سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری دانا

با توجه به کاهش استقبال مردم از واکسیناسیون در استان قم و شیوع جهش جدید کرونا با نام اومیکرون در استان هرگونه عادی انگاری می تواند تعداد افراد مبتلا به این سویه جدید کرونا را افزایش دهد.

وب‌گاه الف

نماینده مجلس: پول کلانی به جای واکسن خرج خرید رمدسیور شد / جهانپور: تکذیب می‌کنیم، این حرف‌ها سیاسی است

وب‌گاه اقتصاد نیوز

به نظر بعضی از مسئولان وزارت بهداشت در دولت قبلی هم موضوع تحریم در کنار نیاز کشورهای سازنده واکسن به واکسن‌هایشان، باعث شد تا دولت قبل نتواند به میزان لازم واکسن وارد کند.

وب‌گاه خبر آنلاین

به گفته برخی از مسئولان وزارت بهداشت در دولت قبل، موضوع تحریم در کنار نیاز کشورهای سازنده واکسن به واکسن‌هایشان، باعث شد تا دولت قبل نتواند به میزان لازم واکسن وارد کند.

وب‌گاه مشرق نیوز

در شرایطی نرخ ابتلای روزانه به زیر یک‌هزار نفر رسیده است که بسیاری از کارشناسان تأکید می‌کنند نباید در این دوره از همه‌گیری دچار اشتباه محاسباتی شویم.

وب‌گاه الف

در حالی که در جهان، اروپا و آمریکا به کانون اصلی بحران کرونا تبدیل شده‌اند ایران با واکسیناسیون گسترده توانسته این بیماری را تا حد زیادی مهار کند.

خبرگزاری دانا

ظهور کرونا در جهان به ویژه در کشور ما فارغ از آفات و ضربات کمرشکنی که به حوزه های مختلف وارد کرد، بزرگترین لطمات و خسارات را به حوزه فرهنگ و زیربخش نظام آموزشی وارد آورد که به گفته صاحب‌نظران اختلال در فراگیری «زبان مادری» یکی از آنهاست.

خبرگزاری تسنیم

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: در حال حاضر آزمایشگاه‌های مرجع در همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، کیت تشخیص اومیکرون را در اختیار دارند اما به عنوان اولین اقدام از این کیت استفاده نمی‌کنند مگر برای افرادی که در طول دو هفته گذشته سفر خارجی داشته‌اند.

خبرگزاری ایرنا

استان‌ها - ایرنا - آمار بستری و فوت افراد بر اثر ویروس کرونا در کشور در قیاس با گذشته بهبود یافته و موجب امیدواری شده است، اما روند ملی و بین‌المللی شیوع سویه جدید اومیکرون از احتمال تبدیل وضعیت موجود به شرایط سخت و نامطلوب نشان دارد که باید با واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از آن پیشگیری کرد.

خبرگزاری ایرنا

شیراز - ایرنا - استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز و عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با بیان اینکه شمار آزمایش های مثبت اومیکرون رو به افزایش است اظهار داشت: در سه هفته اخیر درصد موارد آزمایش مثبت اومیکرون در کشور از 8.7 درصد به 27.73 درصد از نمونه های ارسالی رسیده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

محققان اطلاعات شگفت‌انگیزی را در مورد ارتباط بین فعالیت نورون ها و جریان خون در عمق مغز و تأثیر مصرف نمک بر مغز کسب کردند.

خبرگزاری تسنیم

به دنبال شناسایی حداقل دو مورد ابتلا به کرونای اومیکرون در شهر تیانجین، تست گسترده کرونا در این شهر با جمعیت 14 میلیونی از امروز آغاز شده است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: برای تهیه واکسن کرونا، مبالغ قابل توجهی ارز به سبد کواکس سازمان جهانی بهداشت واریز کرده ایم اما این سازمان متاسفانه نه به موقع و نه به تناسب، واکسن در اختیار ما قرار نداده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

سویه اومیکرون یا بی.1.1.529 در بوتسوانا و آفریقای جنوبی در بیستم نوامبر 2021 کشف شد که حاوی ده‌ها جهش در پروتئین S است که پاتوژن برای آلوده کردن سلول‌ها به آن نیاز دارد.

خبرگزاری ایرنا

سنندج - ایرنا - معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: برای تهیه واکسن کرونا، مبالغ قابل توجهی ارز به سبد کواکس سازمان جهانی بهداشت واریز کرده ایم اما این سازمان متاسفانه نه به موقع و نه به تناسب، واکسن در اختیار ما قرار نداده است.