سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یک مطالعه در دانمارک نشان می‌دهد زیرسویه BA.2 اومیکرون مسری‌تر است و بیشتر از سایر سویه‌های کرونا از واکسن‌های این بیماری فرار می‌کند، اما افراد واکسینه شده آن را به آسانی افراد واکسینه نشده منتقل نمی‌کنند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سرپرست معاونت تحقیق و تولید موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی با اعلام اینکه ظرفیت تولید 100 میلیون دز واکسن رازی‌کووپارس تا پایان سال آینده فراهم شده است، از آغاز توزیع و تزریق عمومی این واکسن در مراکز درمانی از هفته جاری خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: افرادی که با واکسن اسپوتنیک لایت مجددا واکسینه می‌شوند، طی سه ماه از 100 درصد محافظت در برابر سویه اُمیکرون برخوردار خواهند بود.

خبرگزاری دانا

از زمان شیوع اومیکرون برخی از سازمان های موظف در مقابله و مهار کرونا نقش کمرنگی در پیشگیری از این سویه داشتند که این رویکرد نه تنها موجب ساده انگاری در جامعه شد، بلکه مقابله با کرونا را به کلافی سردرگم تبدیل کرده که بازگشت و به روز رسانی پروتکلهای بهداشتی را ناگزیر کرده است.

خبرگزاری ایسنا

اُمیکرون که مسری‌ترین سویه کروناویروس است و رایج‌ترین شکل آن به نام BA.1 شناخته می‌شود اکنون تقریبا تمامی موارد ابتلا به کروناویروس را در سطح جهان تشکیل می‌دهد.

خبرگزاری فارس

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - قیمت نفت در معاملات امروز به دنبال نگرانی از کمبود عرضه در بازارهای جهانی و همچنین ریسک‌های سیاسی بر سر اوکراین با افزایش قیمت همراه شد.

خبرگزاری تسنیم

مدیر اجرایی مطالعات بالینی واکسن کووایران برکت با اشاره به اثربخشی بالای این واکسن در پیشگیری از بستری در آی‌سی‌یو، از آغاز مطالعات بالینی واکسن برکت روی زنان باردار و سنین پایین‌تر، پس از تأیید سازمان غذا و دارو خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

صحبت‌های اخیر رییس کمیسیون بهداشت مجلس درباره مدارس قابل ملاحظه است.

خبرگزاری دانا

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که سویه بعدی ویروس کرونا که ظهور کند، مُسری‌تر از اومیکرون خواهد بود، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که سویه‌های آینده خفیف‌تر باشند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: یک اپیدمیولوژیست با تاکید بر لزوم ایجاد تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با کانون‌های اُمیکرونی در کشور، گفت: مطمئنا طی دو تا چهار هفته آینده فراوانی بستری و مرگ ناشی از اُمیکرون در کشور افزایش می‌یابد. بنابراین باید حتما آمادگی کافی داشته باشیم.

وب‌گاه الف

یک اپیدمیولوژیست با تاکید بر لزوم ایجاد تیم‌های واکنش سریع برای مقابله با کانون‌های اُمیکرونی در کشور، گفت: مطمئنا طی دو تا چهار هفته آینده فراوانی بستری و مرگ ناشی از اُمیکرون در کشور افزایش می‌یابد. بنابراین باید حتما آمادگی کافی داشته باشیم.