سه‌شنبه 3 مهر 1403

سازمان جهانی بهداشت

سازمان جهانی بهداشت

وب‌گاه تابناک

باتوجه به شناسایی 34 مورد ابتلا به اومیکرون در کشور و پراکندگی آن، هنوز الگوی خاصی را برای این سویه متصور نیستیم اگرچه از نظر مطالعات اپیدمیولوژی می‌گوییم که یک مورد شناسایی شده معادل بیش از 10 مورد ابتلا است. این سویه بیشتر در افراد جوان گزارش شده، اما شیوع آن در بین دانش آموزان، مورد تایید نیست. از نظر کمیته علمی، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در صورتی مورد تایید است که پروتکل‌ها به...

وب‌گاه مشرق نیوز

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: سنین 12 تا 18 سال برای واکسیناسیون مجاز اعلام شده است و بر این اساس تاکنون 92.5 درصد دانش‌آموزان دز اول و 72.9 درصد دز دوم را تزریق کرده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا درباره وضعیت کرونای اومیکرون در کشور و همچنین مباحثی مبنی بر سویه دلمیکرون کرونا توضیح داد.

وب‌گاه عصر ایران

گاهی مواردی می‌بینیم که نمی‌توانیم تصمیم بگیریم که دلتاست یا امیکرون است. بنابراین این را به سازمان جهانی بهداشت ارسال می‌کنیم تا با ویروس‌های دیگر مقایسه کنند.

خبرگزاری دانا

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا درباره وضعیت کرونای اومیکرون در کشور و همچنین مباحثی مبنی بر سویه دلمیکرون کرونا توضیح داد.

خبرگزاری ایسنا

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا درباره وضعیت کرونای امیکرون در کشور و همچنین مباحثی مبنی بر سویه دلمیکرون کرونا توضیح داد.

خبرگزاری دانا

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: از والدین دانش آموزانی که سرما خورده یا علائم مشکوک کرونا دارند تقاضا داریم به هیچ عنوان اجازه ندهند که آن‌ها به مدرسه بروند و طی تماس تلفنی به مدرسه اعلام کنند که این علائم مشکوک یا محتمل بیماری کرونا در فرزند آن‌ها مشاهده شده است.

خبرگزاری ایسنا

نتایج یک تحقیق نشان داده است که قرار گرفتن در معرض سطوح پایینی از فلزات سمی آرسنیک، کادمیوم و تیتانیوم خطر انباشت پلاک در عروق گردن، قلب و پاها را افزایش می‌دهد.

وب‌گاه عصر ایران

دانش آموزان باید حتما لباس‌های گرم بپوشند. اگر هم پنجره را می‌بندند معلم باید حواسش باشد که هر 10 دقیقه یک‌بار پنجره را باز کند و دوباره ببندد تا هوا جریان داشته باشد.

خبرگزاری ایسنا

سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش درباره امکان دریافت دز سوم واکسن برای دانش‌آموزان گفت: وزارت بهداشت در زمینه دز سوم فقط به بالای 18 سال مجوز داده و هنوز از دریافت دز سوم برای زیر 18 ساله‌ها خبری اعلام نشده است. هم اکنون دانش‌آموزان ما در حال تکمیل دز دوم هستند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - عضو هیات علمی وفوق‌تخصص ریه دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی با بیان اینکه واکسیناسیون بدون رعایت اصول بهداشتی در مقابل «اومیکرون» موثرنیست، گفت: نتایج مطالعات نشان می‌دهد، تزریق دز سوم واکسن کرونا 75 درصد و دریافت دز دوم 30 درصد از ابتلا به این سویه پیشگیری می‌کند.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - سازمان ملل گزارش داد: در صورت عدم توجه بین‌المللی، اپیدمی‌های آینده می‌تواند از نظر شدت، از رویدادهای قبلی پیشی بگیرد. آن‌چه امروز به آن نیاز داریم، آموختن درس‌هایی از مدیریت اپیدمی است و آن‌چه اهمیت دارد، همبستگی و مشارکت سازمان‌های بین‌المللی با جامعه و تک تک افراد است.

وب‌گاه خبر آنلاین

ایسنا نوشت: "دلمیکرون" که به عنوان یک واریانت ویروس کرونا هنوز از سوی نهادهای رسمی و بهداشتی جهان واکنشی نسبت به آن صورت نگرفته در واقع سویه جدیدی از کروناویروس نیست بلکه طبق برخی از اخبار و گزارش‌های اخیر که در نشریه‌های محلی هند منتشر شده، وضعیتی احتمالی از اوج‌گیری شیوع دو سویه دلتا و امیکرون است که در غرب در حال شدت گرفتن است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ اعلام کرد که تاکنون 9 میلیارد دوز واکسن کرونا در جهان برای مقابله با این ویروس تزریق شده است.

وب‌گاه عصر ایران

ما در رقابت با زمان هستیم تا طیف وسیعی از داروهای ضد ویروسی را تولید کنیم که مانع ورود ویروس به سلول‌های بدن ما می‌شوند.

خبرگزاری ایسنا

با ادامه یافتن جهش‌های گوناگون کووید -19، بسیاری از شرکت‌های دارویی سعی دارند داروهایی را ارائه دهند که مبتنی بر فناوری نانو هستند و می‌توانند از جهش‌های بیشتر جلوگیری کنند.