سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اگر کشورها برای رسیدگی و جلوگیری از خطر زوال عقل جوامع خود به موقع اقدام نکنند، موارد جهانی ابتلا به زوال عقل تا سال 2050 سه برابر می‌شود.

وب‌گاه فرارو

پیام طبرسی، عضو کمیته علمی مقابله با کرونای وزارت بهداشت، آمار ابتلا به آنفلوآنزا در ماه‌های اخیر را با توجه به فصل سرما بالا نمی‌داند و می‌گوید: «بیشترین موارد ابتلا به آنفلوآنزا در سال‌جاری نوع H3N2 با خطر بیشتر برای کودکان، سالمندان و بیماران خطرناک است. هنوز آمار ابتلا به آنفلوآنزا در کشور به میزان ابتلا در سال‌های قبل از کرونا نرسیده و با توجه به این که در فصل ابتلا به این بیماری...

وب‌گاه عصر ایران

در آنفلوآنزا اغلب شروع بیماری با یک تب حاد و ناگهانی است و سپس نشانه‌های دیگر به آن اضافه می‌شود. سرماخوردگی هم می‌تواند خفیف‌تر آغاز شود. در اومیکرون نشانه‌ها تاکنون متغیر بوده و گاهی آبریزش بینی و گاهی هم تب غالب است. به همین دلیل توصیه می‌شود در ابتدا به پزشک مراجعه کنند تا با توجه به نشانه‌ها توصیه و تجویز به انجام تست صورت بگیرد.

وب‌گاه تابناک

در آستانه دومین سال شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید 19 در کشورمان و در شرایطی که برخلاف بسیاری از کشور‌های جهان با کرونای اومیکرون دست به گریبان هستند، ایران بهترین روز‌های کرونایی خود را تجربه می‌کند، سخنگوی بانک جهانی از تصویب اعطای وام 90 میلیون دلاری به کشورمان برای مبارزه با کرونا خبر داد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جدیدترین مطالعات از مادران مبتلا به کرونا حاکی از این است که آنتی بادی موجود در شیر مادر نه تنها برای نوزاد مضر نیست بلکه نقش محافظتی در برابر کرونا دارد.

وب‌گاه الف

یک گروه پژوهشی در بررسی مشترکی نشان داده‌اند که شاید بتوان سویه امیکرون را با کمک دوز تقویت‌کننده واکسن خنثی کرد.

وب‌گاه عصر ایران

نتایج نشان می‌دهد سه چهارم زنان مبتلا به کرونا تا دو ماه آنتی‌بادی‌هایی را در شیر خود دارند که می‌تواند عامل محافظتی نوزاد در برابر ویروس باشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - مطالعات جدید نشان می‌دهد شیردهی مادر مبتلا به کرونا نه تنها برای نوزاد مضر نیست؛ بلکه آنتی‌بادی موجود در شیر مادر برای نوزاد در برابر کرونا نقش محافظتی دارد.

وب‌گاه مشرق نیوز

عضو کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است اگر فرد واکسن زده باشد و به اومیکرون مبتلا شود اگر علامت نداشته باشد، 5 روز و اگر علامت داشته باشد 10 روز قرنطینه می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرده است که با توجه به اینکه سویه اومیکرون در کشور به سرعت در حال افزایش است، باید هوشیار باشیم که خبرهای خوب کاهش آمار کرونا باعث عادی انگاری شیوه نامه های بهداشتی نشود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دانشمندان در یک بررسی نشان دادند که سویه اومیکرون در مقایسه با سویه دلتا حساسیت کمتری نسبت به پادتن‌های خنثی‌کننده دارد و در یک بررسی نشان دادند که شاید بتوان سویه جدید را با کمک دوز تقویت‌کننده واکسن خنثی کرد.

خبرگزاری ایسنا

یک گروه پژوهشی در بررسی مشترکی نشان داده‌اند که شاید بتوان سویه امیکرون را با کمک دوز تقویت‌کننده واکسن خنثی کرد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تولید دانش در کشور باید به سمت محصول محور بودن و حل مشکلات سلامت جامعه سوق پیدا کند.

خبرگزاری ایسنا

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: سویه امیکرون به دلیل ترکیبی از چند فاکتور گسترش می‌یابد.

وب‌گاه الف

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: انواع متعددی از ویروس کرونا طی دو سال گذشته پدیدار شده و دلایل چرایی گسترش برخی سویه‌ها هم وجود دارد اما برخی دیگر پیچیده نیستند و هم‌اینک دلیل کمی برای نگرانی در مورد I.H.U(فرانسوی) وجود دارد.

وب‌گاه الف

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: شیوع گونه جدید ویروس کرونا با نام اومیکرون ناشی از مجموع عوامل مختلف از جمله قابلیت ویروس در اتصال به سلول و فرار از ایمنی، امکان تکثیر آن در دستگاه تنفس فوقانی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ازجمله فاصله‌گذاری اجتماعی است.