سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، نمایندگی صندوق کودکان سازمان ملل متحد در تاجیکستان از ارائه یک میلیون دز واکسن آمریکایی مدرنا در چارچوب برنامه جهانی کواکس به این کشور خبر داد. یونیسف با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد که این اولین محموله واکس علیه کرونا است که در سال جاری میلادی از طریق برنامه جهانی کواکس وارد تاجیکستان و در اختیار مقامات ذیربط این کشور قرار داده شد. سازمان مذکور...

وب‌گاه مشرق نیوز

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت بیست و نهم دی ماه، روز ملی هوای پاک در بیانه ای بر لزوم اجرای صحیح قانون هوای پاک در کشور تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت بیست و نهم دی ماه، روز ملی هوای پاک در بیانه ای بر لزوم اجرای صحیح قانون هوای پاک در کشور تاکید کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت فرارسیدن 29 دی ماه روز ملی هوای پاک، در بیانیه ای بر لزوم اجرای صحیح قانون هوای پاک در کشور تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا

چین با اشاره به ریسکهای کووید، به شهروندانش توصیه کرد از باز کردن نامه‌ها و بسته‌های پستی خارجی اجتناب کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

درحالی نرخ ابتلای روزانه رکورد یک ماه اخیر را شکست که کارشناسان براین باورند برای مدیریت بهتر همه‌گیری احتمالا باید به فکر تزریق دز چهارم واکسن باشیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: وضعیت امیکرون به گونه‌ای است که ما احتیاج داریم دوزهای بوستر زده شود و حتی واکسن‌هایی با کفایت بالاتر مورد استفاده قرار بگیرد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی تاکید زیاد بر مصرف فقط واکسن‌های داخلی را نگران‌کننده می‌داند و می‌گوید این موضوع می‌تواند تبعاتی برای کشور داشته باشد.

خبرگزاری ایرنا

استانها - ایرنا - هرچند روند فوتی‌های کرونا در کشور در هفته پایانی دی ماه کاهشی است، اما بیشتر کارشناسان درباره گسترش اُمیکرون و وقوع خیز ششم همچنان هشدار می‌دهند و از مردم می خواهند با پرهیز از عادی انگاری ها نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی حساس تر از گذشته باشند.

خبرگزاری ایسنا

اتحادیه اروپا با تهدید همه گیری همزمان و طولانی کووید -19 و آنفلوآنزا مواجه است.

خبرگزاری ایسنا

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به عوامل موثر بر کاهش آلودگی هوا گفت: لازم است به موضوع از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و تولید و توزیع سوخت‌های استاندارد در کشور توجه داشته باشیم چراکه خودروها در گذرگاه‌های میان‌شهری از سوخت‌های غیراستاندارد استفاده و آلودگی هوا را به کلانشهرها منتقل می‌کنند.

خبرگزاری تسنیم

با توجه به تأثیرات تغییر اقلیم و تشدید دوره‌های خشکسالی و قرار داشتن ایران در منطقه خشک و نیمه خشک و کم‌باران جهان، ضرورت توجه به محیط زیست و حفاظت و حراست از کیفیت منابع آبی به مثابه یک وظیفه ملی، بیش از پیش ضرورت دارد.

خبرگزاری میزان

مسئول علمی پروژه واکسن اسپایکوژن گفت: تزریق این واکسن کرونا به عنوان دوز سوم می‌تواند آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ناشی از واکسن‌های غیرفعال را تا 25 برابر افزایش دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - بهترین و ساده ترین راه پیشگیری از ابتلا به اومیکرون دریافت واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی است و نباید با تصور خفیف بودن اومیکرون و ساده انگاری، در دام این سویه جدید کرونا بیفتیم.

خبرگزاری تسنیم

مسئول علمی پروژه واکسن اسپایکوژن با اشاره به این‌که تزریق این واکسن کرونا به عنوان دوز سوم می‌تواند آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده ناشی از واکسن‌های غیرفعال را تا 25 برابر افزایش دهد.