سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری فارس

وب‌گاه عصر ایران

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، آمار ابتلا به سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی برآورد می‌شود، اما سرطان در ایران روندی رو به رشد دارد.

خبرگزاری ایسنا

عضو هئیت علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی تأکید کرد: نرخ ابتلا به سرطان در ایران حدود 1.5 درصد برآورد شده، بنابراین لازم است مؤلفه‌های اصلی سرطان مورد توجه قرار گیرد.

وب‌گاه عصر ایران

از روز دهم به بعد میزان انتقال کرونا به درصد تقریبا ناچیزی خواهد رسید، مگر افرادی که علایم ریوی آن‌ها ادامه پیدا کند.

خبرگزاری تسنیم

یکی از دستاوردهای انقلاب سلامی در حوزه سلامت، کاهش مرگ و میر کودکان بوده است؛ در روزهایی که کشورهای اروپایی و آمریکایی شاهد ابتلای بسیاری از شهروندان به سرخک بودند ایران گواهی حذف سرخک را از سازمان جهانی بهداشت دریافت کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: شایع ترین نوع سرطان در بین زنان ایرانی، سرطان پستان و در بین مردان، سرطان پروستات است. در طول زمانی، تغییراتی در سرطان های شایع رخ داده به عنوان نمونه سرطان پروستات به دلیل تغییر سبک زندگی و نوع تغذیه در بین مردان جای سرطان معده را گرفته است اما در بین زنان، سرطان معده، جزو 5 سرطان شایع است.

وب‌گاه خبر آنلاین

تسنیم نوشت: مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: سرطان پرهزینه‌ترین بیماری در کشور است و متاسفانه حدود دو سوم افرادی که مبتلا به سرطان می شوند، ممکن است دچار هزینه های کمرشکن شوند که به احتمال فراوان به زیرخط فقر می‌روند

وب‌گاه مشرق نیوز

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: سرطان پرهزینه‌ترین بیماری در کشور است و متاسفانه حدود دو سوم افرادی که مبتلا به سرطان می شوند، ممکن است دچار هزینه های کمرشکن شوند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

عضو کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت دراین باره، مبتلایان به امیکرون به یک هفته قرنطینه نیاز دارند.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: سرطان پرهزینه‌ترین بیماری در کشور است و متاسفانه حدود دو سوم افرادی که مبتلا به سرطان می شوند، ممکن است دچار هزینه های کمرشکن شوند که به احتمال فراوان به زیرخط فقر می‌روند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که از زمان شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020، از هر تریبونی برای تأکید بر تقلب انتخاباتی و تلاش برای بازگشت مجدد به کاخ سفید استفاده می‌کند، در مصاحبه با شبکه «نیوزمکس» گفته که آمریکا با ریاست‌جمهوری «جو بایدن» به نابودی خواهد رفت. رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در پاسخ به این سؤال که چرا شهرت، ثروت...

خبرگزاری میزان

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: سرطان یکی از دغدغه‌های مهم مردم و نظام سلامت است. سالانه حدود 168 نفر به ازای هر صد هزار نفر در کشور به سرطان مبتلا می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: در کشور روند بروز سرطان متاسفانه افزایشی است. اطلاعات چهار سال نظام ثبت سرطان مبتنی بر جمعیت در ایران در بین سالهای 93 تا 96 نشان می دهد که بروز سرطان در کشور از 112 هزار مورد در سال به 135 هزار مورد رسیده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، افشین استوار در نشست پویش ملی مبارزه با سرطان که با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: بروز استاندارد شده سنی در ابتلا به سرطان در ایران، برای مردان 180 و در بین زنان 160 در هر 100 هزار نفر است و در مقایسه با متوسط جهانی، در بین مردان و زنان بروز سرطان در ایران پایین‌تر است. وی افزود: الگوی بروز سرطان در ایران به دلیل وضعیت...

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بروز سرطان در ایران در مقایسه با متوسط جهانی، پایین تر است، گفت: احتمال بروز سرطان برای هر ایرانی در طول دوران زندگی حدود 14 درصد و در دنیا حدود 20 درصد است.