سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

خبرگزاری دانا

ظهور سویه اومیکرون در جهان و تناسب ابتلا و تسری آن در کشورما نسبت به سایر کشورها نشان داد که دولت سیزدهم توانست با خدمتی صادقانه در مهار این سویه موفق عمل کند که اگر واردات واکسن و نهضت واکسیناسیون این دولت نبود، چه بسا امروز شرایط بغرنجی همچون کشورهای غربی داشتیم.

خبرگزاری ایسنا

وزیربهداشت ضمن ارایه توضیحاتی درباره روند تامین دارو در کشور، در عین حال درباره واکسن‌های ایرانی کرونا گفت: منتظر هستیم که واکسن‌های تولید داخل از سوی سازمان جهانی بهداشت تایید شوند تا صرفا نیاز به تزریق استرازنکا برای مسافرت کردن به سایر کشورها نباشد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه اومیکرون در کشور افزایش نداشته، گفت: واکسن «نورا» در یک ماه آینده وارد بازار می شود و منتظریم که واکسن‌های داخلی به تایید سازمان جهانی بهداشت برسد تا صرفا نیاز به تزریق استرازنکا برای سفر به سایر کشورها نباشد.

وب‌گاه الف

وزیر بهداشت با بیان اینکه ارز ترجیحی دارو توسط رئیس جمهور تامین شده گفت: مردم نگران کمبود داروهای اساسی نباشند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مردم نگران کمبود دارو نباشند، گفت: تاکنون حدود 180 میلیون دز واکسن در کشور تامین شده است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در آئین آغاز مرحله سوم مطالعات بالینی واکسن نورا گفت: این واکسن بسیار کم عارضه است و با اثر بخشی مطلوب، امکان تزریق در بین کودکان و نوجوانان را دارد. در حال حاضر 119میلیون و 686 هزار و 241 دز واکسن در کشور تزریق شده است که از این تعداد، هفت میلیون و 877 هزار و 288 نفر دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند. با انجام...

خبرگزاری تسنیم

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای اورژانس در دوران کرونا و تاثیر واکسیناسیون در کاهش ماموریت‌های کرونایی اورژانس را روایت می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - روانشناس و استاد دانشگاه معتقد است شدت تاثیرات روحی و روانی که زوج‌های نابارور تجربه می‌کنند، بستگی به میزان اهمیت باروری در میان آنها دارد.

خبرگزاری دانا

با تزریق دوز سوم واکسن کرونا می‌توان با تحریک تولید لنفوسیت‌های B بیشتر، ایمنی بدن را افزایش داد. ایمونولوژیست‌های دانشگاه واشنگتن بر این باورند که تزریق دوز بوستر یا همان دوز سوم می‌تواند به یکباره مقدار آنتی‌بادی‌ها را در بدن تا حد زیادی افزایش دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از دکتر مجید جعفری‌نژاد گزارش داد: شیوع ویروس اومیکرون از آفریقای جنوبی که فقط 24 درصد جمعیت گروه هدف آن علیه کرونا واکسینه شده‌اند و از میان افرادی که واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند آغاز شده است.

وب‌گاه عصر ایران

سخنان وزیر بهداشت دولت های جنگ و سازندگی شباهتی نداشت به آنچه پیش‌تر در «دست‌خط» گفته بود و گرچه نکات فراوانی از آن قابل استخراج است اما این نوشته بر یک مورد خاص درنگ دارد

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزارت بهداشت در آخرین گزارش‌های خود اعلام کرد در حال حاضر، 53 شهر در وضعیت زرد و 395 شهر در وضعیت آبی قرار دارند و خوشبختانه هیچ شهری در کشور در وضعیت قرمز و نارنجی نیست.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایرنا نوشت: مسوول بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشت استان اصفهان گفت: طبق نظر سازمان جهانی بهداشت، تمام انواع ویروس کرونا از جمله سویه جدید می‌تواند منجر به ابتلا شدید یا مرگ افراد شود.

خبرگزاری تسنیم

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از افزایش سوء تغذیه در کودکان مناطق محروم در 2 سال گذشته خبر داد.

خبرگزاری ایرنا

استان‌ها - ایرنا - کرونا این بار با سویه جدید اومیکرون ابعاد مختلف زندگی مردم را از جمله در ایران هدف قرار داده و این در حالی است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون کامل تا حد زیادی می‌توان از آسیب‌های این ویروس درامان ماند.