سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه عصر ایران

مطمئنا طی دو تا چهار هفته آینده فراوانی بستری و مرگ ناشی از اُمیکرون در کشور افزایش می‌یابد. بنابراین باید حتما آمادگی کافی داشته باشیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ویروس نئوکو NeoCoV در بین خفاش ها در آفریقای جنوبی کشف شده که تا به حال تنها در بین این حیوانات مشاهده شده است.

خبرگزاری ایسنا

یک اپیدمیولوژیست با تاکید بر لزوم ایجاد تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با کانون‌های اُمیکرونی در کشور، گفت: مطمئنا طی دو تا چهار هفته آینده فراوانی بستری و مرگ ناشی از اُمیکرون در کشور افزایش می‌یابد. بنابراین باید حتما آمادگی کافی داشته باشیم.

خبرگزاری ایسنا

به‌رغم افزایش نگران کننده موارد روزانه ابتلا به کرونا در بسیاری از کشورها، موسسات آکادمیک در دبی از تاریخ 31 ژانویه سال جاری میلادی (2022) مجاز هستند دروس تربیت بدنی، اردوهای مدرسه و سایر فعالیت های فوق برنامه برای دانش آموزان را از سر بگیرند.

خبرگزاری ایسنا

مقامات بهداشتی استرالیا اعلام کردند: سویه ویروسی کوویدِ "پنهانکار" که اخیرا در رسانه‌ها «پسر اُمیکرون» نام گرفته در تعدادی از ایالت‌ها و مناطق این کشور شناسایی شده است.

خبرگزاری تسنیم

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

خبرگزاری تسنیم

اگرچه پیش از این تصور می‌شد که سویه اومیکرون ویروس کرونا خفیف‌تر از گونه دلتا باشد اما افزایش آمار بستری و مرگ‌ومیر ناشی از اومیکرون در آمریکا احتمال مرگبارتر بودن این سویه از ویروس را افزایش داده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - محققان دانشگاه ووهان در چین هشدار دادند که سویه جدید و کشنده کووید19 به نام NeoCov تنها یک جهش تا آلوده کردن سلول‌های انسانی فاصله دارد.

خبرگزاری ایسنا

آمار نشان می‌دهد که امیکرون (سویه بسیار مسری ویروس کرونا) در حال افزایش مرگ و میرهای روزانه کرونایی در آمریکا نسبت به موج سویه دلتا در پاییز گذشته در این کشور است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پیک ششم کرونا با شیوع سویه اومیکرون در کشور در حال همه گیر شدن است و مردم برای جلوگیری از این اپیدمی باید شیوه نامه های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن را جدی بگیرند.

وب‌گاه مشرق نیوز

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد داروهای آنتی بادی دو شرکت‌های در مقابل امیکرون کارایی ندارند.

خبرگزاری ایسنا

رییس اداره پیشگیری از سرطان مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، با اشاره به رشد پنج درصدی سالیانه بروز سرطان در کشور در عین حال از درمان رایگان این بیماری در قالب نظام ارجاع خبر داد و گفت: بر این اساس مقرر شد خدمات تشخیص زودهنگام به شرط آنکه در شبکه بهداشتی درمانی در قالب نظام ارجاع صورت گیرد، تحت پوشش 100 درصدی سازمان‌های بیمه‌گر قرار گیرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد دارو‌های آنتی بادی دو شرکت‌های در مقابل امیکرون کارایی ندارند.

خبرگزاری دانا

به گفته فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران؛ «20درصد» از موارد ابتلا به کرونا در تهران اُمیکرون است و پایتخت در مسیر موج ششم کرونا قرار گرفته است و باید هوشیار بود.

خبرگزاری ایرنا

تهرن - ایرنا - عضو کمیته علمی کشوری کرونا با تاکید برنقش موثر واکسیناسیون در پیشگیری از ابتلا به سویه جدید اومیکرون گفت: نتایج مطالعات اخیر نشان می دهد واکسن های کرونا موجود در ایران اعم از انواع غیرفعال شده در کنترل این سویه جدید موثر هستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا به نقل از پایگاه خبری هلث، نوشت: مطالعات جدید نشان می‌دهد التهاب ملتحمه که خارش چشم یکی از مهمترین علائم آن است، می‌تواند در مبتلایان به کرونا دیده شود، ولی در مورد سویه اومیکرون گزارشات بالینی محدودی در این زمینه ارائه شده که هنوز به قطعیت نرسیده و تحقیقات ادامه دارد.