سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناسان سازمان جهانی بهداشت، پیدایش سویه جدید دلتاکرون کووید -19 را که گفته می‌شود ترکیبی از سویه‌های دلتا و اومیکرون است، رد و تاکید کردند: این شناسایی به احتمال زیاد نتیجه یک خطا در طول توالی‌یابی ژنتیکی این سویه است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کمیته تحقیقات کووید 19 اعلام کرد: برای جلوگیری از افزایش ابتلا و تجربه پیک بعدی کرونا در کشور، مهم‌ترین و بهترین راه حل تزریق وز سوم یا یادآور واکسن‌های موجود در کشور و ادامه و تشدید اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی در خانه، جامعه و محل کار است.

خبرگزاری دانا

مقامات بهداشتی هنگ کنگ اعلام کردند به منظور مقابله با سرعت انتشار سویه امیکرون قوانین قرنطینه شدیدی اعمال شده است. امیکرون پنجمین واریانت بعد از واریانت‌های آلفا، بتا، گاما و دلتا است که توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان واریانت نگران‌کننده اعلام شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت دانش بنیان سلامت الکترونیک برکت گفت: ایران جزو معدود کشورهای دنیا است که موفق به تولید کیت تشخیص سریع اومیکرون شد و به جمع سه کشور دارای این فناوری پیوست.

خبرگزاری دانا

پژوهشگر بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی، مواد نگهدارنده (بنزوئیک اسید) موجود در خوراکی‌های مدت دار را برای سنین مختلف مضر دانست و گفت: این مواد که سبب ماندگاری طولانی مدت خوراکی‌ها و کنسروها می‌شود، بویژه بر تمرکز دانش آموزان تاثیر می‌گذارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتثصادنیوز:‌مواد غذایی که حاوی مواد نگه دارنده هستند، مضر بوده و بر تمرکز دانش آموزان تاثیر می‌گذارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: خطر سویه جدید اومیکرون در 2 تا 3 هفته آینده به ما نزدیک است و اگر مراقبت نکنیم دچار پیک جدید کرونا خواهیم شد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - پژوهشگر بیوشیمی و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی، مواد نگهدارنده (بنزوئیک اسید) موجود در خوراکی‌های مدت دار را برای سنین مختلف مضر دانست و گفت: این مواد که سبب ماندگاری طولانی مدت خوراکی‌ها و کنسروها می‌شود، بویژه بر تمرکز دانش آموزان تاثیر می‌گذارد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: خطر سویه جدید اومیکرون در 2 تا 3 هفته آینده به ما نزدیک است و اگر مراقبت نکنیم دچار پیک جدید کرونا خواهیم شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: اظهارنظر "تام پیکوک"، ویروس شناس در رسانه های اجتماعی درباره کشف اخیر یک متخصص اهل قبرس که مدعی پیدا کردن سویه "دلتاکرون" است، بحث‌برانگیز شده و این ویروس شناس معتقد است که این عفونت نوترکیب احتمالا ناشی از یک سویه واقعی نیست و می‌تواند نتیجه آلودگی آزمایشگاهی باشد.

وب‌گاه تابناک

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: براساس گزارش های اخیر ی محقق حوزه پزشکی در قبرس سویه جدیدی از ترکیب دلتا و امیکرون را کشف کرده که آن را دلتاکرون نامیده و این بحث در رسانه‌های اجتماعی بحث برانگیز شده است.

خبرگزاری ایسنا

اظهارنظر "تام پیکوک"، ویروس شناس در رسانه های اجتماعی درباره کشف اخیر یک متخصص اهل قبرس که مدعی پیدا کردن سویه "دلتاکرون" است، بحث‌برانگیز شده و این ویروس شناس معتقد است که این عفونت نوترکیب احتمالا ناشی از یک سویه واقعی نیست و می‌تواند نتیجه آلودگی آزمایشگاهی باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس انستیتو پاستور ایران گفت: همه واکسن های جهان قبل از پیدایش سویه اومیکرون ساخته شده اند و باید مورد آزمایش بیشتری قرار گیرند. واکسن پاستوکووک تنها واکسن دنیا است که با بازمهندسی، قابلیت مقابله همزمان با چندین سویه کرونا را دارد.

وب‌گاه عصر ایران

به گفته برخی از مسئولان وزارت بهداشت در دولت قبل، موضوع تحریم در کنار نیاز کشورهای سازنده واکسن به واکسن‌هایشان، باعث شد تا دولت قبل نتواند به میزان لازم واکسن وارد کند.

وب‌گاه عصر ایران

کودکان کار از جمله کودکانی هستند که بیشتر از سایر کودکان در معرض آسیب قرار دارند و باید بیشتر و جدی‌تر مورد حمایت قرار گیرند.