سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران با انجام یک مطالعه، خاصیت ضد ویروسی خیار دریایی که یک گونه بی‌مهره است را در برابر ویروس ایجادکننده تبخال، بررسی کردند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رییس انستیتو پاستور ایران روند تولید واکسن پاستوکووک را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تولید واکسن پاستوکووک به 15 میلیون دز رسیده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مطالعات جدید نشان می‌دهد سالمندانی که پیشینه تحصیلات دانشگاهی دارند، نسبت به افرادی که تحصیلکرده نیستند، در سالمندی انحطاط مغزی کمتری دارند و اطلاعات را بسیار دقیق‌تر و سریع‌تر پردازش می‌کنند.

وب‌گاه مشرق نیوز

وزارت بهداشت عراق با اشاره به افزایش آمار بیماران کرونایی و تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های این کشور، نسبت به احتمال بازگشت موج ابتلا به کرونا در عراق هشدار داد.

خبرگزاری تسنیم

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که یک نوع جهش‌یافته ویروس کرونا تحت عنوان IHU در فرانسه یافت شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در فرانسه یک سویه جدید و جهش یافته‌تر از امیکرون شناسایی شده است که واریانت IUH با نام B.1.640.2 عنوان گرفته است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از شناسایی یک سویه جدید کرونا با نام IUH در فرانسه خبر داد و گفت: سازمان جهانی بهداشت فعلا این واریانت را به عنوان یک واریانت در دست بررسی طبقه‌بندی کرده است.

خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - جدیدترین جهش کرونا " اومیکرون" ویروسی که به گفته متخصصان سرعت انتقال آن حدود هشت برابر بیشتر از سویه های قبلی است و شمار مبتلایان به آن در مدت 2 تا سه روز 2 برابر می‌شود و هر فرد می‌تواند هشت نفر را در یک روز به این بیماری مبتلا کند.

خبرگزاری ایسنا

رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از شناسایی یک سویه جدید کرونا با نام IUH در فرانسه خبر داد و گفت: سازمان جهانی بهداشت هنوز این واریانت را به عنوان یک واریانت در دست بررسی طبقه‌بندی کرده است.

خبرگزاری تسنیم

با توجه به کمبود واکسن آسترازنکا در کشور، این واکسن به عنوان دوز سوم به افرادی که واکسن‌های ویروس غیرفعال زده‌اند تزریق نمی‌شود و افرادی که برای دوز سوم واکسن تاکید بر دریافت آسترازنکا دارند، باید یک هفته صبر کنند.

خبرگزاری ایسنا

پژوهشگران با انجام یک مطالعه مروری عنوان کردند که سن پایین در هنگام ازدواج و اعتیاد شوهر به الکل و داروهای روان‌گردان، شایع‌ترین عوامل برای خشونت خانگی علیه زنان حاشیه‌نشین در کشورهای در حال توسعه هستند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، طی دو هفته گذشته تعداد موارد ابتلای روزانه به کرونا در ایالات متحده روندی افزایشی داشته است. روز دوشنبه بیش از یک میلیون نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شدند. رکورد قبلی روزانه حدود 591 هزار ابتلا بود. بر اساس آخرین داده‌های وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، در حال حاضر بیش از 104 هزار نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری...

وب‌گاه عصر ایران

هر چند که دستورالعمل معاونت وزارت بهداشت علاوه بر آسترازنکا برای تمامی واکسن‌ها، پاستوکووک پلاس هم بوده، اما به‌نظر می‌رسد که آسترازنکا به‌عنوان واکسنی با تأییدیه بین‌المللی بیشتر مورد اقبال است.

خبرگزاری تسنیم

رئیس سازمان غذا و دارو از تأمین ارز ترجیحی دارو تا پایان سال خبر داد و گفت: قیمت‌گذاری مواد اولیه دارویی یکی از دغدغه‌های ما است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سخنگوی گمرک گفت: با ورود 2 محموله واکسن سینوفارم به کشور، میزان واکسن‌های وارد شده به 152 میلیون و 508 هزار و 308 دز رسید.