان ملل و شورای امنیت و نیز تحریم‌های یک جانبه قهرآمیز هم چنین اثر کشنده‌ای دارند...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رسانه ها در گزارشی اعلام کردند: دو بیمار مشکوک به آبله میمونی در افغانستان شناسایی شده اند. گفته شده هر دو مورد شناسایی شده در ولایت نیمروز ثبت شده است.

خبرگزاری تسنیم

سرپرست انستیتو پاستور ایران گفت: با توجه به شیوع بیماری آبله میمونی در کشورهای مختلف و لزوم آمادگی شبکه آزمایشگاهی تشخیص مولکولی کشور جهت تشخیص به هنگام موارد مشکوک احتمالی، انستیتو پاستور ایران کیت غربالگری اولیه اورتوپاکس ویروس را طراحی کرده است.