سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مطالعات جدید نشان می‌دهد التهاب ملتحمه که خارش چشم یکی از مهمترین علائم آن است، می‌تواند در مبتلایان به کرونا دیده شود، ولی در مورد سویه اومیکرون گزارشات بالینی محدودی در این زمینه ارائه شده که هنوز به قطعیت نرسیده و تحقیقات ادامه دارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مقام های هنگ کنگ روز جمعه از تشدید تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کرونا با جهش سویه اُمیکرون و افزایش مدت قرنطینه به 21 روز در این منطقه خبر دادند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از داروهای آنتی بادی را که علیه اومیکرون موثر نیستند، متوقف کرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: شیوع بیماری زوال عقل (آلزایمر) در کشورهای در حال توسعه با توجه به رشد سریع جمعیت سالمند بیشتر از جوامع دیگر است و در ایران هم با رشد سریع تعداد این قشر در جامعه، احتمال ابتلا به این بیماری افزایش بیشتری خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شیوع بیماری زوال عقل (آلزایمر) در کشورهای در حال توسعه با توجه به رشد سریع جمعیت سالمند بیشتر از جوامع دیگر است و در ایران هم با رشد سریع تعداد این قشر در جامعه، احتمال ابتلا به این بیماری افزایش بیشتری خواهد داشت.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سوءتغذیه عامل مرگ 2.7 میلیون کودک در سال است و طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت در صورت تغذیه با شیر مادر تا 23 ماهگی، زندگی حدود 820 هزار کودک زیر پنج سال حفظ می‌شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، دکتر آرمان زرگران، مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر افزود: دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از 2 سال قبل تلاش خود برای افزودن طب ایرانی به سر عنوان‌های موضوعی پزشکی را آغاز و مکاتبات لازم توسط پژوهشگران این حوزه را هدایت و انجام داد و ارسال مستندات لازم را آغاز و پیگیری نمود که سرانجام...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

با توجه به گسترش اومیکرون و افزایش نگرانی در مورد این سویه، شرکت‌های واکسن‌سازی از چندی قبل شروع به فرموله‌کردن واکسن اختصاصی این گونه کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - شرکت مدرنا اعلام کرد که اولین داوطلب واکسن اختصاصی اومیکرون را دریافت کرد؛ این در حالی است که شرکت رقیب یعنی فایزر نیز در همین هفته آزمایش‌های بالینی واکسن اختصاصی اومیکرون را آغاز کرده است.

وب‌گاه عصر ایران

اگر مسافری کامل واکسینه نشده باشد و یا به یکی از این واکسن‌ها دسترسی نداشته و یا به کووید -19مبتلا شده و بهبود یافته و فقط یک دُز از دو دُز این واکسن‌ها را تزریق کرده است، همچنان می‌تواند به انگلستان سفر کند، اما باید قوانین ورود واکسینه‌نشده‌ها را رعایت کند.

خبرگزاری ایسنا

انگلستان محدودیت‌های سفر را برای مسافران ورودی از ایران که گواهی واکسن‌های مورد تایید این کشور را داشته باشند، برداشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تا این لحظه، آمریکا، هند و برزیل با بیشترین آمار مبتلایان، در صدر جدول قرار گرفته اند. تا کنون بیش از 70 میلیون نفر در آمریکا، بیش از 40 میلیون نفر در هند و بیش از 24 میلیون نفر در برزیل به کرونا مبتلا شده اند. فرانسه، انگلیس و روسیه به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

خبرگزاری تسنیم

اولین جلسه رسمی گروه دارویی برکت با سازمان جهانی بهداشت به منظور بررسی و ثبت جهانی وا‌کسن برکت برگزار شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

اکنون بیشتر کشورهای دنیا در حال تزریق واکسن کوید19 به کودکان بالای 5 سال هستند. والدین و دیگر سرپرست‌های کودکان نگران واکسیناسیون کودکان خود هستند و می‌خواهند فواید و عوارض جانبی احتمالی واکسن کوید19 را بدانند.

خبرگزاری ایرنا

تهران _ایرنا_ مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از وارد شدن عبارت طب ایرانی (Persian Medicine) در سر عنوان‌های موضوعی پزشکی (MeSH) به عنوان یک دستاورد مهم بین المللی در تثبیت جهانی این طب خبر داد.

خبرگزاری ایسنا

مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از وارد شدن عبارت طب ایرانی (Persian Medicine) در سر عنوان‌های موضوعی پزشکی (MeSH) به عنوان یک دستاورد مهم بین‌المللی در تثبیت جهانی این طب خبر داد.