سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری دانا

بلومبرگ خبر داده در روز دوشنبه یک میلیون نفر در آمریکا به کرونا مبتلا شدند که تقریبا دو برابر رکورد ابتلای روزانه ثبت شده بود.

خبرگزاری دانا

شیوه اخذ امتحانات دانشگاه ها به تصمیم گیری هر دانشگاه سپرده شده، در حالیکه با محقق شدن بخش اعظم واکسیناسیون دانشجویی و مهار نسبی سویه اومیکرون که هیچ خطری برای دانشجو و دانشگاه هایی که پایبند رعایت الزامات بهداشتی باشند، ندارد؛ با این وجود بد نیست وزیر علوم در این باب تجدید نظر نماید.

خبرگزاری ایسنا

متخصصان و پزشکان دانمارکی با رد خوش بینی سازمان جهانی بهداشت (WHO) مبنی بر پایان یافتن همه گیری کووید -19 در سال 2022 میلادی تاکید کردند که کروناویروس هرگز از زندگی روزانه ما ناپدید نخواهد شد.

خبرگزاری ایرنا

قم - ایرنا - رییس گروه سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت قم از اجرای دومین پیمایش ملی سلامت روان با شعار «سلامت روان به خانه شما می‌آید» هم‌زمان با سراسر کشور در استان قم خبر داد.

خبرگزاری تسنیم

گسترش سویه اومیکرون کرونا در جهان، باعث افزایش موارد ابتلا در کشورهای اروپایی و آمریکایی شده است؛ در ایران نیز علیرغم شناسایی 159 مورد قطعی ابتلا، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به 47 درصد رسیده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بررسی گزارش‌ها از روند بازار مواد غذایی نشان می دهد که هر کیلو برنج ایرانی از قیمت 40 تا 82 هزار تومان دیده می شود، گزارش مرکز آمار نیز تا حدی بر قیمت‌های بازار مهر تایید گذاشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

ورود بدون نظارت مسافران از مرز آبی استان جنوب شرقی و همچنین آزادی و عادی‌سازی سفر و برگزاری تجمعات آیینی و ملی و مذهبی در استان خراسان رضوی، باعث شده که حالا مشهد و استان هرمزگان از بابت تعداد مبتلایان امیکرون، از تهران سبقت بگیرند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - کارشناسان سنگاپوری هشدار دادند که سویه اومیکرون طی هفته‌ها و ماه‌های آینده جایگزین گونه دلتا می‌شود.

وب‌گاه خبر آنلاین

اعتماد نوشت: وزیر بهداشت، دیروز و بار دیگر، توان علمی و تحقیقاتی ایران در مقایسه با غول‌های تحقیقاتی جهان را در رده‌های بالاتر ارزیابی و اعلام کرد که ایران با موفقیت، امواج کرونا را پشت سر گذاشته در حالی که باقی کشورها در این مبارزه ناتوان بودند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، روند تولید واکسن رازی کوو پارس را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این موسسه ظرفیت تولید 30 میلیون دز واکسن "رازی کوو پارس" را تا پایان سال دارد.

وب‌گاه الف

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنان که اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری - تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - در روزهای پایانی سال 2021 رسانه‌های غربی گزارشی را منتشر کردند مبنی بر اینکه یک پژوهشگاه نظامی آمریکا از پیشرفت پروژه‌ای به هدایت یک محقق ایرانی خبر داده که طبق آن بزودی از نوع برتر واکسن کرونا رونمایی می‌شود که با همه انواع جهش یافته کووید -19 مقابله می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

استان ها - ایرنا - ورود سویه جدید کرونا به نام اومیکرون به کشور زنگ خطری که باید آن را جدی گرفت و به دلیل اینکه سرعت، قدرت و شدت درگیری آن در مقایسه با دیگر سویه‌های کووید 19 بسیار بالا است، ضروریست مردم در اولین فرصت نسبت به تکمیل واکسیناسیون عمومی و تزریق دز سوم اقدام کنند.

خبرگزاری تسنیم

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا گفت: اکثر بیماران مبتلا به اومیکرون، بیماری خفیف تا متوسط گرفته‌اند و بیماری شدید با درگیری بالای ریوی وجود نداشته و بستری به شکل معناداری بالا نبوده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایران - رییس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن پاستوکووک قدرت باز مهندسی برای مقابله همزمان با چندین جهش را دارا است.

خبرگزاری تسنیم

وزیر بهداشت با بیان اینکه ارز کافی برای دارو تأمین شده است، گفت: مردم نگران افزایش قیمت دارو نباشند.