سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری مهر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در پی حضور در صحن شورای شهر جزئیات حواشی پیش آمده در این جلسه را تشریح کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

یک متخصص عفونی درباره واکسن پاستوکوک گفت: مؤسسه کوبایی سازنده این واکسن مؤسسه‌ای معتبر است و مرحله آزمایش انسانی‌اش را در کوبا گذرانده و می‌توان به آن اعتماد کرد.

خبرگزاری ایسنا

متخصصان هلندی در مطالعه ای تازه به بررسی تاثیر چاقی بر قلب کودکان چاق و دارای اضافه وزن پرداختند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان جهانی بهداشت با اعلام اینکه ممنوعیت سراسری سفر و نیز اجبار ارائه گواهی واکسن در مرزها برای جلوگیری از گسترش جهانی کرونا موثر نیست، لغو محدویت های سفر شامل ممنوعیت و الزام گروهی واکسن را توصیه کرد. حال باید دید آیا کشورها این توصیه را جدی می‌گیرند تا گردشگری جهانی نفسی تازه کند؟

خبرگزاری تسنیم

با وجود اختصاص 66 درصد از اعتبارات حوزه سلامت به دانشگاه‌های علوم پزشکی، این بودجه تخصیص‌یافته از شمول قانون محاسبات عمومی مستثنی است.

خبرگزاری تسنیم

علیرغم تأکید قوانین بالادستی بر اجرای برنامه پزشکی خانواده و مزایای اجرای این برنامه برای کاهش هزینه‌های نظام سلامت، پس از سالها همچنان شاهد تعلل وزارت بهداشت در اجرای این برنامه و سوق پیدا کردن نظام سلامت به سمت درمان‌محوری هستیم.

خبرگزاری ایسنا

جهش دوگانه ویروس کرونا با نام دلتاکرون که بر اساس گزارش‌ها در آزمایشگاه یونانی قبرس کشف شده، به احتمال زیاد نتیجه آلودگی آزمایشگاهی است و سویه نگران‌کننده جدیدی نیست.

وب‌گاه عصر ایران

حداقل سن توصیه شده برای دریافت واکسن کووید -19 ساخت شرکت فایزر در آمریکا را از 12 سال به پنج سال کاهش داد

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج یک مطالعه بزرگ نشان می‌دهد در سال 2019 میلادی بیش از 1.2 میلیون نفر در سراسر جهان جان خود را بر اثر عفونت ها و باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک از دست دادند، این تعداد بیش از آمار مرگ و میر سالانه بر اثر ایدز یا مالاریا است.

خبرگزاری تسنیم

اگرچه روند بستری و فوتی‌ها افزایش نیافته اما تعداد مواردسرپایی کرونامثبت در حال افزایش است.

خبرگزاری تسنیم

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار مبتلایان، جان‌باختگان و واکسیناسیون کرونا در شبانه‌روز گذشته را اعلام کرد.

خبرگزاری میزان

به گفته یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی برای مبتلایان به کرونا که نمی‌دانند به سویه اومیکرونی یا دلتا مبتلا شده‌اند 14 روز قرنطینه بسیار خوب و 10 روز حداقل میزان قابل قبول است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مقامات بهداشتی اتحادیه اروپا از آمادگی برای تزریق دوز چهارم واکسن کرونا به افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی بدن هستند، خبر دادند. استلا کرایدز، کمیسر بهداشتی اروپا در کنفرانس ویدئویی وزاری بهداشت این اتحادیه گفت: اگر شواهد و مطالعات نشان دهد که به تزریق دوز چهارم واکسن برای مهار همه گیری کرونا نیازمند هستیم، باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام...

خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت موارد ابتلا به اومیکرون در هر 36 تا 72 ساعت 2 برابر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این سویه جدید از «مزیت رشد قابل توجهی» نسبت به نوع دلتا که اکنون گونه غالب بوده، برخوردار است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیته علمی کشوری کووید 19 با تاکید بر اینکه سبد واکسیناسیون موجود در کشور متنوع و انواع واکسن‌ها موجود است، گفت: مردم در انتخاب نوع واکسن کرونا زیاد وسواس به خرج ندهند. مهم تزریق دز سوم واکسن است که باید این کار را در اسرع وقت انجام شود.